god vaffeloppskrift

Kantarella

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
tenkte vi skulle kose oss med vafler nå, men har ikke noen oppskrift..

pleier alltid å bruke toro sin pose fordi jeg syns de blir så gode og sprøe, men i dag vil jeg prøve på egne..

Disse vafflene blir kjempegode!!

1/2 l. melk
3 dl vann
5 egg
1 tsk bakepulver
1/2 tsk kardemomme
750 gr. hvetemel
1 1/2 kopp sukker
250 gr. smeltet smør

Bland alt untatt smør. La det svelle minst en halvtime. Rør inn smøret og stek vaflene. Hvis du skal fryse ned røra må melken ikke gå ut på datoen samme dagen du lager røra. Hvis du synes røra er litt tykk er det bare å ha i litt mer melk.

Mmm... Fikk lyst på vaffel til kvelds, men har ikke kardemomme[&o]

Blir den god uten?

Et tips er å piske eggedosis av egg og sukker først, ha i melk og så det tørre til slutt. (Smeltet smør heeelt til slutt, etter svelling, før steking)

ORIGINAL: Mari Høne

1/2 l. melk
3 dl vann
5 egg
1 tsk bakepulver
1/2 tsk kardemomme
750 gr. hvetemel
1 1/2 kopp sukker
250 gr. smeltet smør

Bland alt untatt smør. La det svelle minst en halvtime. Rør inn smøret og stek vaflene. Hvis du skal fryse ned røra må melken ikke gå ut på datoen samme dagen du lager røra. Hvis du synes røra er litt tykk er det bare å ha i litt mer melk.

Wow. Har jeg gjort feil eller blir det mye røre av denne oppskrifta? Gleder meg til å smake iallefall[:D]

ORIGINAL: Odin*s Mamma

ORIGINAL: Mari Høne

1/2 l. melk
3 dl vann
5 egg
1 tsk bakepulver
1/2 tsk kardemomme
750 gr. hvetemel
1 1/2 kopp sukker
250 gr. smeltet smør

Wow. Har jeg gjort feil eller blir det mye røre av denne oppskrifta? Gleder meg til å smake iallefall[:D]

Det blir MYE røre av oppskriften[:D]. Men jeg synes den er så grei at jeg fryser ned en del av røra i melkekartonger. Genialt når jeg har lyst på vafler en kveld[:D]!

Tar du opp den lenge før bruk når du fryser den da? Tiner du i kjøleskap, vannbad eller på benken? Har du i smøret FØR du fryser den?
Aldri frosset vaffelrøre før jeg. Men i kveld er det bare meg å gubben, så dette blir ALT for MYE![:-]

ORIGINAL: Odin*s Mamma

Tar du opp den lenge før bruk når du fryser den da? Tiner du i kjøleskap, vannbad eller på benken? Har du i smøret FØR du fryser den?
Aldri frosset vaffelrøre før jeg. Men i kveld er det bare meg å gubben, så dette blir ALT for MYE![:-]

Jeg fryser ned rester av røra, altså når jeg har hatt i smøret. Jeg tiner røra i vannbad og har du ikke så altfor fulle melkekartonger så skal det gå relativt raskt[:)].

Du kan med fordel også tine både på benk og i kjøleskap når du har mer tid før du skal steke de.

Back
Topp