God torsdagsmorgen!

lenemor

Forumet er livet
Har vært en frisk tur i barnehagen med ungene - i natt har det regnet så det var deilig luft ute.. og så er det litt kjølig i dag.

Hadde tenkt å reise til Ørsta og se etter pensko til meg selv - jeg skal jo i bryllup neste helg, og finner ikke sko jeg liker (jeg kastet de gamle penskoene mine på vei hjem fra årets julebord... de hadde jeg hatt i over fem år og fremdeles var de ikke gått inn og blitt annet enn tortur på høye hæler!). Skal se jeg ender opp med penkjole og sandaler emoticon

Ja, det hadde jeg tenkt til, helt til jeg kom på at jeg må sitte telefonvakt her,for i dag kommer skyvedørsgarderobene våre, og kjenner jeg disse sjåførene rett så ringer de når de er to minutter unna huset, og da kan ikke jeg være på et kjøpesenter i nabokommunen... det skal bli godt å få inn garderobene da, selvsagt.. og så må jeg jo ut og kikke fordi "gravemannen" vår er der ute med gravemaskinen sin og ordner bak huset nå - han skal lage steinmur inn mot fjellet bak, og planere ut så vi kan lage plen og slikt der... blir sikkert fint!

I ettermiddag må jeg hente Johanna tidlig, for hun skal i bursdagselskap klokka 16. Da får lillebror en ettermiddag alene hjemme med mamma og pappa, det kommer han nok til å like!

Hva gjør dere i dag da (om dere får svart på tråden altså...)

God torsdag.
Lykke til med skojakten lenemor
Kan anbefalle denne nettsiden og ingen problem å sende ting tilbake som ikke passer.
http://www.brandos.no/
Her skjer det ikke stort bilen mon er på verkstedet idag som jeg kommer ingen steder.
Håper den er ferdig før chr skal hentes siden k har bare 2 seter i sinn bil.
Ellers så er planen å lage kjøttkaker til middag i dag.
Må også skjekke ut bunad klærne til chr om de passer også.

Ønsker alle en strålende torsdag

Som deg venter jeg på vognmenn - trodde jeg da. Det nye kjøkken skulle leveres igår, men da jeg ringte huseier idag for å høre status viser det seg at det er 2-3 dager forsinket. Så blir vel ikke kjøkken denne uken heller.
Kjenner jeg blir litt oppgitt her. Kjøkkenet ble jo revet for en uke siden og allt er kaos.
Samtidig er jeg lei meg for at jeg skal opereres og kanskje litt redd. Synes man på sykhus blir fratatt all kontroll. Kroppen blir overlevert i andres hender. Som vaskeekte kontrolofrik er det litt vanskelig.
Og midt oppi at jeg egentlig synes fryktelig synd på meg selv er jeg meget bange for å slite opp mannen. han må jo ta seg av allt når jeg er ute av drift. Og han virker ikke spesielt munter for tiden og har ikke så masse overskudd til å støtte meg - annet enn ved å ta seg av unger og hus. (kunne tenkt meg litt kjærlig omtanke i en eller annen form)
Men min snille mor kommer herop den 16. mai. Der er jeg sannsynligvis hjemme igjen (og hun kommer fra kreta 15.) Så da får jeg en jeg kan kommandere med som villig hjelper meg uten at jeg skal være redd for at hun blir sur.
Så oppsumering av dagen her: Mange tanker og dype suuk.
Men middag slipper jeg å tenke på. Det er dugnad og forutgående pølseservering i barnehagen i ettermiddag. Har tenkt meg å være til pynt sammen med Felix der!

Så fint med ny garderobe - lenemor
Føler med deg Olive, Og lykke til med operasjon. (har ikke fått med meg det jeg) Så håper jeg for din del at du bare går mot bedre dager etterhvert! emoticon

Jeg sitter om dagen med eksamensforberedelser. Blir nok ferdig med det praktiske i dag, så jeg kan sette meg tilbake og lese. skal opp den 11. og 12 mai.Så magen er litt urolig om dagen. Fikk vite at den ene eksamen skal holdes midt på skolens område der hvemsomhelst kan stoppe opp og se! Om ikke jeg er presset nok fra før så kan det faktisk hende jeg ender opp med å stå foran 10 andre elever!emoticon  

Uff, nå fikk jeg vondt av deg, Olive... jeg forstår den avmaktsfølelsen din - sånn er det å være på sykehus, man får ikke bestemme noe som helst selv, og bruker all tid på å vente på beskjeder, besøk (av leger eller andre), medisiner, inngrep, undersøkelser, etc. Håper virkelig du kommer deg raskt igjennom det. Når det gjelder mannen din er jeg også lydhør - jeg har en mann som er stresset og presset for tiden, og da er det vanskelig å kreve ting av han, jeg har jo jobbet en del i det siste og det har gjort han sur og grinete, som om jeg kan velge å være hjemme i stedet...

Chaba, hva slags eksamen skal du ha egentlig?

Jeg er tilbake fra shopping og lemping.. jeg fant sko (skal ta en titt på brandos også silje, men jeg skal ha skoene neste lørdag, så netthandel har jeg ikke tid til). Fant meg et par nye t-skjorter også...

Garderoben er kommet også - fy fader som jeg bar, de frontene veide et tonn (nesten).. heldigvis kom gravemaskinmannen idet jeg hadde begynt å bære, for ellers er jeg redd jeg hadde holdt på til i morgen altså... og jeg får ikke ny garderobe her - det er garderober til alle soverommene i huset vi bygger.

Det er muntlig  eksamen der jeg skal presentere ett prosjekt jeg har holdt på med siden januar. Dumt som det høres ut så har jeg fordypet meg innen faget strikking!! =)
Jeg har startet fra scratch, med å strikke rette masker. Også har jeg prøvd meg på forskjellige teknikker for å få til forskjellig tekstur på strikketøyet! Og jobbet mye med ei som heter Elsebeth Lavold som strikker viking ornamenter. Jeg har da tilslutt tegnet ett mønster etter keltiske ornamenter og strikket dette!! Så skal rett og slett presentere det! =) Men gruer meg utrolig masse, tilfelle det kommer en gjeng forbi og stopper opp. Litt vemmelig på muntlig eksamen med tilskuere!

Her starta dagen utrolig deilig..! Ungene har virkelig tatt litt ferie de og, så Maren sov til kl 10 i dag! *sjokk* Helt supert..! Så blei det en liten tur på kafe (dagligdags det i ferien..), vi dro på museet, og noen av de bildene har jeg lagt ut på facebook.. Ungene likte det i grunn, men Maren kjeda seg litt.. Men det er forståelig.. Sindre syns det var veldig spennende da..!
Dagene fyker virkelig her oppe..! 

Back
Topp