God torsdag!

almara

Forumet er livet
VIP
Her har jeg en god dag, bortsett fra at jeg ikke får stipendiatstillingen jeg søkte på. Forskningsspørsmålet var relevant og interessant, men ikke presist nok, og prosjektbeskrivelsen kunne vært mer gjennomarbeidet. Det visste jeg jo fra før, men likevel; litt skuffende er det. Men, jeg tror jobben jeg har blir enda mer interessant framover nå som jeg skal ha en mødregruppe, så jeg får sikkert andre utfordringer:) Kjenner bare at jeg faktisk er litt ambisiøs..

I går var jeg på foreldresamtale om Alma i barnehagen, og har i hvert fall grunn til å være fornøyd i så måte! Det var bare positivt å høre, hun er allsidig i lek, ligger langt framme ift språk, finmotorikk, grovmotorikk, er alltid blid når hun blir levert og hentet, og er en ressurs i gruppa med sitt gode humør. Hun vinner over ansatte i Memo og er i det hele tatt veldig flink i spill og plukker opp ny lærdom veldig fort. Jeg var ganske stolt da jeg gikk derfra! Med Luna går det også bedre nå.

Dette fantastiske vårværet gjør også sitt på humøret, både for store og små:) Håper alle har en fin dag!

Så kjedelig med stipendiatstillingen. Håper det dukker opp noe annet en annen gang da, men jeg synes den jobben du har nå høres veldig spennende ut også. :) Høres ut som om det går strålende i barnehagen, forstår godt at du er stolt av jentene. :)

Kan du sende over litt fantastisk vårvær? Her regner og blåser det, og vi har faktisk ikke vært ute ennå i dag. Jeg har gitt meg selv 10 minutter til nå, så må jeg kle på hele gjengen og dra ut. Vi skal møte søskenbarna og halve slekten hjemme hos besteforeldrene, men med et stopp på lekeplassen i regnet tar det fort en time å gå dit.

Spiller Alma spill med andre barn utenom barnehagen også? Felix er så veldig glad i brettspill, men vennene hans er litt for utålmodige til det når vi møtes.

Sender gjerne over litt vårvær til dere, ja! Om ikke annet, så er det vel lyst enda lenger oppe hos dere!

Nei, Alma spiller ikke noe særlig brettspill utenom barnehagen. Jeg angrer så fælt på at jeg ikke kjøpte et Ole Brumm-spill jeg så for en stund siden på halv pris. Lot være fordi det så for komplisert ut i mine øyne, men nå forstår jeg jo at hun er stor nok til å forstå regler i enkle spill. Hvilke brettspill har du å anbefale? Vi spiller litt Memo her hjemme, men hun blir litt vel ivrig og er ikke like flink til å vente på tur hjemme som i barnehagen. Blir veldig opptatt av å vinne. I barnehagen fikk jeg høre at hun var veldig avslappet! Merkelig hvor forskjellige barn kan være hjemme og "ute".

Med Luna hadde det gått kjempefint i dag. Så utrolig godt å høre når jeg har så få dager igjen før jeg skal begynne å jobbe igjen! 

Synd med stillingen almara... Mye finvær her også, jeg gikk lang tur med ganske høyt tempo med ei venninne i dag og det gjorde veldig godt :-) Rolig dag ellers, fikk endel mammaklær av ei venninne som har blitt vasket og er klare til jeg vokser enda litt mer :) Nå kom mannen hjem så da blir det sofasløving før senga! Hudlege i morgen og jeg er så spent på om han kan hjelpe meg med eksemet eller hva det er jeg har! *KLØR*

Fru H: Så flott å ha mammaklær klare, ikke lenge før du får behov for det nå. :)

almara: Vi spiller også memo. :) Det er morsomt nok, men det krever at vi voksne passer på å ikke slå ham ned i støvlene. Han kan ikke spille det med større barn som er stolte av hvor mye flinkere de er.

Jeg liker godt de spillene der det er helt tilfeldig hvem som vinner, som f.eks. klassisk stigespill, selv om jeg synes akkurat stigespill er litt kjedelig. Felix fikk også "den lille larven aldrimett" til jul, det elsker han. (Han har hatt boken i 2 år, så spillet passet perfekt.) Så fant jeg "fange ballongene" på loftet til foreldrene mine, lagret fra jeg var barn. Det er det enkleste spillet vi har. Når bare lillesøster lærer fargene, så skal det bli det første spillet hun får være med på: 

Hjemme hos mormor og morfar spiller han en pussig hello kitty variant av yatzy. Det er med katter på terningene, for barn som ikke kan regne nok for vanlig yatzy.

Felix har to kunnskapsspill som barn kan gjøre nesten like bra som voksne. Dette fikk han til 2-årsdagen, med veldig enkle oppgaver: 
Det kommer i en utgave fra 4 år også, tror vi skal kjøpe med det til ferien i sommer. Det andre kunnskapsspillet Felix har fikk han gjennom faktabokklubben jeg meldte ham inn i. Det er morsomt, men jeg tør f.eks. ikke finne det fram når søskenbarnet på 11 år kommer senere i dag. Alle spørsmålene er fra bøkene Felix elsker, og 11-åringen kan sannsynligvis ikke alle de samme detaljene om de fantastiske dinosaurene. :P Kunnskapsspill er best når man kan ca like mye.

Vi har prøvd ludo også, men det ble for vanskelig. Alt som krever bittelitt strategi er helt bortkastet å prøve. :P

Da har jeg startet med lysbehandling mot eksemet, som han mente var veldig hissig og definitivt måtte gjøres noe med. 
Men jeg håper lys fungerer slik at jeg slipper å bruke så mye kortisonsalve.. 
Da er det helg i heimen, Teodor er kjempefornøyd og klar for å ha fri!
I morgen skal han til mormor og overnatte, vi skal på date

God helg!

Da har jeg startet med lysbehandling mot eksemet, som han mente var veldig hissig og definitivt måtte gjøres noe med. 
Men jeg håper lys fungerer slik at jeg slipper å bruke så mye kortisonsalve.. 
Da er det helg i heimen, Teodor er kjempefornøyd og klar for å ha fri!
I morgen skal han til mormor og overnatte, vi skal på date

God helg!

Tusen takk for spill-tips, Sukkertopp! Neste gang jeg er i en bokhandel skal jeg få kjøpt et. Da har jeg noe å se etter:) 
Her er det faktisk Alma som slår til og med de voksne ned i støvlene i memo. Jeg tror jeg har vunnet over henne bare en gang, og det er ikke fordi jeg lar henne vinne:) Hun vinner også ofte i bhg, til og med over ansatte som spiller så godt de kan, fikk jeg høre!

Fru H: Krysser fingrene for at lysbehandlingen hjelper raskt. Hva slags eksem er det du har fått? Er det noe svangerskapsrelatert, eller er det noe du har hatt tidligere?

almara: Da kan Alma helt sikkert spille det aller meste av spill, mange flere enn Felix. :) Felix er så lite planlagt når han spiller, og det virker ikke som om han helt forstår at det er om å gjøre å vinne. Han blir glad når andre finner par i memo, og synes det er morsomt å rutsje ned stigene i stigespill... I dag har han spilt den lille larven aldrimett med en 11-åring med sterkt konkurranseinstinkt, og da ville han helst at hun skulle vinne og bli glad... I slekten vår er vanligvis en runde monopol full krig og utallige jukseforsøk, så den stakkars gutten har en bratt læringskurve foran seg. :P

Back
Topp