God tirsdagsmorgen!

lenemor

Forumet er livet
Her ble vi vekkket av et brøl fra naborommet; mammaaaaaaaaaa, ej spydde! Sprang inn på rommet hennes og fant at hun har fått en hostekule mens hun drakk, så det var vann i hele senga, men det luktet absolutt ingenting, så det har ikke vært langt ned i systemet før det kom ut... så vi sto opp og gjorde oss klar til barnehagen. Gikk opp i dag - det var glatt, for det har gått fra fem varme til tre kalde igjen, så alt som har smeltet har nå blitt blankis... og da jeg kom ned igjen rakk jeg akuratt å sette på en vaskemaskin og putte et par rundtstykker i ovnen før de ringte fra barnehagen og sa at Johanna sto på badet og spydde der oppe... så da var det bare å dra og hente henne ned igjen.

Vi kjørte på butikken på veien hjem og kjøpte potetringer og potetskruer og cola, så nå ligger hun godt fornøyd og ser film og knasker snacks - i strålende form. Alt handler selvsagt om denne forbannede astmaen, som gjør at hun hoster opp slim som gjør at hun brekker seg - det er ikke noen omgangssyke dette. Får bare ha hennne hjemme i dag og i morgen så hun får hentet seg inn igjen. Jeg har jo fri i morgen, men i dag får G dra et par timer tidligere fra jobb så jeg får reist på jobben

Så, alle planer som var lagt for dagen er nå lagt på is. Hva skal dere i dag da?

Huff!! Høres ikke noe særlig ut for Johanna[&:] Mina er også plaget med astmaen. Synes du ventoline hjelper?? Prøvd Ventoline mixdur? Den er veldig effektiv på Mina[:)] God bedring til Johanna[:)]

Mina er frisk nå, så hun er i bhg. Jeg venter på å få ringt barnelegen, for å få svar på EEGprøven. Og jeg er sååå spent at jeg blir gal!! Men samtidig litt blandede følelser, så klart. Men jeg vil heller vite!!

God bedring til Johanna - så trøttendes det høres ut med astma!

Håper du får gode nyheter - oslojente[:)] Tror det er den testen jenta mi også har tatt - den med masse elektroder på hodet og lys som blinker? Eller gjør det det annerledes med såpass små barn?

Jeg skal snart på jobb - er personalmøte så begynner en time tidligere en vanlig. Det blir rolig kveld etterpå tenker jeg[:)]

Synes ikke astmamedisinen hjelper i det hele tatt for øyeblikket, men når det er sagt så vet vi jo ikke hvor ille det hadde vært om hun ikke tok dem da... hun har vanlig ventoline og flutide med maske (inhalator), har ikke prøvd mikstur nei... Håper dere får fine svar på eeg'en nå da - lykke til!

EEGprøven var NORMAL[:)][:)][:)][:)][:)][:)] Jeg er sååå glad!!!![:D][:D][;)]

Nå gjenstår det litt flere blodprøver som skal tas på Riksen på fredag, for å utelukke metabolsk sykdom. Så går vi nedover på listen på mer vi kan utelukke på Mina. Barnelegen vi har kommet til er helt fantastisk!! Endelig blir jeg tatt på alvor[:)] Han forstår meg kjempe godt at jeg vil teste Mina.

Åh, der trillet tårene oslojente, så gode nyheter. Og så herlig at dere har kommet til en lege som tar deg og Mina på alvor og som vil være med på å finne ut av saker med dere. Håper dere får masse gode nyheter fremover, og at utviklingen hennes fortsetter med hopp og sprang slik den har gjort - det er ei herlig jente du har, og du er ei fantastisk mor!!!

ORIGINAL: lenemor

Åh, der trillet tårene oslojente, så gode nyheter. Og så herlig at dere har kommet til en lege som tar deg og Mina på alvor og som vil være med på å finne ut av saker med dere. Håper dere får masse gode nyheter fremover, og at utviklingen hennes fortsetter med hopp og sprang slik den har gjort - det er ei herlig jente du har, og du er ei fantastisk mor!!!

Det er kjempe godt!! Jeg har kjempet imot fagfolk føler jeg siden Mina var baby. Endelig kom jeg til en barnelege som er fantastisk[:)]

Ja, Mina er herlig og er en jente som står på tros motgang!! En kjempe styrke hun har[:)] Men som mamma tenker jeg om hun noen ganger føler seg "annerledes" i forhold til de andre barn?! Vil jo skåne henne så mye som mulig!!

Etter uttalige møter med diverse distanser så vet alle veldig mye om henne iforhold til andre barn. Hun er ikke "bare" Mina som er 4 år og går i barnehage på Lambertseter. De fleste distanser vet om hennes utfordringer og hva hun sliter med, men det er jo får hennes eget beste. For at Mina skal få den hjelpen og det hun faktisk har krav på[:)]
Støttepedagogen i barnehagen er kjempe dyktig!! Heldigvis er hun tilbake nå!! Hun har vært savnet veldig!![;)]

Jeg vet i hvertfall hva jeg skal jobbe med, nemmelig barn med særskilte behov!![:)] Kunne tenkt meg å jobbe i PPT, fagsenteret i bydelen som veileder/spesial pedagog. Det jeg har savnet som forelder er informasjon hvor jeg skal henvende meg, hvordan skal jeg gå frem osv...

Ble langt dette gitt[:-]

ORIGINAL: Elimor

God bedring til Johanna - så trøttendes det høres ut med astma!

Håper du får gode nyheter - oslojente[:)] Tror det er den testen jenta mi også har tatt - den med masse elektroder på hodet og lys som blinker? Eller gjør det det annerledes med såpass små barn?

Jeg skal snart på jobb - er personalmøte så begynner en time tidligere en vanlig. Det blir rolig kveld etterpå tenker jeg[:)]

EEG prøven ble gjennomført slik på Mina også!! Søte herlige sykepleiere som utførte prøven. Mina fikk se på dvd, mens undersøkelsen pågikk. Valgte å se Brannmann Sam og var helt super fornøyd[:)]

Fantastiske nyheter Oslojente!![:D]

God bedring til Johanna!
Vi er og plaget av den teite astmaen om dagen, værskifte og mange minus er ikke bra, føler ingenting hjelper her heller. ikke får vi ventoline som mixdur heller, for legen mener det er sånn man gir til små babyer med falsk kruop og vil ha dårlig virkning[>:] men, snuppa skal til spesialist på sykehuset på fredagen, så nå krysser jeg bare fingrene for at hun er litt samarbeidsvillig den dagen og at vi møter på en flink lege som tar oss på alvor. Hun bruker seretide, men er på maxdosen konstant, dvs vi ikke har noe å gå på ved forkjølelse og slikt og hun er absolutt ikke så bra som jeg ønsker!! Vi har gitt henne cosylan ved et par anledninger, det er egentlig ikke slimløsene, men den hjelper til med å roe bronkiene såpass at hun får hostet opp alt slimet.

Ja, så det jeg egentlig skulle fortelle[8D] de ringte fra bhg til lillemor i morrest, hun hadde fått en bit av en fargestift opp i nesen[8|] så mannen dro å hentet henne og tok henne med til fastlegen sin, der ble de sendt videre til øre-nese-hals på sykehuset, hahaha, jeg må egentlig bare le, HS klaget på at det var ekkelt i nesen ikke noe mer da, så nå er hun i bhg igjen, men det er så TYPISK henne å finne på noe slikt, storesøstra ville aldri gjort noe så "dumt"[8D][:D][:D] Forskjell på søsken ja[;)]

Nå skal jeg snart opp på skolen en tur, nå er det jo blitt universitet og greier[8D] haha, må bestille vitnemål, og om motivasjonen strekker til drar jeg på forelesning i arbeidsrett.. må ha noe å gjøre mens jeg er arbeidsledig så da tar jeget fag på skolen slik at jeg får litt støtte fra lånekassen... Jeg som var så lykkelig over å være ferdig. er fortsatt det da, for om jeg får meg jobb tidlig i semesteret dropper jeg det, og bare det å vite at det ikke spiller noen rolle med eksamen er en enorm lettelse[:)]

Ha en fin tirsdag dere[:)]

God formiddag [:)]

Kjørte ungene i barnehagen i 8 tiden, også dro jeg rett hjem å la meg. Er såå sliten om dagen, også kom William inn til oss kl 5 i tillegg, så etter det fikk ikke jeg sove i allefall [:-]

Oslojente : Så flott at det ble ett positivt svar på testen [:D] SÅ glad på dine vegne!!

Her er det ingen god tirsdag, for jeg er syk.. Blæh.. Og alene med ungene.. Men fikk levert de i barnehagen da, så jeg fikk noen timer alene på dagen.. Får bare dope meg ned på ibux eller noe når jeg må hente de..

ORIGINAL: oslojente1980

EEGprøven var NORMAL[:)][:)][:)][:)][:)][:)] Jeg er sååå glad!!!![:D][:D][;)]

Nå gjenstår det litt flere blodprøver som skal tas på Riksen på fredag, for å utelukke metabolsk sykdom. Så går vi nedover på listen på mer vi kan utelukke på Mina. Barnelegen vi har kommet til er helt fantastisk!! Endelig blir jeg tatt på alvor[:)] Han forstår meg kjempe godt at jeg vil teste Mina.

Fantastisk!![:)]

Back
Topp