God tirsdagsmorgen

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Mina har sovet i sengen min i natt, da hun våknet ved 03 tiden. Men så lenge hun sovner med en gang og det ikke blir en vane, så er det greit[;)] Vi sov til 0745[:)]

Nå sitter vi og spiser frokost begge to. MIna ser litt tv også!!

Idag skal jeg prøve meg på å bake horn. MIna har snart bursdag og i bhg hennes nå er det ikke lov til å ta med kaker, så jeg må ha med noe alternativt[;)] Må prøve meg på dette før jeg sender det med i bhg. Tenkte å fylle noen bare for å se hvordan de blir[:)]

Mina gleder seg til å gå i bhg[:D]

Vi skal på middag til mamma og bror. Digg å slippe å lage middag[:D]

Hva skal dere idag da??[;)]

God morgen - jeg fikk sove til nesten halv sju jeg, det er sååå deilig!!

Nå sover August ute i vogna si, og når han våkner skal han få seg bittelitt banan før vi går i barnehagen (bare sånn at han holder ut til elleve-måltidet). Har avtalt med baselederen hans at han kan komme etter morgenhvilen hver dag, og så hentes igjen før to-måltidet - da får han med seg måltid, soving og lek der oppe og blir kjent med rutiner og folk, samtidig som det er en litt myk start. Han stortrivdes i går, så vi håper det går like glatt i dag (Johanna gråt aldri da jeg gikk... jeg var både lettet og skuffet over det [;)])

Tenker at jeg skal få litt orden på huset når jeg har disse timene fri midt på dagen, så jeg har begynt såvidt å rydde i kjelleren. Nå så jeg at det er loppemarked igjen om halvannen uke, og neste uke samler de inn lopper, så da skal jeg bli kvitt masse av det som står der nede - det skal bli deilig! I dag lurer jeg på om jeg skal driste meg opp på loftet en tur.... det er masse der som kan kastes - noe klær som jeg har lagt bort som g bare ikke kan kaste ("jo, jeg bruker det innimellom"), men nå har det ligget på loftet i seks år og kan da kalles klær som ikke vil bli savnet

ORIGINAL: lenemor

God morgen - jeg fikk sove til nesten halv sju jeg, det er sååå deilig!!

Nå sover August ute i vogna si, og når han våkner skal han få seg bittelitt banan før vi går i barnehagen (bare sånn at han holder ut til elleve-måltidet). Har avtalt med baselederen hans at han kan komme etter morgenhvilen hver dag, og så hentes igjen før to-måltidet - da får han med seg måltid, soving og lek der oppe og blir kjent med rutiner og folk, samtidig som det er en litt myk start. Han stortrivdes i går, så vi håper det går like glatt i dag (Johanna gråt aldri da jeg gikk... jeg var både lettet og skuffet over det [;)])

Tenker at jeg skal få litt orden på huset når jeg har disse timene fri midt på dagen, så jeg har begynt såvidt å rydde i kjelleren. Nå så jeg at det er loppemarked igjen om halvannen uke, og neste uke samler de inn lopper, så da skal jeg bli kvitt masse av det som står der nede - det skal bli deilig! I dag lurer jeg på om jeg skal driste meg opp på loftet en tur.... det er masse der som kan kastes - noe klær som jeg har lagt bort som g bare ikke kan kaste ("jo, jeg bruker det innimellom"), men nå har det ligget på loftet i seks år og kan da kalles klær som ikke vil bli savnet

Hvordan føles det å ha noen timer ALENE i huset for seg selv??[:D][8D] Det må jo være ganske så uvandt, men tipper det er litt godt også vel??[;)]

Så deilig å bli kvitt masse til evt loppemarked. Jeg er litt for glad i å kaste, så noenganger så angrer jeg meg[:-] Kvittet meg med masse før vi flyttet til Oslo nå, pga plass.

Det er ganske rart å være alene - i går tok jeg meg i å gå ut for å se om han var våken flere ganger... og jeg kviet meg for å starte på ting fordi han kom til å våkne snart.. og så kom jeg på at han ikke var hjemme. Tror jeg trenger noen dager til på å venne meg til det altså

Skal bli veldig deilig å bli kvitt litt gammelt ræl - vi tar vare på alt for mye, så en del som ble med på flyttelasset hit fra Oslo skal nå ut av huset før det havner på flyttelaset ut til nyehuset igjen....

Hatt en god start på dagen. Var tidlig oppe - de to eldste spiste frokost - og så gikk vi avgårde til barnehage og skole. For en gangs skyld kjørte jeg ikke - og ikke kunne jeg det heller for det er noe galt med giret[&:] Er visstnok noe mannen kan fikse selv - men delen som trengs koster flere tusen - så følte meg veldig dårlig da jeg kom hjem igår og sa at girkassen nok var røket. Ikke kan den settes i revers eller noe - men jeg kom meg heldigvis helt hjem...

Tror jeg tar buss til jobb. Selv om det ikke er så langt å gå, er det ikke noe særlig å komme helt svett på jobb. Her er et nemlig sol og deilig temperatur. Så får jeg heller se om jeg går hjem.

I kveld skal jeg til en god venninne å se Grey's - nesten blitt en rutine vi har hver tirsdag[:)]

Ha en flott dag![:)]

Heisann
I dag våknet vi faktisk kl 08. Deilig. Kristoffer er i barnehagen og jeg skal dusje og reise til tannlegen. Får håpe det er siste gang nå med den dumme tanna. [8|]
Er litt gåen i dag, kom ikke hjem før elleve fra jobb i går kveld. Men ellers så er været bra og det er snart helg..... iallefall nesten.[:D]
Ha en fin dag.

God dag!

Bertine og jeg har vært på tilvenning i den nye bhg.. det gikk alldeles strålende! Nabojenta tok godt imot henne, og jentene fløy rundt omkring og lekte, og brydde seg fint lite om meg.. Etterhvert ble Trillemors Malin med og lekte også..[:)]

Nå ser vi på Nemo og skal straks spise lunsj.. Så skal vi til jordmor kl 14, håper disse modningsriene fører til noe, og jeg tror hodet festet seg igår, så det blir spennnende å høre hva hun sier..[:D]

Aslak har styrt med feber i natt! Så han fikk en dag å komme seg på! jammen meg så har han trengt det også! Han har vert klengete og nå har han sovet i mange timer![8D]

Jeg har fått jobbet litt mens han har sovet, og det er jeg KJEMPEFORNØYD med![:D] 

Solveig har for første gang forlanget å gå i bhg! Kan ikke huske at hun har gjort det før! Hun hadde slett ikke tenkt å være hjemme siden Aslak var syk! Ikke det at det var planen heller, men tror kanskje hun fikk litt panikk![8D][:D]

I dag våkna jeg med masse energi innabords!
Så etter avlevering i bhg så bar det hjem og utnytte orken[:D]

Vaska bad, gang, kjøkken, stue og vindusvask både inne og ute - gud så deilig det er å ha gjort det[:D]
(+ jeg trenger ikke gremmes hvis det kommer sol igjen[&o])

Skal snart avgårde for å hente Sander, men drøyer det litt til - han klager alltid over at han må hjem så tidlig[8|][:)]
Men forstår han godt, er ingen rundt her han kan leke med om dagene, så merker at han kjeder seg...

hei hei.

dagen i dag har vært innholdsrik.. nå har vi to bhgbarn.. og jeg ble innkalt på annengangsintervju.. spennende!!

tilvenningen gikk som en drøm med julie, hun finnes ikke skeptisk til noe, og stakk nesten med en gang... med malin tok det noe mere tid.. men.. det gikk fint.. etterhvert ble hun varm i trøya og slang seg med i leken med bertine.. [:)] i morgen tror jeg ikke det blir noe problem.. Jeg tror iallfall Julie følte at hun hadde kommet til paradis på jord... for det var en utrolig flott bhg syns jeg.. [:)] så dette blir spennende fremover..

nå spiser vi fruktsalat med vaniljejoghurt over til kveldsmat, og jeg tror nok malin skal i seng nå etter barnetv.. hun er sliten...............[:)]

jeg er i skrivende stund alene hjemme, siden mannen har dratt på body pump time med naboen. så jeg er spent på hvilken tilstand jeg får hjem han i etterpå..[:D][8D]
så herlig at det er dora på tven.. for da har jeg nesten barnefri litt... Julie sover, for de som lurer.. hun var sliten i grunn!![:D]

oi, så spennende med annengangsintervju Trillemor - håper du får denne nå da!! Supert at det går så greit med tilvenningen i barnehagen - det gjør det her også, selv om August ble så glad da jeg kom for å hente i dag at han fikk latterkrampe [:D]

Vi har vært en tur hos svigers vi - Johanna har spist seg mett på alt mulig i hagen; stikkelsbær, jordbær, rips, bringebær og hasselnøtter, i tillegg til at hun har tømt boksen med pepperkaker. August fikk også smake pepperkake og stikkelsbær, men fikk velling til kvelds. Var litt sent hjemme, så han ble lagt litt senere enn vanlig, men det høres ut som om han er fornøyd allikevel. Johanna sitter og ser Dora (ja, vi husket å sette på opptak før vi dro)

Snart2 - skal si du er effektiv - tror jeg skal stjele litt av den energien - i morgen har jeg nemlig ambisjoner om å få vasket i andre etasje, der trengs vinduspuss og gulvvask

Actrine - deilig når ungene VIL i barnehagen da. Håper Aslak er bedre i morgen!

JA lenemor!! Det er helt fantastisk!!
Aslak er bedre allerede nå! Han sov 3 timer i dag, våknet gjennomvåt og var fin fin etter en tur i dusjen![:D]

Back
Topp