Takk!
Alma har en infeksjon som hun må ha antibiotika mot, og har også astma- symptomer, som hun får astma-medisin mot (ventoline og flutide). Dette må tas gjennom en sånn puste- greie, noe Alma IKKE vil. Jeg blir helt rådløs.. vanskelig nok å få i henne antibiotika. Nå sitter hun og klipper og limer mens jeg prøver å lokke med tur på butikken når hun har tatt alle medisinene. Ingen tegn til at hun vil enda.
Noen råd? Bare det å få henne til å puste INN inni den greia er vanskelig, hun forstår liksom ikke helt, og så tror jeg hun blir redd. Har prøvd å øve med henne i noe annet- et rør eller en kopp eller noe, men hun vil ikke det heller. Jeg føler meg litt fortvilet nå...Ikke så lett her heller fordi jeg er hjemme med begge, og når Alma får en impuls, er jeg kanskje opptatt med Luna.
Edit: jeg ringte rett og slett Fru H fordi jeg mente å huske at T tar samme medisiner. Fikk noen gode råd og info, og Alma lurte fælt på hvem jeg hadde snakket med. Tror det hjalp bare å fortelle henne at jeg snakket med mammaen til en gutt som måtte ta samme medisiner som henne, og at han ble mye bedre når han tok dem. Fra å nesten ikke øyne håp om at hun ville puste inni den pustegreia, gjorde hun det plutselig helt problemfritt (vi hadde øvd litt inni en kopp på forhånd). Jeg ble så vanvittig glad!!! Tror nok hun allerede merker forskjell. Antibiotikaen tok hun veldig greit, det har hun jo også tatt før. Lettet nå, ja! Ikke gøy med syke barn og i hvert fall ikke når de ikke vil ta medisinene.