God tirsdag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hva skal dere i dag? 
Jeg jobber fire nattevakter denne uka og er ferdig med 1!
T er i bhg og jeg rydder litt hjemme før jeg skal til ei venninne og låne bort noen blader

ha en fin dag!!

Heisann! 

Jeg har endelig en rolig stund etter ei intens uke. Luna ligger og sover i vugga si og Alma er hos legen med pappaen. Hun har hostet så fælt og hatt en sånn ulyd fra brystet, i tillegg til dårlig appetitt i det siste. Håper legen sier det ikke er noe spesielt, og at hun snart blir bedre.

Jeg trente nivå 3 av 30 days shred mens Luna lå på gulvet og lekte og smilte til meg i stad. Så nå har jeg god samvittighet, og skal drikke litt kaffe. 

Hvem er Teodor sammen med når du er på nattevakt? Så bra at du har noen som hjelper deg sånn at jobbingen blir mulig selv når du er alene. Egentlig er jo hvilende nattevakt ypperlig med barn, så har du mye av dagene til rådighet. 

Nå ringte pappaen, Alma har en eller annen infeksjon og har fått resept på antibiotika. Men da blir hun sikkert bedre snart:)

Masse god bedring til Alma!!!

Teodor sover enten hos mine foreldre, ene søsteren min, eller så sover søs og datra her mens jeg er på jobb =) VI bor nærmere skolen hennes enn det de gjør så det er ofte greiest for hun også som er kronisk syk og ikke kan kjøre datra til og fra skolen og aktiviteter =) 

Veldig grei løsning, men jeg måtte selvsagt forhøre meg med familien før jeg tok jobben, pga hva slags jobb E har. Men vi stiller opp mye for hverandre så det tok alle som en selvfølge

Takk! 

Alma har en infeksjon som hun må ha antibiotika mot, og har også astma- symptomer, som hun får astma-medisin mot (ventoline og flutide). Dette må tas gjennom en sånn puste- greie, noe Alma IKKE vil. Jeg blir helt rådløs.. vanskelig nok å få i henne antibiotika. Nå sitter hun og klipper og limer mens jeg prøver å lokke med tur på butikken når hun har tatt alle medisinene. Ingen tegn til at hun vil enda. 

Noen råd? Bare det å få henne til å puste INN inni den greia er vanskelig, hun forstår liksom ikke helt, og så tror jeg hun blir redd. Har prøvd å øve med henne i noe annet- et rør eller en kopp eller noe, men hun vil ikke det heller. Jeg føler meg litt fortvilet nå...Ikke så lett her heller fordi jeg er hjemme med begge, og når Alma får en impuls, er jeg kanskje opptatt med Luna.

Edit: jeg ringte rett og slett Fru H fordi jeg mente å huske at T tar samme medisiner. Fikk noen gode råd og info, og Alma lurte fælt på hvem jeg hadde snakket med. Tror det hjalp bare å fortelle henne at jeg snakket med mammaen til en gutt som måtte ta samme medisiner som henne, og at han ble mye bedre når han tok dem. Fra å nesten ikke øyne håp om at hun ville puste inni den pustegreia, gjorde hun det plutselig helt problemfritt (vi hadde øvd litt inni en kopp på forhånd). Jeg ble så vanvittig glad!!! Tror nok hun allerede merker forskjell. Antibiotikaen tok hun veldig greit, det har hun jo også tatt før. Lettet nå, ja! Ikke gøy med syke barn og i hvert fall ikke når de ikke vil ta medisinene.  

Veldig godt å høre at dere fikk det til da =)
Hun forstår nok bedre og bedre at det er for å få hun frisk også!
Hun hørtes så interessert ut i bakgrunnen, skikkelig flink til å prate

Og jeg fikk blomsterbud på døra i stad! 
Gutta (Teodor og fetteren) synes det var utrolig spennende, men nå tror Teodor at jeg har fått blomster av "en mann som kom med bil", og ikke fra pappan :-p

Ja, jeg håper hun forstår bedre og bedre at medisiner har en positiv effekt:)

Så utrolig flotte blomster, og for en fin ting å gjøre av mannen din! 

Ja, utrolig snilt!! =) 
I dag er det 2 måneder til han kommer hjem! Vi teller ned!

Jeg får heller svare hva vi har gjort idag :)

Først var det jobb og barnehage, og så dro vi til noen venner, gikk tur og lekte litt.... koselig :)

Jeg får heller svare hva vi har gjort idag :)

Først var det jobb og barnehage, og så dro vi til noen venner, gikk tur og lekte litt.... koselig :)

Høres ut som en finfin dag! :)

God bedring til Alma! 

Nydelige blomster Fru H.

Her har jeg fått mitt livs skrekk i dag, og er ganske skjelven ennå. Lillesøster lekte på gulvet, mens jeg laget middag, og Felix satt og spiste noen agurkbiter. Plutselig løp han ut på gulvet og ga henne en alt for stor bit. Vet ikke hva som skjedde, sikkert fordi jeg skyndte meg mot dem, så reiste hun seg opp og falt. Da hun falt satte hun agurkbiten i halsen, og greide ikke hoste den opp igjen. Den løsnet med en gang da jeg snudde henne opp ned og dunket henne i ryggen, men jeg ble så sykt redd. Det var et helt forferdelig uttrykk i ansiktet hennes da hun ikke fikk puste og ikke fikk hoste. To sekunder senere var hun bare sinna fordi hun ikke fikk tilbake agurkbiten, men jeg kommer ikke over det like lett...

Huff, jeg skjønner du ble redd, Sukkertopp. Bra det gikk så fint, tross alt. 

Alma blir nok bedre veldig snart, jeg tror astmamedisinen hjelper henne masse allerede. Pappaen var faktisk til legen med henne pga piping i brystet for noen uker siden, men da fikk han beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg håper hun ikke får kronisk astma, som pappaen; og at det kan ha vært til nytte ift dette at jeg ammet henne i to år. 

Uff :(

Det hørtes ut som en utrolig skremmende opplevelse. Bra det gikk bra med henne og at dere slapp med skrekken....

Almara: uff, god bedring til vetla! Sukkertopp: oy, så ekkelt! Bra at du klarte å tenke riktig, trur eg hadde fått panikk eg.... Fri H: åå, så fine blomster :D dei fortjente du nok :) Her går ting greit egentlig... Er på min 2. Uke som sykmeldt.. Gått ned 3 kg på ei uke, ved å ikke ha matlyst og kvalme, så god slankekur :) og nei, er desverre ikke gravid... Er noe bakterier som herjer i kroppen og utslitt... Men satser på at det går seg til snart :) håper bare at eg klarer å spise og sove snart...

Sukkertopp: så forferderlig, jeg hadde blitt livredd selv! Almara: bra hun blir bedre og satse på at hun vokser det av seg :-) Benjamin sin mamma: uff masse god bedring, høres ikke kjekt ut :-/

Huff, for en forferdelig natt. Alma våknet kl 01 og sovnet ikke ordentlig igjen før 04. Mye fram og tilbake. På ett punkt gikk hun inn på rommet sitt for å leke... kl. 03 var det vel. Herlig. Da foreslo jeg å danse henne i søvn. Det ville hun, men våknet igjen da jeg la henne ned. Så danset vi en gang til.. og endelig, endelig sovnet hun. 

Benjamin sin mamma: God bedring, det hørtes ikke godt ut å ha så dårlig appetitt og gå ned så mye i vekt på så kort tid. Har du vært hos legen? HÅper du blir raskt bedre: )

Ha en fin dag alle sammen!

Det hørtes slitsom ut. Omtrent like mye styr som det var på jobb i natt :-p Så jeg sov lenge etter å ha levert Teodor og det er veldig lenge siden jeg bare har ligget og dratt meg slik. Det var deilig :) Nå er det litt barnetv før vi skal til søs da Teo skal sove der i natt :)

Ja, dagen ble ikke mindre slitsom. Alma har jo vært hjemme pga infeksjonen sin, og har vært i variabelt humør. Med så lite søvn som jeg fikk, har det vært tøft. Bar begge to i søvn i meitai, Alma på ryggen og Luna på magen. Men da jeg prøvde å legge dem så jeg skulle få litt søvn selv, våknet de begge to og var i UTROLIG godt humør. Var jo bare helt herlig å se på. Legger ved et bilde. De koste seg skikkelig, lo masse.. Så gikk jeg en LANG tur  med Alma i vogn og Luna i meitai så Alma skulle få sove etter den forferdelige natta, hun sovnet til slutt kl. 15. Da mannen min endelig var hjemme rundt kl. 18.30 følte jeg at jeg ikke orket noenting.. Men da badet vi begge jentene, og Luna sprutet og herjet noe enormt, sparket med beina så det kom vann utover hele badegulvet samtidig som hun kom med høye gledeshyl, koste seg så voldsomt at hele den litt tunge dagen var verdt alt det tunge:) Men det skal bli godt å legge seg, ja! 

Så deilig at du fikk dra deg litt Fru H, det var nok veldig velfortjent!

Takk :) ja, er jevnlig hos legen... Tatt masse blodprøver og andre prøver... Eneste som slår ut er litt crp og litt høye hvite blod-greie :p skal tilbake, til en annen lege, neste uke... Håper han har svar... Er ikke gøy å gå sånn... Feber hver morgen og kveld, sur og trøtt hele tiden, kan gjerne sove hele dagen, konsentrasjons problemer, 0 energi... Jah, kan ramse opp masse mer :p hehe... Men håper på noe som kan hjelpe snart :) nei uff, nå vart det nok klaging :) hehe

Back
Topp