God Tirsdag alle sammen

x1xiza

Glad i forumet
Eg lurer på ein ting ( NEI eg lurer på ein heil masse hehe )
Er det noken her som kan forklare sin syklus? som kjenner kroppen sin så godt?
Eg er så usikker på dette ang. El...kortid pleier dere å få det? er det alltid 14 dager før neste mens?

fekk mensen 12.aug
29.aug begynnte det å komme litt slim...er dette starten på EL ? eg har litt stikkinger i sida også, er litt uvel og små svimmel..
Men EL testene viser enda negativt...

Eg virker sikkert heilt KLØNE her men...hjelp...[8D]

Hallo iza.

Jeg syntes det var lettere å finne ut av EL når jeg regnet 14 dg fra siste mens første dag. Det stemte på meg. Du kan jo prøve deg på det? Lykke til.

det er det eg har gjordt...men tror ikkje det stemmer..sida alle EL testene viser negative..og eg har testen frå dag 12 eg....

oki...eg blei plutselig så dårlig...svimmel og følte eg måtte kaste opp[:'(] kanskje eg er litt for spent, eller at eg har EL no...men eg pleier no aldri å bli sånn dårlig og kvalm då[:'(]

Har du tatt en graviditetstest? Synes du har mer symptomer for det, jeg. Krysser fingrene for deg.

så tidlig?? nei, me startet jo prøvinga sist torsdag jo...og eg var ikkje gravid sist månad, ( som eg trodde [&o] ) det skjekket eg jo hos legen..

forje gang vi prøvde å få barn, unngikk jeg bevist å tenken på el. ville ikke gjøre det for "unormalt". men blir nok annerledes nå, som vi har ei lita tulle fra før, er ikke altid like opplagt til litt sengekos etter en lang dag...
tror faktisk jeg fant ut når jeg hadde el denne mnd, etter å ha lest om typiske kjennetegn her. men det er i såfall første gang! men nå må jeg løpe, ei som skriker her...

Heisann iza!

Vi er i 8pp, å du skal tru jeg har notert å undret over EL, symptomer osv. Jeg hadde beregnet en klar 28 dagers syklus, men denne gangen kom mensen jaggu meg 5 dager før tia

Så det er ikke lett å bli klok på sin egen kropp! Har også prøvd EL tester, men har ikke hadd noe som helst positiv erfaring med dette.
Men for å finne mest mulig nøyaktig EL selv kan man:

*Måle egen temp hver morgen i en lang periode (må måle helst i en hel mnd hver dag FØR man står opp av senga), den skal stige rundt EL.
*Se etter seigt hvitt slim, du kan faktisk putte dette slimet i et vannglass å det skal flyte.
*Magesmerte, mange (ikke alle) kjenner en slags rivende smerte i underlivet når det er EL.
*Ømme bryster
*Humørsvingniger
*Bruk Eggløsnings - kalkulator her på baby verden siden.

Men ingen av de tipsen trenger å fungere, noen får ikke temperatur stigning engang. Jeg kjenner (tror jeg) når jeg har EL og det stemmer aldri med mine egne utregninger [:@]
Så til dags dato av 8pp vet jeg ikke om jeg har truffet rett på El dag. Men husk cædcellene lever opp til fem døgn, men aller helst i 3 døgn. Så stå på i de dagene før du trur det er EL tid, for da er det kansje en liten lur cædcelle som ligger der å venter når egget løssner [;)]

Bruk den gode gammle missjonær, ikke gå på do i de 30 neste minuttene...så skal det vell bli en liten spire på deg [:)]

Ha en flott dag, Hilsen Kathrine

For ikke å glemme rådene her inne da...HOSTESAFT! Som er slimløsende, å skal visst nåkk øke sjangsen for å bli gravid [;)]

Lykke til

Kathrine

TAKK TAKK[:D] har hatt sex annakvar dag her, tar folsyre , vitaminer, og hostesaft hehe[:D] trener, og spiser sunn mat..er SÅÅÅ KLAR HER![:D]
Idag er eg dårlig..kvalm..har springe på do 2 ganger , trodde eg sku kaste opp, og er svimmel[:'(] så kanskje eg stresser[&o] IKKJE BRA eg veit..
Men det kommer sånn plutselig og like fort går det over, merkelig.
jaja, me får berre stå på her[:)][;)]

ja da gjenstår bare en ting...vente å se! Du høres jo nesten gravid ut da [;)]
Men husk at kroppen er veldig lur, å finner på mye rart! Du skal tru det er lett å ha symptomene på å være gravid om man bare vil det strekt nåkk [:D]

Been There, Done That [;)]

Men å slappe av å la det skje er vell det beste, men hvem klarer det??? Ikke jeg *flire*
Føler jeg bare tenker rundt det å bli gravid, nesten...eller ikke bare nesten..men det ER slitsomt..phuu!

Men vi får håpe at det flytter inn noen snart hos deg, om det ikke er det da allerede [;)]

STÅ PÅ!

PS! neste steg for meg er den hostesafta [;)][;)][;)]

Kathrine

takk[;)] HÅPER!!!! lykke til du også[;)] veldig morsomt viss det sku klaffe her no då, kanskje HOSTESAFTA er miraklekuren[:D]

Bryr mæ snart ikke om ka som gjør underverket, bare det skjer! å ja...ka gjør man ikke for å lykkes!!!

Ja vi får håpe [:D]

Kathrine

Hei!
Tok helsekost, jeg! Prøvde i 6 måneder uten klaff, begynte på noe helsekost-greier, så gikk det 1 måned... [:D] husker ikke hva det het.... Kjøpte det på Sunkost. Var noe for "eldre som skulle få gang på sex-livet igjen", b-vitaminer og anti-stress. Tror den første inneholdt wild yam eller noe slikt.

500kr - vel verdt det! Og folat, selvsagt!

så bra[:D] tror eg får i meg det meste som skal til av sunn kost[;)] gratulerer med den vesle i magen, litt forsinket men [:)]

Back
Topp