God sjokoladekake til smørkrem?

victoriabryn

Glad i forumet
Jeg søker en goood sjokoladekake rund form som passer til smørkrem. Prøvde meg på en litt sånn fancy mørk type igår, men den funka ikke til smørkrem og mmf.. Så hjelp[:-]

Oppskrift på smørkrem til rund kake (ca. 24 cm) Til langpanne bør du doble.

100 gr. mykt smør
300 gr. melis
1,5 ts. vaniljesukker/vaniljeessens
-Piskes hvitt og luftig

For å få sjokoladesmaken har du i 1,5 ss kakao, eller 2 ss nesquick e.l. Aller best smaker det med 100 g smeltet kokesjokolade, men husk at den må være helt avkjølt før du vender den i smørkremen så ikke den skiller seg [:)]

Og for å svare på HI, så er dette den oppskriften på sjokoladekake jeg liker aaaaaaaaaaaaller best! Den blir såååååå saftig og god!!! [:D] Med den smørkremen over er den bare knall!!! [:D]

Sjokoladekake

250 g smør
4 store egg
500 g sukker
6 ss kakao
2 ts vaniljesukker
3 ts natron
450 g hvetemel
6 dl kefir

Smelt og avkjøl smøret. Pisk egg og sukker til dosis. Bland i smeltet avkjølt smør. Ha alt det tørre og kefiren vekselsvis i dosisen. Rør til du har en jevn og klumpfri deig. Kle en langpanne med bakepapir, ha i røra og stek midt i ovnen på 200 grader i 20 min.

Bruker smørkremen i innlegget over til denne kaken [;)]

(Du som skulle ha den til rund form, bare halverer oppskriften, eller lager 2! [;)])

Jeg bruker toro langpannesjokoladekake som bare må stå "litt" lenger i ovnen jeg. Hehehe. [8D]

Jeg har en fantastisk god sjokoladekake Med sjokoladesmørkrem som blir høy og flott (bør bruke 26 cm form), sitter på iPhone nå, så kan legge den ut etterpå [;)]

ORIGINAL: Wicked

Og for å svare på HI, så er dette den oppskriften på sjokoladekake jeg liker aaaaaaaaaaaaller best! Den blir såååååå saftig og god!!! [:D] Med den smørkremen over er den bare knall!!! [:D]

Sjokoladekake

250 g smør
4 store egg
500 g sukker
6 ss kakao
2 ts vaniljesukker
3 ts natron
450 g hvetemel
6 dl kefir

Smelt og avkjøl smøret. Pisk egg og sukker til dosis. Bland i smeltet avkjølt smør. Ha alt det tørre og kefiren vekselsvis i dosisen. Rør til du har en jevn og klumpfri deig. Kle en langpanne med bakepapir, ha i røra og stek midt i ovnen på 200 grader i 20 min.

Bruker smørkremen i innlegget over til denne kaken [;)]

(Du som skulle ha den til rund form, bare halverer oppskriften, eller lager 2! [;)])

Den oppskriften der er sykt god! Kefir er et must i sjokkiskake etter å ha prøvd den der en gang [:D]

Kanon god sjokoladekake med lys glasur

Viktig å holde rekkefølgen!!!

4 egg
250 g sukker
150 g smeltet smør
½ plate smeltet kokesjokolade
2,5 dl melk
2 ss kakao
280 g mel
1 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver

Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett smeltet smør og smeltet kokesjokolade. Tilsett så melk, kakao, mel, vaniljesukker og bakepulver. Kaken blir stor og høy så bruk 26 cm kakeform. Stek kaken i godt smurt form nederst i ovnen ved ca 180 – 200 grader i 45 min.

Smørkrem/glasur:
150 g smør
150 g melis
1 egg
½ plate kokesjokolade
2-3 ss kaffe eller vann
1 ss kakao

Rør smør og melis lett og luftig. Rør inn egg. Smelt sjokoladen i vannet/kaffen. Rør alt sammen. Juster fargen med kakaoen. Smør et tykt lag med smørkrem over kaken. Risp litt sjokolade som pynt.

Alternativt:
Doble smørkremen og del kaken i to og legg et lag med sjokoladesmørkrem inni kaken evt et lag med vaniljekrem. Pynt med friske bær.

Back
Topp