God søndagsmorgen jenter!

once more

Elsker forumet
Mailykke <3
God morgen jenter!!!
Er tilbake til mine gammele vaner, ikke fordi jeg vil, men fordi sønnen min vekket hele huset. Så har vært våken siden klokka 4 fordi han hostet og hostet, tok ham ut av senga klokka 6 for å spare datter og mann, så nå sitter jeg på data og han ser på disneychannel alt for tidlig på en søndag...
I dag skal jeg endelig sy 1 kjole av 3 som er bestilt, for den må hun ha i morgen, så må jeg rydde og klokka 3 får vi gjester og da skal vi spise raclette, med en vegetar og en gutt som er allergisk for melkeprodukter og hvete, så er lettest å gjøre da, og koselig! Ellers fikk vi ca. 10 cm snø i natt, mye bedre en de isende veier vi hadde. Har dere noen planer i dag?

Åh det der vet jeg alt om, utrolig slitsomt å måtte opp så tidlig.
Ellers er det utdeling av 4-års bok i kirka i dag, så vi skal på gudstjeneste til en forandring, det er vel den eneste store planen. Ellers tar vi det med ro, barna har vært mye forskjølet i det siste og trenger å slappe av litt. :-)

Det var i tidligste laget på en søndag ja:)
Her var vi oppe halv ni og no kose snuppa seg med tv mens jeg snuser litt på dataen:)
I går ordnet jeg julemanndeig så i dag blir det baking:)

Like greit,for været er jo bare drit:/

Ha en fin fin søndag:)

God morgen til deg og:) her har vi plutselig fått en gutt som sover lenge, så vi har i grunnen ikke stått opp enda.. I dag skal vi bare slappe av og kanskje pynte litt til advent:)

Hørtes litt tidlig ut... Men hørtes veldig koselig ut med snø!! Her er det ingenting enda, og jeg håper virkelig det kommer snart så jeg får ordentlig julestemning

Her har vi hatt en barnefri natt for første gang på veldig lenge, så jeg må si det var godt å få sove sammenhengende uten at noen vekket oss. 1,5 åringen er nemlig ingen sovegutt, og var heller ingen sovebaby, så vi sliter litt med ham... Tips mottas med takk ;-)

Ellers skal jeg pynte til advent idag. Svigermor skal komme å hjelpe meg med å pusse vinduer og henge opp gardiner. Pga altfor mange kynnere om dagen, er jeg blitt bedt om å ta det med ro og ikke gjøre noe som kan trigge de til å komme. Så jeg er så takknemlig for hjelp, selv om jeg har dårlig samvittighet også siden folk har nok å gjøre hjemme selv i denne førjulsstria. '

God søndag alle sammen!

@ hestejenta, kos dere i kirken, jeg er ikke vant med det, men har forstått at det er litt stor for barna :) Og å slappe av trenger de virkelig her og ja. Ingen bursdagfest i dag for gutten min, han syntes det var helt greit å ikke dra, så det gikk susende :)

@idasmamma, nå ble jeg litt nysjerrig hva julemanndeig er?? Er det det samme som pepperkaker?

@hvitsnø, kos deg med en god og rolig avslappdag og pynting til advent:)

@ fitness, så godt med med en barnefri natt! Har dessverre ingen tips, sønnen vår har vært våken hver natt til han var minst 3, begynte altid å gråte rundt kl 11 og kl 1.....
Adventstid er vi ikke vant med, så jeg har det ikke så travelt som de fleste av dere, vi pynter derimot til jul litt tidlig, men ikke nå enda.
Du må bare ta imot hjelp hvis du har kynnere, hun gjør det sikkert med glede, og du kan gjøre noe tilbake en gang!! Kjøp en blomst eller bak noe til dem en gang :)

Koselig å svare dere også synes jeg :)

Her har vi store planer om å gjøre minst mulig idag :p 

Det har snødd litt inatt, så mulig vi må ut en tur så 2åringen får leke i snøen :) 

En rolig søndag i heimen her. Vi var ute på shopping i hele går, så vi trenger en rolig dag i dag.. Det siste jeg klarte å gjøre på shoppingrunden i går var å springe rett i en benk på vei til bilen.. ikke lett å se den i skumringen, motvind og regn :( Så nå har jeg svær kul på foten rett under kneet.. 

Skal se om jeg kan ta fram steketakke og lage lapper litt seinere. Mini har ikke så mye matlyst for tida, så vi får se om han kan spise en lapp eller to i det minste.. 

Her skal eldstemann spille på sin første korpskonsert. Det skal være julekonsert i kirken og han gleder seg veldig. Han spiller trommer og klokkespill og skal spille bjelleklang og sang til gleden på klokkespill i dag. Satser på litt julestemning i dag :-)

Nassemor skrev:
Her skal eldstemann spille på sin første korpskonsert. Det skal være julekonsert i kirken og han gleder seg veldig. Han spiller trommer og klokkespill og skal spille bjelleklang og sang til gleden på klokkespill i dag. Satser på litt julestemning i dag :-)

Så koselig! Hvor gammel er han?
Datter mi er 10 og har begynt å spille valdhorn i skolekorpset i år (det samme spiller jeg).
Litt falsk innimellom, men det gjør ingenting :)
Hun koser seg skikkelig på korpsøvingene hver mandag. 18. desember skal hun spille jula inn i kirka :)

I dag har jeg vaska bort oppkast og hatt en gutt med førti i feber på fanget i hele dag.. Så alt jeg tenkte å gjøre ble det ikke noe av gitt. Atpåtil brukt to timer på venting på legevakta... Men satser på Penicillin hjelper så mammaen kan få gjort andre ting etterhvert også ;-)

Molly80 skrev:
I dag har jeg vaska bort oppkast og hatt en gutt med førti i feber på fanget i hele dag.. Så alt jeg tenkte å gjøre ble det ikke noe av gitt. Atpåtil brukt to timer på venting på legevakta... Men satser på Penicillin hjelper så mammaen kan få gjort andre ting etterhvert også ;-)

Uff, så kjedelig.....
God bedring!

Back
Topp