God søndag, damer!

lenemor

Forumet er livet
Så er det dag igjen her i huset - i alle fall for meg - for resten av familien sover; Johanna og G fordi det ikke er morgen for dem ennå, og August for han er sliten etter å ha vært våken i to timer.

I dag er det litt grått ute - håper det klarner opp, for pappa og samboeren er jo her fremdeles, og planen for i dag er å være ute i hagen og kose oss, og så en tur ut på tomta vår selvsagt, for å se på fremgangen. Blir en laaaang dag om vi må være inne altså. koselig med besøk, men jeg har ikk esamme forhold til dem som til mamma - de er mye mer gjester, og jeg må derfor være vertinne..... er stuptrøtt når kvelden kommer.

Har jo en mann som er flink til mye, men han har virkelig ikke forstått dette med pappaperm.. eller er det jeg som ikke har forstått det? Dere andre som har hatt deres partnere hjemme på perm, var det sånn at dere sto opp med ungene to timer før de kom tuslende til dekket bord og unger som var stelt, matet og klare til å bare bysse i søvn? Han er så edel å trille August så han får sove, og skal nærmest ha medalje, selv om det bare tar tre minutter [:'(]. Skal dette fortsette i sju uker til kommer jeg til å tilte!

Nå har ikke sambo fått pappaperm noen ganger siden jeg ikke hadde opparbeida permisjon med Sindre, og denne gangen var han jo arbeidsledig likevel.. Men han er i grunn flink å stå opp han altså, men det har ikke vert sånn alltid.. Han skifta ikke en eneste drittbleie på Sindre før han var nesten året feks.. Og han sto veldig veldig sjelden opp med han samme tiden.. Men vi tok et oppgjør, og i tillegg begynte jeg å jobbe, så da var han bare nødt! Så med Maren har det IKKE vert sånn kan du si.. Han er lite flink med husarbeid da.. Vaske klær og rydde og støvsuge å sånt.. Må minnes på det konstaaaaant.. Og det irriterer meg nå.. Det er alltid noe.. [8D]

Her er det overskya nå, men skal visst bli bra utover dagen.. Får vi håpe! Så her blir det nok utedag.. Sambo og naboen skal prøve å gjøre ferdig terassen, så vi får se hvor langt de kommer! [:D]

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, Lenemor. Pappaen til Mina var likedan og samme hvor mye jeg tok det opp, så var det jeg som var teit eller lignende[:'(].

Det å være vertinne tar litt på og det forstår jeg deg veldig godt. Annerledes med de man kjenner bedre og kan ordne seg litt mere selv på en måte. Men koselig med besøk alikvel [:D]

Jeg har heller ikke like godt forhold til pappaen min som til moren min og dette kom spesielt etter skillsmissen, fordi pappa ikke er så interessert i meg, bror og Mina. Han har ikke sett Mina på 4 mnd og jeg tenker det er HANS tap.

Tilbake til denne søndagen[;)] Her er det sol og blå himmel, men det blåser som oftest endel her i Halden.. Deilig for meg, men jeg synes det er vanskelig med påkledning på Mina. Spesielt siden hun har denne astmaen og blir så lett forkjøla. Mina er hos pappaen sin denne helgen, så jeg har fått sovet endel og det har vært godt. Med 3 dager med sykdom, tar virkelig på[:-]

Idag skal jeg lese til eksamen som er på tirsdag og det er pedagogikk muntlig. Heldigvis er det gruppe eksamen, for jeg hater virkelig muntlig[:'(]

Gleder meg masse til å få hjem Mina nå[:)]

Huff, så fort dagen har flydd - her har det vært mer eller mindre slaraffenliv. Men skal straks gjøre meg klar for å dra til venninna mi - vi skal på Withney Houston (we have a problem????) konsert i kveld. Skal jo bli gøy å få me seg - men vet jo ikke hva som venter en. Jeg har vært så heldig å få overta en billett (fått ja - for ikke har jeg råd til å kjøpe så dyre billetter).

Ha en god søndagskveld![:)]

Mannen min er flink til masse han altså, ellers hadde jeg aldri giftet meg og fått barn med han, men noen ting er han helt neandertal på.. og sånn er det bare. Føler at mye skal man ikke behøve å si fra om, og så går jeg og er sur i stedet da, og så merker han ikke at jeg er sur, så blir jeg enda surere, så egentlig er det mye min egen feil; jeg burde bare si fra.

Nå er i alle fall ungene i seng (vel, Johanna er strengt tatt i badekaret, men pappa legger, så mine plikter er unnagjort). Jeg har fått ryddet unna all oppvask fra dagens middag, og min pappa og samboer har reist østover. Ja, de har sagt at de har tenkt å bli til mandag, men da de dukket opp i ettermiddag så hadde de sjekket ut av hotellet og bestemt seg for å reise etter middag. Egentlig litt deilig, selv om det har vært hyggelig å ha besøk så har jeg tilbragt store deler av oppholdet på kjøkkenet

I kveld tror jeg det blir nok en episode med Riget - med mindre det er noe veldig spennende på tv da.

I dag har det bare vært ett helt fantastisk vær! Masse besøk har vi hatt også .. Hadde jo overnattingsbesøk, så kom ett par kamerater og ei venninne senere i dag - sååå koselig! Barna badet ute og det var bare helt knall!! Nå har Ole vært å henta barna, så de er nok hjemme hos han i sengene sine tenker jeg! Så nå skal det være FULL avslapping i kveld på meg [8D][:D]

Lenemor: Jeg synes du skal sørge for at du gjør en masse ting for deg selv nå det er pappa-perm tid. F.eks dra bort på overnatting en enkelt dag sånn at G får prøvd seg litt på å faktisk stå opp med ungene.

Her i huset ser jeg at sånne ting er bra investeringer. Selv om mannen synes det er litt plagsomt å tenke på at jeg skal bort er han så stolt etterpå når han faktisk har greid det hele.

Enkelte morgener i helgen er jeg så sur etter lite søvn at jeg beordrer mannen opp med barna og sover videre. Men da er jeg så pass troll at alle vet det er best jeg får sove[;)]

Og så til helgen. Vi har vært hos en venninne med 3 gutter som er jevnaldrene med mine på en gård. "Wusj" sa det og så var Gustav med ute å kjøre traktor. Så så vi ikke ham på et par timer. Idag var det is. Men Traktorkjøring er faktisk mer gøy en is. Så etter et par skjeer sa de største gutter "takk for mat" og stakk avsted med traktor. Farfar til de guttene vi besøkte hadde da plutselig 5 unger i traktoren. Heldigvis skulle enda en trator ut, så det ble fordelt litt bedre. Gøy på landet!

Selv koste jeg litt med hestene som står oppstallet der. Eierne er sendt hjem fra internatet på landbruksskolen pga. streikende renholdere. Så hestene trengte litt oppmerksomhet.

God søndag jenter.
Har akkurat kommet hjem etter en dag på Huk kjempe nydelig vær og Christian har stor kost seg i vannet.
Merker jeg er litt solbrent ja.

Nå skal jeg slappe av på sofaen og se om det er noe spennede på tven.

hallo,,,

nå er det lenge siden jeg har vært hr inne gitt...

denne helgen har vi hatt barnefri for første gang siden julie ble født,.. det var ganske digg i grunn.. :) vi var på greenday konsert på fredagen, og bare slappet av hjemme på lørdagen.. sov lenge, og gikk oss en tur på den nye outleten som åpnet her ute... kjempefin... og etterlengtet for min del..

så i dag kom jentene hjem fra svigers.. julie er syk, og malin har vært i barnebursdag [:)] koselig[:)]
også har vi feiret 31 årsdagen til

Vi har hatt ei super helg alt i alt [:)] Selv om jeg jobba på lørdag, så ble det bra [:D]
Linnea har slutta med bleier på dagtid
Og det var bare så utrolig enkelt, så kan ikke tro vi ikke har tenkt på det før [8|]
Mannen sa til ho på lørdag at det var tomt for bleier, så da måtta ho gå med truse, og det var i orden det [8|][:D]
Og like bra gikk det idag [:D] Ho sa til meg igår at ho visste at det var fullt av bleier i posene på badet, men det var helt i orden da jeg sa at
det var nattbleier [;)] Superjenta mi det

Og idag har vi hatt en deilig dag hos mamma sammen med store deler av den gale familien min [:D][;)] Ungene storkoste seg med vannslangen
og trampolina, og de lekte med hunden som elsker vann. Kjempegøy å se på de når de koser seg sånn [:)] Og så hadde vi taco OG hjemmelaga
pizza til middag! Namnamnam [:D]

Etter middag dro vi til elva for å kjenne på vannet. Og gjett hvem som bada mest? Jo, det var den største pysen fra i fjor; nemlig Linnea [:D][:D]
Jeg var så utrolig fornøyd, for i fjor var det nesten en plage... Så nå er det kanskje et håp om at vi kan få brukt årskortet i Vannlandet og [;)]

Imårra er det tilbake til jobb for mannen som har streika i 2 uker nå, og bhg. til Linnea har planleggingsdag. Så da får vi kose oss aleine. Skal nok
ut å leke i bassenget og gjøre litt småting her. Og så skal jeg på jobb på kvelden som vanlig....

Hurra for Linnea!! Så utrolig flott at deg gikk såpass "smertefritt"[:)][:)]

ORIGINAL: Nøste77

Vi har hatt ei super helg alt i alt [:)] Selv om jeg jobba på lørdag, så ble det bra [:D]
Linnea har slutta med bleier på dagtid
Og det var bare så utrolig enkelt, så kan ikke tro vi ikke har tenkt på det før [8|]
Mannen sa til ho på lørdag at det var tomt for bleier, så da måtta ho gå med truse, og det var i orden det [8|][:D]
Og like bra gikk det idag [:D] Ho sa til meg igår at ho visste at det var fullt av bleier i posene på badet, men det var helt i orden da jeg sa at
det var nattbleier [;)] Superjenta mi det

Og idag har vi hatt en deilig dag hos mamma sammen med store deler av den gale familien min [:D][;)] Ungene storkoste seg med vannslangen
og trampolina, og de lekte med hunden som elsker vann. Kjempegøy å se på de når de koser seg sånn [:)] Og så hadde vi taco OG hjemmelaga
pizza til middag! Namnamnam [:D]

Etter middag dro vi til elva for å kjenne på vannet. Og gjett hvem som bada mest? Jo, det var den største pysen fra i fjor; nemlig Linnea [:D][:D]
Jeg var så utrolig fornøyd, for i fjor var det nesten en plage... Så nå er det kanskje et håp om at vi kan få brukt årskortet i Vannlandet og [;)]

Imårra er det tilbake til jobb for mannen som har streika i 2 uker nå, og bhg. til Linnea har planleggingsdag. Så da får vi kose oss aleine. Skal nok
ut å leke i bassenget og gjøre litt småting her. Og så skal jeg på jobb på kvelden som vanlig....

Så flink Linnea er!!!!

Back
Topp