god pannekake oppskrift?

entil?

Forumet er livet
Da jeg var liten fikk jeg servert noen NYYDELIGE pannekaker hos en venninne..
Og de pannekakene har jeg SÅ lyst å klare å lage selv..
Men de blir aldri så gode..

Har DU en god oppskrift?
disse pannekakene er tynne tynne!!

*dytter*

Jeg kunne tenkt meg en oppskrift jeg også da jeg tyr til disse ferdigposene hver gang [:-]

jeg slumper hver gang.. men de blir ikke så luftige og gode

ORIGINAL: latterjenta

*dytter*

Jeg kunne tenkt meg en oppskrift jeg også da jeg tyr til disse ferdigposene hver gang [:-]

*dytter*

Jeg kunne tenkt meg en oppskrift jeg også da jeg tyr til disse ferdigposene hver gang

3 egg, 150 - 200 gram melange, en god hånd sukker, 1 til 1,5 liter helmelk, mel. Bland egg, sukker, melange, 4 dl melk, ha i mel til røren bli kjempetykk, spe på med resten av melken til røren blir halvtynn barnegrøtkonstistens. ikke for tykk, da er pannekakene vanskelig å steke tynne. Har du for mye mel så spe på med litt vann. La stå en time for å godgjøre seg.

Slik lager jeg pannekake iallefall, i mixmasteren.

Denne oppskriften er egentlig mannen min sin, og han har ofte fått skryt for den ;)

ORIGINAL: *gullklumpene mine*

*dytter*

*dytter*

3 egg, 150 - 200 gram melange, en god hånd sukker, 1 til 1,5 liter helmelk, mel. Bland egg, sukker, melange, 4 dl melk, ha i mel til røren bli kjempetykk, spe på med resten av melken til røren blir halvtynn barnegrøtkonstistens. ikke for tykk, da er pannekakene vanskelig å steke tynne. Har du for mye mel så spe på med litt vann. La stå en time for å godgjøre seg.

Slik lager jeg pannekake iallefall, i mixmasteren. [;)]

Denne oppskriften er egentlig mannen min sin, og han har ofte fått skryt for den ;)

takk skal du ha..
ser 2 ting som er forskjellige fra min.. og det er smør i røren og at den skal stå lenge.(EIER ikke tålmodighet!! )

Back
Topp