God påske :)

*trinemor*

Gift med forumet
Ville bare ønske alle en god påske og håper dere får masse familietid sammen emoticon

Noen som vil dele tradisjoner og planer dere har for påska?

God påske!! Vi har ikke hatt noen faste tradisjoner egentlig :-) i år blir det hytta og jeg gleder meg veldig :) påskeegg og godis er pakket!!

Det høres jo kjempekoselig ut, Fru H :)

Ja, godis i påskeegg må til. Vi har vært i Sverige og kjøpt inn idag :)

Da vi var yngre var det skjærtorsdagsfeiring i Strømstad, men det sluttet vi med da vi ble foreldre....

Nå er det familietid, og vi pleier å være på en årlig grilltur ved en sjø med farmor med familie. Koselig å treffe alle tanter, onkler og søskenbarn med partnere og barn :)

I år har vi også bedt to vennepar med barn på påskeeggleting ute med grilling. Håper det kan bli en ny tradisjon :)

Jeg har alltid likt rolig bypåske med gåturer rundt på turstier, årets første strandtur, dataspill, krim og påskegodt. Nå er dataspillene begrenset til fb-spill, og mengden påskegodt har minsket kraftig. Gåturene og tur til stranden med matpakke er helt umulig i år, nå er vi totalt innesnødd.

Ungene er lykkelig uvitende om tingene jeg savner, de koser seg med påskeaktiviteter. Felix fikk påskeegg med hobbysaker for å lage påskepynt, og lillesøster fikk kyllingbamse og puslespill i sitt egg. Begge har hatt det morsomt lenge med det.

I går var Felix ute med morfar for å plukke grener til å henge påskepynten på, i dag har tante vært her og pyntet ennå flere egg med oss. I morgen kommer alle søskenbarna på besøk, da blir det nok liv her tenker jeg.

Jaja, sukkertopp, da er det ihvertfall snø til påske noen steder :)

Vi pynter også kvister med påskepynt hvert år, men det gjorde Amelia jeg og forrige fredag. Blir på en måte som juletre i påska :)

Høres jo kjempekoselig ut med alle inneaktivitetene dere finner på da!

Kos dere med besøk :)

Jepp, hvis du vil ha snø til påske er midtnorge riktig sted, bare ta deg en tur på besøk hit. :) Her er det dessverre som vanlig plussgrader selv om det snør og snør, så her er det mer snakk om enorme mengder våt sørpesnø, men det er ikke langt å kjøre inn i landet for ordentlig snø. Foreldrene mine har enorme mengder snø på hytten, for de som liker skiturer i påsken. (Det gjør ikke jeg. :P )

Plukker dere store kvister for påskepynt? Jeg har så lyst til å lage mer og mer pynt, men da trenger jeg større grener tror jeg. 

Sukkertopp skrev:
Jepp, hvis du vil ha snø til påske er midtnorge riktig sted, bare ta deg en tur på besøk hit. :) Her er det dessverre som vanlig plussgrader selv om det snør og snør, så her er det mer snakk om enorme mengder våt sørpesnø, men det er ikke langt å kjøre inn i landet for ordentlig snø. Foreldrene mine har enorme mengder snø på hytten, for de som liker skiturer i påsken. (Det gjør ikke jeg. :P )

Plukker dere store kvister for påskepynt? Jeg har så lyst til å lage mer og mer pynt, men da trenger jeg større grener tror jeg. 

De er vel kanskje en meter lange eller noe :)

Da jeg kjørte gutta opp på fjellet på onsdag var det helt rart og se hvor lite snø det var! 
Men det er greit føre, for det er et par minusgrader, så å gå i løypene var visst helt greit. Ikke helt lett utenom, forstod jeg, da det er skare og vanskelig for små Teodorer å ikke skli sidelengs!
Nå er jeg ferdig med denne ukens nattevakter og ordner endel smått hjemme før jeg også skal oppover! 
Gleder meg til fjelltur, men er også litt glad for at det ikke er full vinter oppå der :p
Godt og kunne gå en liten tur med ikke alt for store og tunge vintersko uten at man får masse snø i skoene 

Familien til mannen (Nå er det faren og søsteren som er der oppe) har egentlig tradisjon for å spise spekemat og røykalaks på påskeaften oppe på hytta...
Men det utgår jo for min del, og svigerfar reiser uansett ned i morgen, så de skulle kose seg med den maten i går slik at jeg slapp å sitte der og måtte spise noe annet!
Ha en fortsatt god påske damer!

Det er det jeg har hørt også, at det er utrolig lite snø til påske i år :) litt deilig også sikkert ja, litt lettere å gå turer i :)

Kos dere masse på fjellet med god mat, familie og godis :)

I år har vi brutt tradisjonen jeg har vært vant til med påskeegg på påskeaften. I stedet fikk Alma og Luna hvert sitt egg på skjærtorsdag. Alma elsket "tampen brenner"-leken vi lekte for å finne det! Nå går hun og gjemmer eggene til stadighet og vil at vi skal lete etter dem. 

I dag har vi vært i Østmarka, den turen jeg pleier å gå på 10 km. Kjempedeilig å komme fram, sitte ute i sola og spise bolle og se på to glade jenter. Mannen min var endelig med, andre helger har han jobbet med doktorgraden sin. Det var superkoselig. 

Ellers er det ikke så mange tradisjoner. Jeg er veldig glad i påskekrim, noe det hittil ikke har blitt til. Ellers er jeg glad i typiske hytteaktiviteter, som å spille spill. Alma, pappaen og jeg har spilt en del memo. Alma og jeg er omtrent akkurat like gode, mens pappaen vinner over oss. 
Alma har tegnet masse påskeegg, klippet dem ut og hengt dem opp med teip på vinduene. Alma og jeg pyntet til påske på onsdag, kjøpte en påskeduk sammen før vi fant fram pynten vi hadde fra før, det var superkoselig. Alma er like glad i sånne tradisjoner som jeg, og prater faktisk fortsatt om jula.. så sant som de sier, at jula varer helt til påske!:)

I kveld etter at jentene har lagt seg har mannen min og jeg tenkt å se på påskekrim, om det går noe. Eller noe annet spennende. Og så skal vi ha lammelår til middag. Vi kom litt sent hjem, så det blir middag etter leggetid, men sikkert masse rester igjen til oss alle sammen til i morgen. 

Høres jo kjempekoselig ut på tur med hele familien :)

Idag hadde vi eggeletingen, og de tre jentene koste seg veldig med å lete etter eggene. Hadde gjemt dem under gress, oppi trær og under verandaen og det var passe utfordring for dem å finne dem.

Etterpå hadde vi årets første grilling i hagen, og alle koste seg i sola. Beste været i påska idag virker det som, så vi var heldige der :)

I morgen blir det grilltur ved et vann med familien min, så håper sola viser seg da også :)

Back
Topp