God på familieøkonomi??

Mesaana

Forumet er livet
Hva vil dere si er normalt forbruk på mat for en familie på 2 voksne og et barn på snart 4 år. Ingen av oss røyker og vi kjøper knapt 4 pils i uka, lite av annen type alkohol, han snuser litt.. Vi har økonomi til å unne oss noe ekstra godt 2-3 ganger i uka og har vel ikke det helt store behovet for å spare inn, men jeg vil like vel spare litt like vel.

Har coop kort, og når vi får i posten hvor mye vi har handlet så ligger det på mellom 5-8000 kr i mnd, alt etter hvor flinke vi har vært å bruke kortet. Men det er med toalettsaker, leker, sko og div annet dill de har på coop obs. Men syns like vel det er mye, ihvertfall med tanke på at det ikke alltid vi handler på coop.[&:]

har sittet i dag og regnet ut alt av regninger, både faste og ufaste og overraskende regninger vi har hatt hittil i år. Delte det på 8 og ganget med 12. Og vi har mye igjen hver mnd etter alt av regninger og lån er betalt. Men aner ikke hvor det blir av.[>:]

Æsj, er elendig på å håndtere penger altså.[8|]

Beste måten å finne ut hvor pengene blir av, er å bare bruke kort i en periode over 3 mnd. så printer du ut kontoutskriften din[;)]

Så kan du begynne å gå igjennom hvor pengene blir av, og derfra kan du velge hvilke poster som er unødvendige osv.

Tør ikke si hvor mye vi bruker.. Det er MER enn dere.... Og vi har planer om å spare....
*tasegselvogmanneninakkenja*

Forresten, se på Sifo.no

[;)]

Bruker bare kort, så kanskje jeg skulle gjort det. Hum..ikke dumt[8D]

Takk for tipset![:D]

ORIGINAL: Mesaana

Da ser du hvor du legger igjen alle småbeløpene. Regniner vet man jo hvor mye man bruker på.
Det er alle de "bare 100/200 kr" som drar om totalsummen.[;)]
is, kaffe, noe snop, en topp, et par sko, genser til junior, et par sokker, togbillett, lunj på jobben, hårfarge, ny mascara.. ja, du skjønner poenget[8D]

ORIGINAL: Grete71

Tør ikke si hvor mye vi bruker.. Det er MER enn dere.... Og vi har planer om å spare....

Huff, fant ut at vi skal i teorien ha igjen over 17 000 til mat, klær, bensin, dyremat, lege, medisiner, toalettsaker, vetrinær og alt annet dill som kommer uten om regniner og lån. Det er jo mye penger, og som regel så kjøper vi stort sett bare mat og bensin hver mnd, de andre utgiftene er bare noen få ganger i året, men like vel er vi skrapet tomt like før lønning. Er nesten så jeg skammer meg....eller jeg skammer meg faktisk[&o]

ORIGINAL: Grete71

Huff, fant ut at vi skal i teorien ha igjen over 17 000 til mat, klær, bensin, dyremat, lege, medisiner, toalettsaker, vetrinær og alt annet dill som kommer uten om regniner og lån. Det er jo mye penger, og som regel så kjøper vi stort sett bare mat og bensin hver mnd, de andre utgiftene er bare noen få ganger i året, men like vel er vi skrapet tomt like før lønning. Er nesten så jeg skammer meg....eller jeg skammer meg faktisk[&o]

Du er ikke alene.... [&o][8|]

ORIGINAL: Febbis

Da ser du hvor du legger igjen alle småbeløpene. Regniner vet man jo hvor mye man bruker på.
Det er alle de "bare 100/200 kr" som drar om totalsummen.[;)]
is, kaffe, noe snop, en topp, et par sko, genser til junior, et par sokker, togbillett, lunj på jobben, hårfarge, ny mascara.. ja, du skjønner poenget[8D]

ja, du sier noe der. Men er samboeren sin konto jeg må ta utskrift av. Jeg har bare nok til regninger og 1 handle runde så er det tomt.[>:] Han som sitter med pengene.[8|]

Back
Topp