God onsdag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei på dere alle sammen!
Vi måtte litt tidligere opp enn vanlig da barnehagen skulle til kirken på besøk i dag, og vi har en tendens til å dra oss litt for lenge!
Det blåser helt voldsomt her i dag, og det har blitt så mildt at mye av snøen forsvinner =(
I MORGEN ser vi mannen igjen! Vi gleder oss så veldig, og jeg tror Teodor ikke vet helt hva han skal tenke og føle, for humøret hans går veldig opp og ned. Han sier han er lei seg fordi han vil til pappaen sin, jeg prøver å få han til å være glad istedet, siden det er så kort igjen nå =) 
Ikke alltid like lett dette altså. 
I dag skal jeg til byen for å hente pakke på posten. Jeg har bestilt endel leker i julegaver, og det var så kjekt å bestille!
Ellers skal jeg bake en kake som mannen ønsker seg, og pakke til vi drar i morgen. Vi skal overnatte en natt i Oslo for å være med på en sermoni på fredagen, så da får vi oss en liten utflukt =) 
Ha en fin dag!

såååå kjekt det skal bli for dere å få hjem mannen/pappa :))

her er vi hjemme i dag.. rekker nesten aldri innom her ellers, men de få gangene vi er hjemme/syke går det fint :)   jeg er ikke helt i form, tror ikke jeg har feber men føler meg influensasyk å er forkjøla. er så sinnsykt sliten om dagen, så kanskje det er det som gjør det! har  mensensmerter å hodepine i tillegg pluss ei lita snuppe som er trøtt og sliten om dagen. hun har nettopp begynt på astmamedisin, så har like godt av en hjemmedag som meg <3   her er det ruskevær, snøen som er her er bergfrossen, glatt å vind. vi fyrer i ovnen å slapper av med tv/data.. skal prøve få rydda litt hus ila. dagen. skulle begynt å pakke inn litt julegaver snart og, tror jeg har alle på plass. skal "hjem" til pappa og stemor alle søskene i år å feire jul, å jeg gleeeeder meg så masse. skal ha fri fra 23 des til 2 januar, kun jobbe en dag (fredag) i romjula, så en ferie er så etterlengtet nå.

Så koselig med hjemme dag, men ikke at dere ikke er i form da =) 
Jeg ANGRER på at jeg måtte ut med bil i dag, for føret er helt forferdelig. 
Jeg skulle innom en dame for å levere en kaffemaskin jeg solgte, og var så dum å kjøre litt ned i innkjørselen. Der var det blankis og vi har piggfrie dekk og ikke akkurat noen firehjulstrekker..!
MEN, jeg kom meg opp, utrolig nok! 
I en by som dette med så mye bakker, bør man egentlig holde seg hjemme eller ta buss (som forhåpentligvis bruker kjetting nå) om man absolutt må ut!
Men jeg fikk ordnet mye, handlet vin til oss til helgen, kjøpt kattemat, frimerker og hentet pakke!
Så nå blir det gaveinnpakking før jeg henter T og fetteren hans i barnehagen =) 

her ble det bollebaing, så nå har vi spist nystekte skillings/rosin/hvete/kanelsnurr-boller.. mye forskjellig man kan lage av en deig!... skal prøve å vaske kjøkkenet nå før jeg setter i gang med middagen.. noen ibux gjør underverker av og til :) snuppa ser dora å puzzler pippi boka si.

Hei, hei!

Så herlig at mannen kommer hjem igjen- glad på deres vegne! Alma er også sånn, om jeg sier at besteforeldrene f.eks. kommer en tur i morgen, begynner hun å skrike fordi hun vil de skal komme NÅ. Men litt annerledes når han ikke har sett pappaen på SÅ lenge, kan tenke meg det blir stor gjensynsglede (får nesten litt klump i magen av å tenke på det). 

Så deilig med hjemmedag, Babytutta. Jeg skal hente Alma litt tidligere i dag og så skal vi lage sandnøtter (min julekake-favoritt), det blir nok koselig. 

I dag har dagen gått med til å prøve å få Luna til å sove så jeg kunne sove selv (etter en urolig natt). Vi lyktes endelig litt før kl  12 og sov til klokka var over ett. Jeg følte meg helt skutt da hun våknet... Den jenta har uhorvelig med energi og trenger lite søvn...! 
Ha en fin dag videre!!

Uff, T var helt på styr i dag, jeg vet ikke om han har vært veldig sliten eller om det bare er pappsens hjemkomst som setter han helt ut av spill. Han var ikke seg selv i dag hvertfall! Så nå er jeg utrolig sliten, men må nesten ordne litt her hjemme i pakke til i morgen :)R

God bedring til alle dere som er syke! 

Så flott at mannen din kommer hjem i morgen Fru H, det blir nok bra til dere alle. 

I dag har vi bakt kakemenn på formiddagen, og vært på generalprøve på nøtteknekkeren på ettermiddagen. Det er litt hipp som happ om Felix danser slik han skal, eller om han danser  noe helt annet, så jeg er spent på hva han gjør på premieren i morgen. I det minste plager det ham ikke med mye publikum, og det viktigste er vel at han har det morsomt.

Så spennende med premiere da =) 
Lykke til!

Fru H: så godt det må bli å få hjem mannen/ pappaen igjen! Tenker du teller ned timene nå :)

Håper humøret til Theodor er bedre i morra, og at han roer seg når han får se pappaen sin igjen :)

Her har endelig forkjølelsen roet seg og jeg har vært på jobben igjen idag. Det var egentlig ganske godt etter en uke hjemme :) men godt med sykmeldingsdag i morra igjen da :)

Har akkurat laget kakemenn- deig, så det skal Amelia og jeg bake i morra :)

God bedring til alle syke :)

Back
Topp