God nyhet

millililly

Forelsket i forumet
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110415/far-ta-barna-med-til-norge

Utrolig bra, har tenkt masse på dem[:D]

Det er de surrogatvillingene i india

ORIGINAL: TheGoodWife

Og der har man åpnet for noe som kan sammenlignes med menneskehandel.

Men for all del, flotte nyheter for dem. [:)]

ja det er rett og slett tragisk, at noen skal få lov til å lage en slik skjebne, stakkars uskydige barn!

ORIGINAL: veteran

ja det er rett og slett tragisk, at noen skal få lov til å lage en slik skjebne, stakkars uskydige barn!

Jeg tenker jo at noen som setter små barn i en sånn situasjon ikke er skikket til å være mor.

hele greia er egoistisk, rett og slett, dama er bra egosentrisk! jeg mener at når hun kommer til norge så burde hun bli tiltalt for menneskehandel.

Jeg tenker jo at noen som setter små barn i en sånn situasjon ikke er skikket til å være mor.

hele greia er egoistisk, rett og slett, dama er bra egosentrisk! jeg mener at når hun kommer til norge så burde hun bli tiltalt for menneskehandel.

Jeg er helt enig i at hun har opptrådt uansvarlig og egoistisk, men jeg synes også det er på sin plass at barna får komme hit. India vil ikke vedkjenne seg dem, og alternativet var da at de skulle vokse opp som statsløse - det blir å straffe dem for en feil moren deres har gjort!

Å kalle det menneskehandel synes jeg er drøyt, her er det snakk om surrogati - barna er båret frem under forutsetning at de skulle overlates til Volden som hennes barn.

synes synd  på barna jeg altså!
Men for all del, gladnyhet at de får kommet til Norge!

ORIGINAL: IdaK

Jeg er helt enig i at hun har opptrådt uansvarlig og egoistisk, men jeg synes også det er på sin plass at barna får komme hit. India vil ikke vedkjenne seg dem, og alternativet var da at de skulle vokse opp som statsløse - det blir å straffe dem for en feil moren deres har gjort!

Å kalle det menneskehandel synes jeg er drøyt, her er det snakk om surrogati - barna er båret frem under forutsetning at de skulle overlates til Volden som hennes barn.

det er ikke snakk om surrogati! det her er handel fra den ene til andre siden. Hun har kjøpt seg egg(i danmark?) sæd i india, for så betalt en dame for å bære de fram. om ikke det er å shoppe seg barn så vet ikke jeg? jeg har ikke problemer med å forstå ønske om barn, men det her er virkelig en snikvei og en gang må staten sette en standard! jeg skal få bot om jeg kjører uten førerkort, men hun får lov å bryte loven uten konsekvenser fordi man tenker på barna, åpner dette for snikveier av loven?

Hadde vært interressant å lese begrunnelsen til UDI for å tillate dette, og hvordan de vil forhindre at dette skjer igjen... For dette gir jo presedens om at det er greit å dra til India eller andre land og få "designet" en baby med noen andres egg, sæd og livmor.... Skremmende..
Men, selvsagt bra for henne og barna... For henne har det lønnet seg å være egoistisk...

Noe så bra [:D] Nå ble jeg glad..

jeg synes hele saken er vanskelig å mene noe om...
For barna sin del er jeg glad, de burde ikke straffes med å være statsløse, men som flere nevner, nå åpnes det for "menneskehandel", selv om intensjonene hennes var gode så må det komme en heftig juridisk debatt om dette for å sette en standard for hva som skal være greit og ikke i framtiden.

Jeg er glad for barnas del, men jeg synes dette er feil, feil og feil.

Og det er ingen menneskerett å få barn. Selv om det ja, er bra barna kommer til Norge. Men en menneskerett å få barn, nei det er det faktisk ikke.

ORIGINAL: Lille_frosk

Og det er ingen menneskerett å få barn. Selv om det ja, er bra barna kommer til Norge. Men en menneskerett å få barn, nei det er det faktisk ikke.

nei når menneskeret kan gå utover andre så er det ikke det, og ja her går det utover barna så klart ingen menneskerett!

ORIGINAL: IdaK

Jeg er en av de som mener at surrogati per definisjon er menneskehandel når det skjer under slike forutsetninger. Hun har ingen genetisk kobling til barna i det hele tatt, hun har rett og slett kjøpt seg unger. Usmakelig og uetisk! 

jo jo, men nå er jo ungene her, og de er jo uskyldige i dette, og for dem er hun mamma...så jeg synes det er en gladnyhet at barna ikke blir plassert på et barnehjem i india som statsløse ... tror neppe noen prøver på det samme.

Synes det er vanskelig å mene noe som helst om denne saken. Hun visste vel at det var ulovlig det hun gjorde, og nå har hun fått lov likevel.. Hmm.. Det er bra at barna ikke forblir statsløse, men hvor skal man sette grensen heretter?

Back
Topp