God nok grunn til sykemelding?

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
På jobben er det utrolig mye interne konflikter, drittprat og dårlig stemning. Kjenner at det tærer veldig på humør, overskudd og arbeidsglede. Nesten redd for å bli skjelt ut i gangene. Har 8 uker igjen til fødsel, nesten fem til permisjonsstart. Kan man sykemelde seg pga slike sosiale ting? Er helt på felgen :/

Jeg ble sykmeldt pga psykiske "problemer" på jobben sist jeg var gravid. Krangla med både sjefen, og var nesten så jeg fløy på hu ene kjerringa jeg jobba med.
Ble så sliten av det at jeg gikk til legen og forklarte situasjonen, og han syntes det var mer enn god nok grunn. Jeg hadde ryggproblemer i tillegg da, men du får nå bare si at du har bekkenproblemer eller lignende.

Vet om et par stykker som har vært sykemeldt pga konflikter på jobben, så det går ann.  Men legen din må jo ha en "diagnose" å skrive på sykemeldingen. Vet ikke hvordan de gjør det i sånne tilfeller. Utrolig kjipt når det blir så utrivelig på jobb. Skal sikkert bli nydelig å få en lang pause og nå har du jo mange måneder på deg for å prøve å finne en ny jobb...

Jeg er hovedsaklig sykemeldt pga arbeidsforhold som ikke er forsvarlig. Jobber med ett barn i bhg og ble så sliten at jeg bare gråt og gråt, ville ikke på jobb og slet veldig med å fungere normalt. Forklar det til sjefen din at du har ikke det bra nå og at du begynner å bli bekymret for barnet ditt!

Ja, syns det er god nok grunn! Det er viktig at du kan ha det godt med deg sjølv og fungere! Ei mamma som er sleta og lei seg er ikkje ønskeleg. Grunnen til at du blir sjukmeldt er "sladda" på alle papira du skal gje i frå deg, så det er ikkje noko andre som har noko med. Eg var utruleg sliten og "utbrent" og legen min skreiv "svangerskapsplager/symptomer" på sjukmld mi, medan han skreiv litt meir i journalen / papira mine om korleis ting var.
Håpar det ordnar seg for deg!

Back
Topp