God natt

Vi ammer i senga og jeg passer på å rape han når jeg merker at interessen avtar. Så legger jeg han til bittelitt slik at han sovner ved puppen. Flytter han forsiktig over i senga si og vugger den frem og tilbake til jeg ser at anspentheten i kroppen etter flyttingen gir seg. Det hender vi må synge litt ;)
 
Ammer på den ene puppen først, tar kveldsstell på badet og ammer på den andre puppen etter det. Sittende i sofaen i stuen :) Prøver å holde lillemor nogenlunde våken, slik at hun ikke sovnet før hun er ordentlig mett. Raper og sier natta til pappa og storebror, og legger henne i sengen sin på rommet vårt. Synger en nattasang før jeg legger henne ned, sier natta, stryker henne litt i pannen og går ut. Da ligger hun ofte å skravler litt, og jeg må noen ganger inn og ut av rommet for å putte inn smokken. Er veldig opptatt av å legge henne våken i sengen, for med storebror ble det et rent helvete at han hele tiden sovnet ved puppen. Ikke igjen! :p
 
Jeg tar med prinsen inn på badet å tar på pysj og bruker god tid med kos.
Så får han flaske, som vi bruker tid på. Koser og duller litt i rolige omgivelser, så legger jeg han i senga si med en nattasang.
Må også innom å gi sutten et par ganger :-P

Legger han rundt 20-21 tiden, også sover han til ca 03, får mat, og sover til rundt 08-09. De siste timene før vi står opp så ligger vi sammen å sover litt i senga vår.
Gutten var er 2 mnd. :-)
 
Steller ham for kvelden kl. 21.30: smører og masserer ham og tar på pysj. Så får han pupp på sengekanten, raper før han legges (døsen, men våken) i babynestet i sprinkelsenga. Så gir jeg smokk, sier "God natt" og går ut evt legger meg. Må ofte opp for å gi smokken igjen, men han finner søvnen på egenhånd. Han sover til mellom 3 og 6, får da pupp igjen før han sover videre til 8-10-tida :) Han var født med denne døgnrytmen, så priser oss lykkelige over å ha fått enda et lettvint sovebarn :)
 
Amming i stuen ved 8 tia, raping ca 10 min etter maten. Så byssing rundt om kring i mens jeg forsiktig dasker han på rompen (begge mine har sovnet av det). Ca 10 min senere sover han.
 
Jenta vår er 6 uker, og vi legger henne ikke før vi legger oss selv, sånn rundt kl 23. Hun sover så mye på dagen, og i tillegg har hun 2 storesøsken- synes det er kos å ha litt tid med bare henne etter at de to største har sovnet. Hun våkner gjerne litt til i 20-tida, og vi har fine stunder hvor hun serverer oss både smil og nye lyder! :) Innimellom dupper hun på sofaen. Når vi legger oss, gjør vi egentlig ikke noe spesielt for å markere at det er natt. Men hun sover ikke på soverommet på dagtid, så jeg tror hun "skjønner" forskjellen likevel! ;)
 
Her er det kvelds flaska, så steller vi han på badet, gjerne litt masasje, kos og lek da han liker å veldig godt å ligge på stelleborde å skravle å lufte rompa litt :) så tar jeg han med inn i stua, legger han i vogna å ofte sovner han greit av seg selv. Men noen ganger slik som i dag, må han kose mamma til han sovner.
 
Får flaske kl 24, sover da som regel til rundt 05.00, mates og sover videre til 10-11 igjen :) endelig fått litt døgnrytme :)
 
Her er det pappa som tar kveldsstellet, mens jeg gjør meg klar for natten. Rundt kl 22-23 då får han pupp i senga med nattbelysning. Etter raping legges han i babynestet hvor han sovner i løpet av 5-10 min. Avogtil med smokk, avogtil uten. Så har vi nattamming ca kl 2-3 og 5-6, og står opp igjen rundt 9.
 
Kommer litt an på når han sov sist. Men blir legging rundt 19-22, tar kveldsstell, gir flaske og så legger jeg han i senga si :) går foreløpig veldig fint :)
 
Hun koser seg/bæres rundt av pappaen mens jeg ser kakekrigen 21.30-22.30, så tar jeg henne på badet. Hun fpr sprelle litt mens jeg pusser tenner og sånn, så vasker vi og kler på pysj. Går i senga og ammer så sovner hun rundt 23/23.30. Sover til ca 5 får pupp og sover videre.
 
Kan ikke bare legge han i egen seng, han må sovne oppå meg foreløpig...;) Er jeg heldig får jeg lagt han fra meg, men han våkner ofte.
 
Back
Topp