"God" morgen

Ja det er jo ulik grad av det såklart!

Men for å i det hele tatt finne ut om det er melkeproteiner hun ikke tåler, og i hvilken grad hun evt ikke tåler det - så sier det vel seg selv at du må kutte det fra egen kost i minst 2-3 uker siden du fremdeles ammer henne?? Hvorfor må samboeren holde seg unna melk? det er jo du som ammer?
Haha nei han ammer ikke :D heldigvis? Men han tåler ikke ren melk selv men trenger ikke ha helt melkefri diett :) Derfor tenker jeg at vesla tåler melk via meg selv om hun ikke tåler det direkte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, måtte le litt nå :D

Februar-14 mamma ❤️

Haha nei han ammer ikke :D heldigvis? Men han tåler ikke ren melk selv men trenger ikke ha helt melkefri diett :) Derfor tenker jeg at vesla tåler melk via meg selv om hun ikke tåler det direkte.

Det var godt å høre!! Hehe!! Det sies jo at noen menn får melk i brystene når kvinnen venter barn...så hvem vet :P Hahaha!! Anyways... det er jo som sagt ulik grad av hva man tåler og ikke, men når de er så små så er de jo mest sannsynlig mer sensitiv. Og de fleste vokser det av seg.

Det var godt å høre!! Hehe!! Det sies jo at noen menn får melk i brystene når kvinnen venter barn...så hvem vet :P Hahaha!! Anyways... det er jo som sagt ulik grad av hva man tåler og ikke, men når de er så små så er de jo mest sannsynlig mer sensitiv. Og de fleste vokser det av seg.
Ja jeg har et håp om at hun allerede har begynt å vokse det av seg siden hun reagerte på melk jeg spiste før og ikke gjør det nå

Her sliter mini litt med mangen hver gang vi introduserer et nytt måltid.. Går en liten uke, så går det seg til.. Tror tarmene trenger litt tid til å venne seg til ny mat..

Er det melkeprotein samboeren din ikke tåler, eller laktose?

Jeg tåler hverken melkeprotein (svak) eller laktose (sterk). Jeg kan spise/drikke litt laktosefri produkter uten å få veldig vondt i magen, men da må jeg ha spist godt først. Hvis jeg f.eks drikker te og skal ha opp i litt laktosefri melk om morgenen må jeg spise opp frokosten min og la magen få jobbe litt før jeg kan drikke teen min uten å få vondt i magen. Drikker jeg for mye melk, eller på tom mage går det dårlig. Jeg tenker at det også kan være sånn for baby mens du ammer? Har du lagt merke til om hun reagerer de dagene du har spist/drukket lite eller mye melkeprodukter?

Når jeg var gravid tålte jeg mer. :P

spirelitens: Ja, jeg måtte på diett før blodprøvene, men visste jo at jeg hadde melkeallergi, så skjønte med en gang at storesøster hadde det også dagen hun smakte nan for første og siste gang. Da var hun 6 uker. Ventet ca 6-7 mnd før vi startet opp på Ullevål.

De reagerer på melkeprotein ja.

Jeg kan ikke se noen sammenheng mellom de gangene jeg spiser mye melk (risengrynsgrøt, hvitsaus ol) eller ikke. Og heller ikke om jeg drikker ren melk. Jeg gjorde det når hun var nyfødt.

Back
Topp