God morgen!

Hestejenta

Forumet er livet
Her er det strålende vær, blå himmel og sol, men det har blitt kaldt igjen da, våknet opp til -2 grader i dag. :-( 
I går var jeg på legekontoret og fikk tatt ny blodprøve i og med at jeg er Rhesus -.
Merker godt at babyen har blitt større, han har i de siste ukene vært mer aktiv og ikke minst så kjenner jeg at han har blitt sterkere! Føles som han er veldig lang for det kjennes ut som han holder på "helt der nede" samtidig som jeg har han oppunder ribbena til tider. Lurer på hvordan dette skal ende ettersom det fortsatt er ca 8 uker til termin, kanskje han kommer ut den dagen jeg sprekker? 

I dag har jeg påskefeire jeg, eller det vil si jeg har jo hatt det en stund:) men min mann jobber i dag og det vil si at jeg har mini og meg og snuppa hjemme.... Kjenner jeg ikke har så mye tålmodighet til en trassig treåring lengre.... hehe.. så det blir litt slossing.. men det tar vi det også.. 

ellers er det i dag 6 uker igjen til termin.. tiden går... selv om det er leeenge..:) men snart...

strålende vær her også.. vi skal ut å klatre i trør sier småen.. det er greit, så lenge jeg kan stå på bakken... :) skal til legen i morra for jeg har høyt blodtrykk OG hodepine og spor i urinen.. så håper vi det ikke akselererer:) 

i går kveld tenkte jeg ikke kom til å klare ut hele svangerskapet.. jeg føler bekkenet mitt er sånn knust og at det ligger å gnisser mot hverandre i tusen små biter.. IKKE morro!!! men må man så må man.. må gjerne skaffe meg et slikt bekkenbelte snart..... og PELLE meg til fysio igjen, ikke vert så flink til å gå der de siste ukene... blæææ

Her er også mannen på jobb, og jeg ig snuppa koser oss hjemme. Litt travelt med bekkenet som ikke vil så mye og ei jente som gjerne vil alt! Heldigvis tar ho seg en litt middagshvil nå, så jeg får hente meg inn litt før det braker løst igjen :)

Ser faktisk ut som om at solen kommer til å titte frem litt her også, jippi :D

nå har jeg påskeferie! bare 4 dager igjen på jobb etter ferien, blir rart.
kom hjem til stort påskeegg av mannen idag :) så nå skal jeg bare kose meg! solen er her, men det er kaldt....

4 uker til termin...

hva må gjøres når du er resus da? 

her er det 5uker igjen og det merkes at hun er sterk for det gjør ofte vondt/ubehagelig når hun sparker meg i magen : / 

ellers har jeg vært på kontroll og hun ligger med hodet ned og er neeeesten festet :D heeelt motsatt av storebror ;p hehe

LadyOnHeels skrev:
hva må gjøres når du er resus da? 

her er det 5uker igjen og det merkes at hun er sterk for det gjør ofte vondt/ubehagelig når hun sparker meg i magen : / 

ellers har jeg vært på kontroll og hun ligger med hodet ned og er neeeesten festet :D heeelt motsatt av storebror ;p hehe

Når man er rhesus neg så skal man ha kontroll blodprøve for å sjekke at man ikke har dannet antistoffer mot barnet eller noe sånn. Det kan skje dersom barnet er Rhesus positiv og det skulle vært en blødning som kan ha blandet seg med mitt blod feks. I tillegg så tror jeg begge mine barn er Rhesus positive, siden jeg har fått en sprøyte i rompa etter hver fødsel. Du kan lese litt om det her: http://www.dinside.no/346875/rhesus-minus-kan-gi-problemer

Det var gode nyheter fra kontrollen da! :-)

Back
Topp