God Morgen =)

Camilla-arriane

Forelsket i forumet
Ville bare hilse alle å si GOD MORGEN 

Min tur til å være oppe med lillemann, sambo hadde ham i går tidlig.

Nå sitter vi sammentulla under en dyne på sofaen og ser på barnetv.
Lillemann knasker på eple og jeg har en kopp te =)

Usj..er ikke noe morgen menneske, er en klar b-menneske.
Så gruer meg litt til en liten spire som ikke hvet forskjell på dag og natt, thi hi.. =)

God morgen:) Vi har tv på soverommet og nyter lange morgener i senga. Har rundstykker i ovnen, så snart frokost på senga;-) Jeg er også B- menneske og har tenkt mye på natten og søvn det første året! Her er det jeg som tar natten, gikk veldig fint sist, men var tungt til tider.

Jah..gruer meg til våken netter igjen.. =)
Lillemann sov heldigvis natten igjenom når han var 6mnd.
Tenker vi går til den rutinen vi hadde sist.
Jeg tok nettene i hverdagen, når sambo skal på jobb.
Og så tar han nettene i helga..slik at jeg får sove ut i helga =)

Jeg er rusta med to "store meierier" thi..hi.. så pumpet lett ut 220ml per pupp om morgenen.
Så det var nok melk til at sambo kunne flaske ham på natta i helgen.

Ellers så brukte jeg og pumpe meg, og så frøys jeg morsmelka i isbitposer.. =)
Da hadde vi masse melk om bestemor eller farmor ville passe på llillemann noen timer.
Så vi fikk litt alenetid eller bare ville sove noen timer.

Smart løsning. Jeg hadde også MYE melk og pumpet meg endel, men om natten ammet jeg bestandig. Jeg nattammet til hun var 1,5 år og det skal jeg IKKE denne gangen. Vi samsov til hun var ca 9 mnd og da fikk hun eget rom (vi flyttet). Denne gangen håper jeg på samsoving de første månedene pga lettvint og så flytte babyen over på eget rom. Håper den starter tidliger med å sove natten gjennom, hun vi har har ennå netter hvor hun er våken og trenger sang/kos...Når jeg er trøtt og trenge rå sove ut så tar mannen nettene og morran, men jeg er nok ikke så flink til å si i fra!!! Det skal jeg bli flinkere til...

Takk.. =)
Ja..må passe på å si ifra..må ta vare på deg selv..en sliten mamma som ikke virker..er ikke noe gøy  =)
Lillemann sov i sprinkelseng på rommet vårt... til han var 6mnd..
Pleide å løfte ham opp i sengen for å amme ham..så sovnet vi begge to og sambo la ham tilbake i senge igjen, thihi..

Jeg orket ikke å ha ham på rommet vårt lenger når han var 6mnd..og flyttet ham inn på eget rom..og tada..da sov han natten igjennom "klø seg i hodet" haha =)

Jeg ammet ham til han var litt over 8mnd da begynte han om bite som bare rakkern, og jeg orket ikke mere.
Han gikk alene over over gulvet når han akkurat fylte 9mnd..så for meg ble det litt merkelig å amme en som gikk også :s

Vi bodde i 2-roms når vi fikk henne og trodde det skulle gå bra i noen år, men der tok vi feil! Når hun var 5 mnd så gjorde vi klart til slag og kjøpte noe større, Når hun var 9 mnd så flyttet vi, men jeg fortsatte å amme om natten pga at jeg begynte å jobbe når hun var 6 mnd og fikk mange STYGGE tilbakemeldinger på hvor egoistisk jeg var og at hun trengte nærheten og melken min...dermed så kompenserte jeg det tapte med 2 x nattamming:-( Ser i dag at det var helt feil og gleder meg til denne permisjonen for nå skal jeg være hjemme i ett år, mannen skal ikke ha permisjon. Vår jente gikk også når hun var 9 måneder, men det var en vandrende baby...bittelita, sterk og sta.

Vi hadde også sprinkelseng på vårt rom, men denne gangen skal jeg kjøpe ei vugge på hjul. Da kan jeg kjøre vuggen ut på stuen når jeg trenger litt tid uten baby! Håper bare vi slipper kolikk...vi var så heldige sist...

God morgen!! Har akkurat inntatt frokosten, og nå sitter vi alle man å ser på litt tv. Det blir et sykebesøk i dag, og så skal jeg garantert ha litt snop i kveld. Ble nemlig ingenting i går;).

God å lese at det er flere b-mennesker her. Jeg er helt klart en og det er sambo også. Nå som vi er så godt vant med en stor gutt som klarer å aktivisere seg selv litt på morningen, kommer overgangen til å bli stor med våken-netter igjen. Det er et par ting jeg skal være mer påpasselig på denne gangen enn sist. Det er ikke så mye bæring og byssing, venne babyen til lyd når det skal soves, mindre service om natta (tenker da på når h*n blir litt større)....

Vi bodde også i en borettslag leilighet, når vi fikk lillemann med ett soverom :S
Kjøpte og flyttet inn i huset vårt når han var 4 mnd...og ville ha ham på rommet vårt  litt til.
Var litt skummelt å flytte ham på eget rom, selv om det er naborommet..var redd for å ikke høre ham.
Men høre han..det gjorde vi klart og tydlig når han satte i gang..haha :=)

Usj..blir så oppgitt når folk skal bry seg.
Kan ikke ha vært hyggelig å høre det folk sa til deg =(
Var da ikke egoistisk av deg i det hele tatt!
Heller egoistiskt av dem å ødlegge babylykken din..

Mange klemmer til deg =)

Nå er lunsjen klar..med rundstykker, egg og bacon.
Og lillemann er sendt opp for å vekke pappaen sin <3

Vi hadde besøk fra i går til i dag, og venninnen min stod opp med gutta så jeg sov ganske lenge i dag

Etter at de reiste tok jeg med meg 3-åringen på litt skigåing på jordet utenfor her vi bor, nå er vi som slakt i sofaen med film på TV-en!
Jeg ammet lillemann til han var 14 måneder, og nattammet hele veien. Har ingen problemer med å skulle gjøre det igjen, faktisk, selvom mange mener vi burde hatt skrikekurer for å avvenne han mye tidligere. For min del er ikke det aktuelt, og jeg er veldig fornøyd med at jeg kunne la han avvenne seg selv, når han var klar for det =) 
Er absolutt ikke sikkert at babyen i magen vil ammes så lenge, det får babyen nesten styre selv =)

Gruer meg litt selv. Vi har hatt en "perfekt" unge når det kommer til søvn. Sov 7 timer natta fra dag 1 sammenhengende, og økte til 10 t sammenhengende fra hun var 4 uker. Når hun var 3 mnd sov hun hver dag 19-7. Begynte å våkne en gang rundt  5 mnds alderen for puppe kos men da avvente vi henne med engang om natta. HERLIG!

Med andre ord: Jeg har ikke hatt en skikkelig våkennatt enda og hun er 15 mnd. Håper ikke vi går på den smellen med kolikk unge nå ;p

(Skal sies jeg er rutinemenneske nr 1 og kjørte "rutiner" allerede fra dag 1. Dog ikke like strenge som de var når hun var 2-3 mnd.. Funka som bare det!

Back
Topp