God morgen tirsdag =)

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Opp og hopp! Hatt en fin natt på jobb, men må nok hjem og sove litt til! I ettermiddag skal T og jeg besøke foreldrene mine som kom hjem fra ferie i natt! De vet ikke om babyen enda, så det blir veldig koselig!! Håper alle får en fin dag!

Håper du får sove godt! Spennende å fortelle det til foreldrene dine, da..!!

Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre, i går trente jeg kl. 21-21.30, og så begynte naboene under oss å dunke i taket sitt. Tydelig at det plager dem. De har gjort det en gang før og. Jeg var selv nede og klagde på dem en gang de hadde hatt HØY musikk på kl. 03-06 om natta, så nå skal det sikkert ikke mye til før de vil klage på oss og. Men skjønner jo at dunkingen kan være slitsom. Samtidig er jeg nesten på gråten kjenner jeg, aner ikke når ellers jeg skal få trent. Luna lar meg ikke lenger trene så lett på dagtid, og i helgene kan jeg jo da heller ikke, fordi de sikkert også da er hjemme. Det er liksom kveldene jeg har disponible.. Treningsstudio er uaktuelt for meg, det tar for mye tid å komme seg til og fra, og jeg vil ikke etterlate mannen min alene med legging av begge to, han har enda mer slitsomme dager enn meg. Jeg gikk en tur på ski en kveld her, men nå er det mildvær og skiføret er ikke mye å skryte av. Men nå ser jeg visst ingen løsninger? Jeg kan i hvert fall jogge i helger! Får prøve på det. 

I dag kommer ei venninne jeg ikke har sett siden før jul, hun er gravid, så jeg er spent på hvor "stor" hun har blitt. Hun skal få en meitai med klips i gave av meg, gleder meg til å gi henne den. Og hun skal og få ei jente:) 

På fredag blir Luna 1 år!! Jeg er litt vemodig om dagen. Snart bhg og jobb igjen, og dette får jeg kanskje aldri oppleve igjen! Men jeg har jo verdens nydeligste jenter, da! I dag ville Alma lage brødskive til meg og servere meg på senga!! Tenk hvor heldige vi er som har disse fantastiske barna våre! Det ble visst en mer positiv avslutning på et veldig langt innlegg:)

Vet du hva! Hadde jeg vært deg hadde jeg fortsatt akkurat som i dag med den treningen i stua.
At du bråker litt før kl 23 om kvelden kan IKKE sidestilles med høy musikk midt på natten, og dere har all rett til å lage lyd så tidlig på kvelden. 
Og bare det at de dunker for å klage hadde gjort at jeg hadde trent enda litt mer, bare for å provosere

Tenk at minstejenta er 1 år allerede da! =) SKjønner at det er litt rart, men er det ikke også litt deilig at hun også begynner å bli stor?
Misforstå meg rett, jeg savner og gleder meg til babytiden, men har blitt mer og mer glad for at T er så stor og selvhjulpen nå!
I går ville han lage seg kveldsmat helt selv "uten hjelp av voksne", og klarte det fint (med bittelitt veiledning) og var så utrolig stolt!
Herlig!

Å så koselig å fortelle besteforeldre da! :D

Almara, hva er du du trener da, siden det dunker sånn? tror ikke jeg hadde brydd meg såm veldig om de klaga, så lenge det ikke krasja midt i leggetida til ungene deres f.eks. Kan du ikke høre med dem da, om det er et tidspunkt som passer bedre/dårligere for dem?

Her har ikke mini vert i bhg siden torsdag. Fikk tlf torsdag kveld at ei jente i bhg var død (:'(), så det ble minnestund i bhg istedenfor karneval på fredag. Mini blir veldig utav seg når andre er lei seg, så bestemte meg for å ha ham hjemme den dagen siden jeg likevel var hjemme. 

Denne uka har han vinterferie, så vi har stort sett hatt innekos siden været er blæh, og gubben har bilen på jobb denne uka. :)

Håper at vi klarer å bli bleiefri i løpet av uka, dette har tatt veldig mye lengre tid enn antatt :S Han har gått lenge på do hjemme, men gir ikke alltid beskjed i bhg og hos andre.

Og så tenkte jeg at vi kunne begynne litt med alfabetet i dag, er det noen av deres barn som har begynnt med bokstaver? 

Håper alle får en flott tirsdag :)

Håper du har sovet godt og at foreldrene dine blir glade for nyheten, Fru H :)

Almara: Synes også du bare kan trene på den tiden, er jo ikke så sent det : ) absolutt ikke det samme som midt på natta!

Ja, tenk at hun er et år allerede da :) Synes tida går fort med minste som allerede har blitt en måned! Skal være hjemme til nyttår jeg, og er redd tida kommer til å gå altfor fort!

Takk for støtte i forhold til trening. Jeg tror jeg får velge en mellomting- trene litt tidligere på kvelden eller noe. De har ingen barn, og det virker ikke som de liker å kommunisere verbalt om slike problemer, så jeg kvier meg litt. Den gangen jeg gikk for å klage, åpnet de ikke døra før jeg hadde stått der leeenge. Jeg ga meg ikke, hørte jo at de var hjemme. Men om jeg møter dem, kan jeg jo prøve å få til en prat. I mellomtida får jeg prøve så godt jeg kan å trene på dagtid. Det er 30 day shred jeg holder på med, og det er jo mye hopp. Kan forstå at det er irriterende. Det rare er at jeg trener på kjøkkenet, og de har kjøkken rett under oss. Man skulle jo tro de satt i stua om kvelden, og ikke hørte så mye...

Ja, i barnehagen går de gjennom bokstavene og synger en alfabet-sang. Jeg måpte litt da Alma avsluttet med "det er alfabetet det, nå kan jeg min ABC". Hun har blitt så stor! Hun skriver navnet sitt selv og kjenner igjen bokstavene i navnet til Luna også. Sier f.eks. "den bokstaven er i navnet til Luna". A-en er naturlig nok den bokstaven hun kjenner best. En stund pekte hun på A-er overalt:)

Så flott med Teodor som lager kveldsmat selv! :) Jeg synes og det er deilig at de har blitt så selvhjulpne. Men Juli Spire, her sliter vi og med å slutte med bleie. Det får ta den tid det tar!

Ja, *trinemor*, tida flyr. Alle mødre sier det samme... men ja, det er litt godt at hun har blitt så pass stor og, og veldig gøy at hun og Alma har det så fint sammen. I dag gikk jeg til fots og hentet Alma i bhg, og på vei hjem stod hun på søskenbrettet. Alma og Luna tullet og lo til hverandre hele veien hjem, nesten.. det var herlig å se på. Gleder meg til de kan snakke sammen:)

Ha en fin kveld, alle sammen! Forresten, Fru H, hvordan tok foreldrene dine den gledelige nyheten?

Det var stor stas!! Mamma, pappa og mormor var der, og som jeg tenkte ville nok T aller helst at mamma skulle kle av han da vi kom, så han troppet opp i denne under ytterjakka http://i339.photobucket.com/albums/n444/Tanine08/3fe3464d.jpg Foreløpig termin er på mammas bursdag så det var jo litt ekstra stas :) Det er veldig lettende å ha fortalt til alle de nærmeste nå, familie og venner (unntatt et vennepar vi må få møtt snart:))

Fru H: Naaw, tenker mormor ble glad du hun tok av jakken og så den.  Jeg er også glad for at han er blitt så selvhjulpen, men samtidig synes jeg det er helt forferdelig at de blir så raskt store. Det er deilig at Felix klarer så mye selv, men lillesøster kan godt få være baby lenge ennå. 

almara: Så kjedelig med slike naboer. Tror jeg også ville prøvd å snakke med dem, eventuelt funnet noe enda stillere trening. Utrolig hvordan tiden flyr, tenk at Luna snart er 1 år. 

Juli Spire: Så utrolig trist med jenta i barnehagen.emoticon Felix ble interessert i bokstaver veldig tidlig. Lesingen løsnet for noen måneder siden, og nå leser og skriver han greit. Jeg har bare latt ham følge interessene sine uten å tenke på alder.

Fru H skrev:
Det var stor stas!! Mamma, pappa og mormor var der, og som jeg tenkte ville nok T aller helst at mamma skulle kle av han da vi kom, så han troppet opp i denne under ytterjakka http://i339.photobucket.com/albums/n444/Tanine08/3fe3464d.jpg Foreløpig termin er på mammas bursdag så det var jo litt ekstra stas :) Det er veldig lettende å ha fortalt til alle de nærmeste nå, familie og venner (unntatt et vennepar vi må få møtt snart:))

Så artig da :) Tenker hun ble glad og overrasket! 

Jeg hadde menstermin med Amelia på mammas bursdag. Så husker det var litt stas da vi fortalte det :)

Back
Topp