God morgen på en torsdag

Anjalef

Gift med forumet
God morgen.

Jeg har sovet 4 timer i stedet for 0 timer, hjelper litt.

Sambo vekket meg halv 7.

Jobb i dag, handle gaver og hjem å slappe av føre gutta kommer hjem fra jobb og avlastning.

Ha en fin dag alle sammen

slitsomt å streve sånn emd søvnen. Jeg sover mer enn fire timer i løpet av en natt, men 5-6 er en helt vanlig natt her. Jeg fikk sove helt til 5.40 i dag jeg.  Nå har jeg sendt mann og datter av gårde - lillebror har jeg levert i drømmeland, og så har jeg forfattet en lang mail. Jeg har funnet igjen min bestevenninne fra barneskolen - vi har ikke sett hverandre eller snakket med hverandre på 26 år, så det var morsomt å rekapitulere de årene i en mail som ble vesentlig kortere enn jeg hadde trodd

NÅ er det kaffe og sofa en liten stund før jeg fortsetter med klesvasken - det ser ut til å bli god tørk i dag! [:D] Og så får jeg besøk av ei venninne til "formiddagskaffe" - det blir koselig

God morgen[:)]

Endelig er Mina tilbake til "normalen" med søvn. I dag våknet hun 0715[:)] Vi lå og koste litt i senga, og det kan jeg ikke huske sist vi gjorde for å si det sånn. Sjelden MIna har tid eller lyst til å kose i senga. Begynner å bli stor hun jenta mi.

Vi har spist frokost, eller Mina koser seg med en yoghurt. Noe av det beste hun vet[:D]

Vi har slappe morgener og det er litt deilig. Er i bhg som regel 0930/10.00. Godt å sløve litt[;)]

Idag skal jeg vaske og rydde leiligheten. Ta meg en soltime. Også skal vi spise middag hos min bestemor sammen med mamma. Blir koselig[:)] Og så må jeg innom en venninne, for jeg skal få låne en veske som jeg kan bruke i bryllupp til helga.

Malte slengte seg på "bølgen" og våknet 5.30 idag. men det er bare en halv time før vi egentlig skal opp, så det går bra.
Ellers er det tid for Sterinkjermartnan her.
Og så var det dåpssamtalene. Var plutselig 11 ikke 10. Men i 2 bolker. Ellers måtte jeg bruke 2 arbeidsdager på dem!

*Bank i bordet*,her har vi endret søvnmønsteret noe..i riktig retning heldigvis!!
Så nå har han sovet til omtrent sju-halv åtte om morningen,så det kan jeg ikke klage på![:)]
Ellers er jeg i gang på jobb igjen...og neste uke starter Thea på bhg,så da har hverdagen innhentet oss...og ikke har vi baby i huset lengre heller,for denne karen her går det så fort unna med!! Han reiser seg og går rundt bord o.l..slipper seg gjør han også,selv om han er noe ustø enda...Så venter bare på de første små stegene[:)]

Ha en flott dag alle sammen!

Vi var oppe ca halv 8 idag - og hadde det rolig med frokosten før snuppa skulle i barnehagen. Da vi kom dit hadde de begynt å gå ut med barna og dessverre ble det ikke noen kjekk avskjed - for hun kom etter oss og sto ved porten og grein. Følte meg ikke så veldig snill der jeg lukket borten foran henne og sa at hadet[&o] Syns godt at ei av de 3 voksne som var ute kunne kommet og tatt henne før det gikk så langt[8|] Uansett så koser hun seg nok nå - og hun skal få bli med bestevenninna si hjem noen timer i ettermiddag så det blir i alle fall toppers.

Har hatt med meg Karoline på shopping - hun fikk seg joggesko med goretex (det var 40% på de[:)]) og ecco-sko til meg som det var 30% på. Det blir jammen dyrt nok for det[8D]

Gubben drar til London på guttetur i kveld og skal være borte til søndag. Aner ikke hva jeg skal foreta meg i kveld....

jeg ville tatt det opp med personalet jeg Elimor, at de kan hjelpe til med å avlede oppmerksomheten hennes og gjøre avskjedene litt lettere - så ikke dere skal gå det øyeblikket i møte med frykt begge to - for det kan fort være at det blir vanskeligere og vanskeligere da 

ORIGINAL: lenemor

jeg ville tatt det opp med personalet jeg Elimor, at de kan hjelpe til med å avlede oppmerksomheten hennes og gjøre avskjedene litt lettere - så ikke dere skal gå det øyeblikket i møte med frykt begge to - for det kan fort være at det blir vanskeligere og vanskeligere da 

Stort sett så har de vært flinke til dette - men nå har det egentlig blitt helt "feil" rutiner i forhold til det hun er vant med. Det er siste uka de har slått sammen flere avdelinger - så det blir nok straks lettere når vi kan komme inn i vanlige morgenrutiner med frokost i barnehagen og at bestisen til Amalie også begynner igjen. Det kom jo ei ikke lenge etterpå for å trøste - men syns jo de kunne ha stoppet henne før hun gikk helt fram til porten.....

Hjemme fra jobb, jobbet overtid i dag, måtte lære bort noen ting te noen nye i dag.

Slappe av litt før jeg skal begynne på middagen.

i dag har vi sovet leeeeenge! Aslak våknet 6.20 og Solveig kom dinglende inn like etter! Det betyr ikke at vi har sovet natten rundt.. [8D] Men uansett så slapp vi å vekke hanen i dag..[:D]

Solveig hadde sin første dag i bhg! Tilvenning i dag! Hun har gledet seg kjempemye!! Og det gikk kjempefint![:D]

Ellers har 50% av familien hatt familiebading i badekaret! planen var å dusje.. men Aslak reiv ned dusj-døren slik at den bare henger på 1 av 4 hengsler... hm.. rart hva man får til på 2 sek fra jeg lukke grinda oppe til jeg kom inn på badet! Solveig hadde ikke rukket å fått av seg noen klær en gang[8D][:D]

I dag var vi og opp kl 5.30.. Men vi måtte det da.. For da jeg kom hjem fra jobb i går, så kunne sambo fortelle at det kom kloakk opp i kjelleren.. [:'(] I hele rekkehuset.. Så vi fikk ikke bruke vann.. Så halv seks sto vi opp, og dro ned til mamma for stell og dusjing.. [:D] Sambo kjørte oss ned før han dro på jobb kl 6.. [8D] Jeg var ferdig å dusje 6.15, og da var det nesten enda en time til vi måtte gå, så vi hadde kjeeeeempegod tid i dag! Men det var deilig det.. Nå skal iallefall kjelleren være i orden, og et renholdsfirma har vert her og vaska og rydda og ordna i kjelleren..! Hehe.. Leeenge siden det var så rent og fint der nede.. [:D]

Ellers så har vi hatt grill besøk i dag.. Min bror og hans.. ja.. kjæreste? De har vel ikke sagt noe enda, men de er nå sammen hele tiden og ho sover over av og til, så jeg vil kalle dem det da.. [;)] Det er litt aldersforskjell på dem da.. Han blir 24 og ho er 17.. Men så lenge de liker å henge sammen og sånn, så er jo det helt greit det.. (selv om jeg ærlig kan innrømme at jeg hadde vel ikke vært kjempeoverbegeistra om det var mi jente.. [8D]) Ho var iallefall kjempekoselig! [:D] Men det er jo ikke så rart siden hun heter det samme som meg.. [8D] Så da fikk jeg jo hilse på henne da.. [:D]

Var på jobb fra 8.30-16.00 idag, og da jeg kjørte hjemover så kom jeg på at det er siste
gang med "Sommer på torvet" for i år, og vi som tidligere i sommer sa at vi skulle ha med
oss 2 av disse torsdagene i år iallefal... [&:] Men men.....
Jeg ringte mannen og spurte om han ville høre om han kunne få med seg noen innover.
Synes litt synd på han som sitter hjemme og ikke får gjort noe av alt det som skal gjøres
denne uka. Han kappet nemlig nesten av seg venstre pekefinger da han holdt på med
terrassen på mandag [:o]
Så jeg ringte mamma og hørte om ho kunne passe Linnea mens jeg var til fysio, men også
ho skulle på torvet i kveld. Typisk da! Men jeg visste råd; ringte fysio og avlyste og fikke ny
time til tirsdag [:D] Hentet så mamma hos søss, mannen og Linnea hjemme, og kjørte de til byen.
Så idag føler jeg at jeg har vært riktig så snill med min kjære [;)][:D][:D][:D]

Jeg og Linnea tok turen til Sørlandsparken for å kose oss litt [:)]
Var på Stoff&Stil og kjøpte voksduk til Henriette, og der var det jaggu ei som var villig til å friste
ei som kjenner sykløen for tida [:D][:D][:D]
Men ho klarte det ikke denne ganga gitt. Nyhetene kommer til uka, så sparer meg til da [;)]
Ellers fikk vi kjøpt gave til vår hemmelige venn, og det vi trenger for å lage et fint kort [:)]
Ble mer ulltøy og ullsokker på Linnea (halv pris på Ultra) og 2 skjørt på tilbud på H&M [;)]
Happy ho ja [:D] Og toppa det hele med en tur på McDonald!

Og så fikk jeg jo selvfølgelig brent av noen kroner på min ufødte nevø da [;)]
30% på barneting på Princess. Ble litt smekker og kluter som jeg vet ho trenger flere av. Blir nok
masse mer etterhvert, for ho har gitt vekk alt etter de 2 forrige. Men det er jo sååå gøy med noe
nytt da [;)][:D]

Ha ei fin natt alle sammen [:D]

Oi, så skummelt med fingeren til mannen din nøste - går det helt fint nå da, får han full førighet i den når det er grodd?

Kjenner jeg er misunnelig på deg med stoff og stil, h&m (mitt mekka vet du [:D]), og til og med maccer'n... det er ikke like spenstig med handletur til cubus og kappahl og pølse på narvesen [8D]

ORIGINAL: lenemor

Oi, så skummelt med fingeren til mannen din nøste - går det helt fint nå da, får han full førighet i den når det er grodd?

Kjenner jeg er misunnelig på deg med stoff og stil, h&m (mitt mekka vet du [:D]), og til og med maccer'n... det er ikke like spenstig med handletur til cubus og kappahl og pølse på narvesen [8D]

Ja, jeg fikk se bilde av den idag da han hadde vært til legen å skiftet bandasje, og det så rett og slett skummelt ut [:'(]
De er ikke sikker på om han får full førlighet igjen i den, men den tid den sorg. Det er jo "heldigvis" ikke høyrehånda...
Og så tok han heldigvis ikke beinet da.

Nei, det er ikke bare bare med så lite butikker å velge i. Det blir jo gjerne til en del bomkjøp på nettet... [&:]
Er glad vi har alt vi trenger i nærheten her [:)]...utenom mammabutikker for de som trenger det. Husker det ikke
var så lett å få tak i tøy den ganga ja....

Men er det noe du ønsker, så handler jeg gjerne for deg [:)] Bare å si ifra.

Back
Topp