God morgen på en SØNDAG

Bruker763eli

Forumet er livet
God morgen! Jeg er trøtt her jeg sitter - var vel opp rundt kl 8. Har hatt besøk av snuppa i natt, og hun var som alltid full av energi da hun våknet.

Eldstemann er på overnatting så nå er det kun jentene og meg her i dag. Har lite planer - må prøve å få rydda litt rundt omkring her, og så forberede første skoledag etter ferien. Og så begynner jeg for alvor å jobbe i morgen, det skal bli greit å komme seg inn i gode rutiner igjen!

Mannen kommer ikke hjem før seint i kveld - men det spørs om jeg klarer å sovne før han kommer, er litt spent på om han har kjøpt noe til meg[:D]

Ha en finfin søndag[:)][:)]

Ja, her sitter vi, ser på Istid 3 for n`te gang..[:D] Det er bare snuppa og jeg som er oppe, vi har nettopp spist frokost faktisk..[8D]

Igår var vi i svigermors 60-årslag; en overraskelsesfest! Hun ante ingenting, så det ble en suksess![:)] Det ble i seneste laget for snuppa, så hun blir nok rimelig sliten senere idag.. Jeg og, for jeg sover elendig når mannen ikke er hjemme, særlig når jeg i teorien KAN føde når som helst..[:-] Han kom tuslende 4.30, så han skal få være i fred i noen timer til..

Også har vi 1 års bryllupsdag idag![:)]

Gratulerer med dagen SuperBerta - tenk at det har gått ett år allerede, jeg husker det jo som om det var i går!!

Jeg fikk sove lenge i dag jeg - denne dagen i uka ser jeg frem mot med glede altså!!

Nå har vi spist frokost alle sammen, og Johanna har dratt med pappa'n og besten sin på fjelltur. August og jeg kjører etter om en stund, for det er oppe ved hytta til svigers, så vi besøker svigermor mens de andre labber rundt mellom busker og lyng. Litt senere er det servering av pølser og rømmegrøt der oppe - det er grautadag, hvor folka i bygda skal gå over fjellet og til der hytta til svigers er for servering (ikke hos dem altså)... koselig, for der møter vi alltids masse kjentfolk som vi ikke ser så ofte ellers (og snart blir jo mesteparten av dem sambygdingene våre)

Ingen andre planer for dagen - i morgen er det barnehage for begge barna, så jeg skal pakke litt sekker og sånt så det er klart

God søndag.
I dag har vi fått sovet lenge både jeg og k christian shar sovet over hos mormor og morfar.
Det var deilig å få sove lenge og i går koste vi oss med god mat og drikke.
Det var noe vi trengte, har blitt mye stress og mass i det siste.

I dag skal vi ferie min brors 35 års dag.

Superberta gratulerer med 1 års bryllupsdag

God morgen fruer.. [:D]
Ja, i dag sto jeg ikke opp før kl 10.30.. Herlig å sove lenge..! Nå sitter jg på terassen i sooooola og smurfer på dataen..
Og i går bestilte endelig jeg og venninna mi tur til syden! Og som mange sikkert har sett på facebook, så blei det Kypros vi drar til.. [:D] 24.september til 1.oktober.. Gleder meg!! MEN jeg gruer meg bittelitt og da for det blir første gang jeg er så lenge borte fra dem hjemme. Eller Sindre var jeg litt borte fra da jeg fikk Maren, men ikke mer.. Men det går nok fint! Glemmer nok å tenkte på det når jeg ligger med paraplydrinken på stranda, tenker jeg.. [:D]

Så blir travelt på meg fremover.. Skal på på bv treff og i oktober.. [:D] Så nå får vi bare krysse fingrene for at vi får ferie begge to.. [8D]

Søndag.... Vi var ute i går! Jeg drakk ikke, kjørte! MEEN Det er utrolig urettferdig at jeg som ikke drakk, er den som ble dårlig![:'(] Satt på do i "hele" natt [:'(][:'(] Mistenker at det var noe jeg spiste..[&:] Jaja er sånn noenlunde i form nå!

Har måttet jobbe litt (selvom det ikke var planen, men slik er det!) og mannen rydder i boden!!! får opp masse hyller på plass! Digg![:D]

hallo hallo ja..

da er vi hjemme igjen.. og jeg har visst sovet en halvtimes tid på sofaen!! det var deilig det... skjønner ikke hvorfor jeg alltid klarre å få så god søvn på sofaen???? når jeg aldri oppnår samme søvnen oppe i senga mi??[:'(][:)]

hatt en fin dag i dag.. i dag skulle min morfar blitt 75 år.... så vi var på graven hans i stad og satt ned en blomst, så dro vi opp til mamma en tur, gikk en tur, og grilla litt.. deilig. så da fikk vi feiret morfar litt i dag, selv om han desverre ikke er blant oss lengre sånn fysisk... [:)]

tror det blir tidlig kveld her i dag.. er litt sliten kjenner jeg[8D] og i morgen er det planldag i bhg, så er alene hjemem med begge jentene.. men tror det blir hurlumheihuset eller noe i den duren med noen i den gamle bhg. på tirsdag er det bhgstart for begge jentene i ny bhg.. og jeg må si jeg er spent... grugleder meg litt....[&:] det er verre for mor (i mitt tilfelle nå) å sende julie i bhg enn det var med malin.... føler liksom at dette året har vært helt spesielt.. at jeg først det siste året har klart å være mamma.. så det er iksom litt ekstra tøft.. men.. det blir nok bra når vi kommer inn i det![:)]

ORIGINAL: Trillemor82

hallo hallo ja..

da er vi hjemme igjen.. og jeg har visst sovet en halvtimes tid på sofaen!! det var deilig det... skjønner ikke hvorfor jeg alltid klarre å få så god søvn på sofaen???? når jeg aldri oppnår samme søvnen oppe i senga mi??[:'(][:)]

hatt en fin dag i dag.. i dag skulle min morfar blitt 75 år.... så vi var på graven hans i stad og satt ned en blomst, så dro vi opp til mamma en tur, gikk en tur, og grilla litt.. deilig. så da fikk vi feiret morfar litt i dag, selv om han desverre ikke er blant oss lengre sånn fysisk... [:)]

tror det blir tidlig kveld her i dag.. er litt sliten kjenner jeg[8D] og i morgen er det planldag i bhg, så er alene hjemem med begge jentene.. men tror det blir hurlumheihuset eller noe i den duren med noen i den gamle bhg. på tirsdag er det bhgstart for begge jentene i ny bhg.. og jeg må si jeg er spent... grugleder meg litt....[&:] det er verre for mor (i mitt tilfelle nå) å sende julie i bhg enn det var med malin.... føler liksom at dette året har vært helt spesielt.. at jeg først det siste året har klart å være mamma.. så det er iksom litt ekstra tøft.. men.. det blir nok bra når vi kommer inn i det![:)]

Så koselig at dere har feiret morfar litt i dag da. Godt å ta fram gode minner.

Blir spennende med barnehagestart. Det kommer helt sikkert til å gå helt strålende. Men skjønner at du synes det er litt vemodig. KJenner til det. De virker så mye mindre enn førstemann synes jeg, enda Mari var mange måneder eldre enn Maja da hun begynte i barnehagen.

klem

Skjønner godt hvordan du har det jeg, trillemor, selv om jeg ikke har det helt likt som deg. For meg består vemodet mest i at jeg sender fra meg minstemann, og at jeg derfor avslutter en epoke med baby hjemme - jeg skal aldri være babymamma igjen, den tiden er for alltid over. Veldig rart, men samtidig godt - babyer er søte, men småbarn er da mye morsommere

Back
Topp