God morgen, det er lørdag!

lenemor

Forumet er livet
Og her startet dagen før halv sju... litt for tidlig for min del, men jeg klarte å drøye den til nesten sju før jeg gikk inn til august. Nå sitter Johanna og ser Pippi på dvd for ca 50'ende gang menns august sitter på fanget mitt og leker

I dag skal vi ut og rydde i huset - det er nesten ferdig isolert, og det ligger avkutt og plast over alt. Planen er å tenne bål og grille der ute, det kan  bli kos, så jeg håper været tillater det

Hva gjør dere i dag?

Her er det også Pippi det går i[:D] MIna synes det er kjempe spennende!!

Vi stod opp ved 0830 tiden, men hun er fortsatt mye våken om nettene. Men heldigvis så sovner hun igjen.
Her snør det masse. Synes det er mere nok jeg nå[:-]

Vi skal på besøk til en venninne og sønnen hennes som bor i Bærum. Skal overnatte[:)] Blir kjempe koselig for barn og voksne det[;)]

hvilken pippi er det Mina ser da? JOhanna ser Pippi drar til sjøs, eller så, nå er det Fimlene. Johanna har forresten bedt oss om å kjøpe Pippi prøver å gå på vannet uten å ha øvd først, men G og jeg er litt usikre på om det finnes en film som heter det [&:][;)] (hvor tar de det fra lurer jeg på)

Så koselig med pippi [:D].

Her kommer vi stortsett bare å ta det med ro. Ut litt senere å gå på ski med Trym tenkte jeg. [:)] Med hans aktivitetsnivå om dagen så er det nok lurt [&:][:D] Hjelpes meg, tenkt å hatt den energien [:D].

Tenkte jeg skulle sette på Ronja Røverdatter til han nå, har en time igjen av den. Trym så på den i går kveld. [:)]
Får stikke på kjøkkenet og servere oss litt frokost først [:)]  Helle i meg kaffen først kanskje, litt kald men [8D]

Ha en fin dag jenter

Her starta dagen i 8 tida, men da er det herlig med tv på rommet, for da kan mor ligge å slange seg litt mens ungene ser på Playhouse Disney.. [8D] Nå har vi dusja, spist, lekt og ungen holder i skrivende øyeblikk å krangle om en lego-caps.. Altså en hatt til en av legomennene.. [8|] Den er liksom 1 cm lang og 1/2 cm brei.. Helt villt at det kan bli en sånn krangel utav en sånn liten ting! [:D] Sindre fikk jo litt vanlig lego til jul, og Maren er jo litt liten til det, men han må jo nesten på leke med det liksom.. Hehe..

I dag skal vi på butikken en tur, og ellers bare kose oss.. Ta det med ro.. Ingen store planer nå hvor vi er alene.. [:)]

Lenemor: Så du skrev i gårsdagens tråd at August ble født i uke 35, startet bare fødselen av seg selv? Har ikke fått med meg at han ble født tidlig..

Jeg er fortsatt syk, har vært dårlig i over 2 uker nå så er rimelig lei!![:'(]

Her går det og mye i pippi, pippi drar til sjøs er favoritten her og, dessverre var det favorittfilmen min da jeg var lita så jeg kan den utenatt[&:] Ellers er Barbiefilmene veldig populære også. -mener forresten det er en pippi episode der hun skal øve på å gå på vannet, men husker ikke hvilken. Men hun sier jo i "sjørøverfilmen" at man ikke vet om man kan gå på vannet eller ikke før man har prøvd så Johanna har nok plukket det opp der. Skikkelig fasinerende hvordan de plukker ut småting de henger seg opp i[:D]

Det snør her, planen er at mannen og ungene skal ut en tur i ettermiddag i alle fall nå som det endelig er så mildt at ungene kan være ute, så får jeg se om jeg blir med eller holder sofaen.

Jeg slumret Rasmus litt idag morges, så jeg slapp å stå opp før 9, men det hjelper bare litt, for han vekker meg nesten vher time om natta..[8|]

Jeg matet barn, før jeg dro på BodyPump, det var slitsomt men deilig![:D]

Og så kom jeg hjem til den spylukta i huset..... Bertine er dårlig stakkar.. hun ligger bare på sofaen og vil ingenting.. Men humøret er bra da, og kroppen er tom, så det kommer lite heldigvis.. Men det er vondt å se at barna er dårlige..

Nå krysser vi fingrene for at vi andre ikke blir dårlige!

God lørdag jenter.
Her er gutta syke,christian har fortsatt feber, hoster,tett i nesa og sikkelig røde øyne.
Skal ha alt men når han får det så smaker det ikke noe godt.
Driver å rydder bort julepyntet i dag, treet skal få stå til bursdagen min.
Ellers så skal jeg ut på butikken å handle litt mat og febernedsette til Christian.

ORIGINAL: lakrisbåten

Lenemor: Så du skrev i gårsdagens tråd at August ble født i uke 35, startet bare fødselen av seg selv? Har ikke fått med meg at han ble født tidlig..

Ja, fødselen startet av seg selv, jeg gikk med noe jeg trodde var kynnere i over et halvt døgn før jeg kontaktet føden, da var jeg kommet til 35+0 i henhold til ul-terminen, og det er grensen for å føde her på sykehuset. De undersøkte meg og oppdaget at August var i seteleie, så de forsøkte å stanse riene med tabletter, men det virket ikke. Vi har ikke barneavdeling på sykehuset her, så prematur i sete var for risikofylt for å få lov her, så da ble det hastesnitt

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: lakrisbåten

Ja, fødselen startet av seg selv, jeg gikk med noe jeg trodde var kynnere i over et halvt døgn før jeg kontaktet føden, da var jeg kommet til 35+0 i henhold til ul-terminen, og det er grensen for å føde her på sykehuset. De undersøkte meg og oppdaget at August var i seteleie, så de forsøkte å stanse riene med tabletter, men det virket ikke. Vi har ikke barneavdeling på sykehuset her, så prematur i sete var for risikofylt for å få lov her, så da ble det hastesnitt

Oj, bra du reiste inn såpass fort på føden da!
Ble Johanna født for tidlig også eller?

ja, men ikke like tidlig - hun kom i uke 37 i henhold til ul-termin, men i uke 38 i henhold til min

Idag her jeg friskmeldt oss. Gustav og jeg gikk på ski. Han har blitt så flink siden i fjor. Ingen sutring over velt eller motbakke. Han bare går på han. (Må si at det var på oppkjørte løyper på forholdsvis flat mark rett uten for huset her og i meget moderat tempo- men min kosrygg betaler nå prisen...)

HELG!!!
Puh har vert noen travle dager i det siste! Men nå er det helg og det er så herlig! Mannen har vakt men jeg håper det er rolig på telefonen. Han er ikke helt god i ryggen i det siste. Ugunstig arbeidsstilling over tid er ikke så lurt tror jeg! [;)]

Jeg og Solveig har vert på McDonald i dag. Kost oss veldig!

Nå er ungene sovnet og planen er en rolig kveld!

Back
Topp