God mandag! :)

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Hva står på tapetet hos damene idag? Hvordan har natta vært?
Her har det vært myyye knøing og skriking i natt, myyye pupping og tidlig morra. Er helt skeiv i øynene i dag :p Hermine våkna så kl 07 og klar for dagen, tross at hun ikke tok kveld før kl 22 og har holdt det gående i natt..hadde håpa hun skulle sove lenge idag men neida! Var så trøtt at jeg klarte ikke å holde meg våken da hun våkna, hun skravla og tygde på vottene sine. Sååå fornøyd med at dagen begynte! Jeg slumra videre og hun lå og kosa seg ved siden av meg i senga vår i en 20 minutters tid. Så blei hun helt stille, og lå og slumra hun også med sutta og kosen i en halv time til, hun sov ikke for øynene var halvåpne men hun var helt stille og lå helt i ro, så kvikna hun til kl 08, fikk litt pupp og DA ville hun stå opp. Så da sto vi opp :) Herlig med en baby som er så fornøyd om morran og kan ligge så lenge i senga og kose seg før hun vil stå opp!
Nå snorker hun i vogna og jeg koser meg med frokost og kaffe, vi har ingen planer idag. Tror vi bare skal gå en tur med hunden og kose oss hjemme!

Deilig med en gla morgenfugl i hvertfall:-)

Vi har hatt ei fin natt, kun en amming klokka fem, så sov vi videre til nesten halv ti.
Anette ligger også å pludrer når hun våkner, men i det siste har hun begynt å sparke av seg posen og dyna, så da blir hun så kald hvis hun blir liggende for lenge.

Akkurat nå tar hun seg en lur i vogga si, jeg får litt etterlengtet alenetid. Vi skal ikke gjøre en døyt i dag, best å la lillemor få litt ro etter helga tenkte jeg:-)
Sett episoden av halvbroren som gikk i går, liker den serien altså :flower

Deilig med en gla morgenfugl i hvertfall:)

Vi har hatt ei fin natt, kun en amming klokka fem, så sov vi videre til nesten halv ti.
Anette ligger også å pludrer når hun våkner, men i det siste har hun begynt å sparke av seg posen og dyna, så da blir hun så kald hvis hun blir liggende for lenge.

Akkurat nå tar hun seg en lur i vogga si, jeg får litt etterlengtet alenetid. Vi skal ikke gjøre en døyt i dag, best å la lillemor få litt ro etter helga tenkte jeg:)
Sett episoden av halvbroren som gikk i går, liker den serien altså :flower
åh, så heldig du er som har et sånt sovedyr! Trenger sårt søvn etter utallige maraton netter med 3-4 amminger og skriking, men neida, snuppa våkner like tidlig uansett :confused: :p
Den nye sovesekken til Hermine er genial, for den er jo kledt på som en pysjamas så hun kan ikke sparke seg utav den, da jeg snudde meg mot henne i morges lå hun på tvers i senga vår og dyna hennes var laaangt unna, men hun var varm og god tross 11 grader på soverommet :D

Liker også halvbroren, men dekoderen vår streiker så fikk ikke sett det i går, vurderer nett-tv men pc'n er så gammel og treig så spørs om den klarer å bufre fort nok til å få sett noe skikkelig på den ;) :eek: o_O

åh, så heldig du er som har et sånt sovedyr! Trenger sårt søvn etter utallige maraton netter med 3-4 amminger og skriking, men neida, snuppa våkner like tidlig uansett :confused: :p
Den nye sovesekken til Hermine er genial, for den er jo kledt på som en pysjamas så hun kan ikke sparke seg utav den, da jeg snudde meg mot henne i morges lå hun på tvers i senga vår og dyna hennes var laaangt unna, men hun var varm og god tross 11 grader på soverommet :D

Liker også halvbroren, men dekoderen vår streiker så fikk ikke sett det i går, vurderer nett-tv men pc'n er så gammel og treig så spørs om den klarer å bufre fort nok til å få sett noe skikkelig på den ;) :eek: o_O

Jeg nyter det til fulle, hun var nemmelig ikke sånn før, tar det ikke for gitt at det varer:-)
Vurderer en sånn sak selv, men hun er så lang, redd vi ikke får brukt den så lenge.
Håper du får bedre netter snart, unner deg det virkelig, jeg kommer aldri til å glemme de to første mnd med Anette og soving.:eek:

Jeg nyter det til fulle, hun var nemmelig ikke sånn før, tar det ikke for gitt at det varer:)
Vurderer en sånn sak selv, men hun er så lang, redd vi ikke får brukt den så lenge.
Håper du får bedre netter snart, unner deg det virkelig, jeg kommer aldri til å glemme de to første mnd med Anette og soving.:eek:
Hermine var 66cm på 4mnd kontrollen, og sovesekken er sikkert 20cm lengre enn henne enda, så den varer nok til hun er 1-1,5 år :) Str går til 18 måneder! Men den blir sikkert litt varm i sommer siden den er i ull ;)

Hermine var 66cm på 4mnd kontrollen, og sovesekken er sikkert 20cm lengre enn henne enda, så den varer nok til hun er 1-1,5 år :) Str går til 18 måneder! Men den blir sikkert litt varm i sommer siden den er i ull ;)

Kanskje det går an å kun bruke posen om natten på sommerstid, om vi får en varm sommer selvsagt hehe;)

Kanskje det går an å kun bruke posen om natten på sommerstid, om vi får en varm sommer selvsagt hehe;)
ja det går selvfølgelig an! :) Vi har morrasola inn på soverommet, så er ofte bakeovn der inne når vi våkner, uansett temperatur ute :eek:

ja det går selvfølgelig an! :) Vi har morrasola inn på soverommet, så er ofte bakeovn der inne når vi våkner, uansett temperatur ute :eek:

Uff, det er ikke noe godt når man skal sove nei:eek:

Vi har hatt fine netter borte på besøk, og vi er snart hjemme!!
T har ikke vært i form da, utrolig synd for han å være sliten og uvel på lang biltur..
Lillebror bare sover i bilen :)
Blir deilig å komme hjem.
Men vi har kost oss masse og skulle aldri trodd det var ca 10 år siden sist vi møttest.....!!!
Viktig å strekke seg i bilen
ImageUploadedByBV Forum1360599685.383788.jpg
Drøye 20 kilo unge kan også bli sliten på tur!
ImageUploadedByBV Forum1360599723.529615.jpg

:-D

T har ikke vært i form da, utrolig synd for han å være sliten og uvel på lang biltur..
Men vi har kost oss masse og skulle aldri trodd det var ca 10 år siden sist vi møttest.....!!!
Vis vedlegget 4353
Vis vedlegget 4354

Så bra dere har koset dere på tur:-)
Kjempefine bilder:-)

Har gått tur med ei venninne, og vært på elixia for å ordne med kontobytte for avtalegiroen

Vis vedlegget 4353
Vis vedlegget 4354

nei så deilig Eskil hadde der i bilsetet da :) Stakkars storebror som blir bilsyk :( Husker selv laaaange bilferier da jeg var lita, begynte å spy før jeg kom ut i bilen jeg :eek: :p
Ikke verst å kunne bære en 4 åring på ryggen i manducaen da, det ble ikke tungt? :)

nei så deilig Eskil hadde der i bilsetet da :) Stakkars storebror som blir bilsyk :( Husker selv laaaange bilferier da jeg var lita, begynte å spy før jeg kom ut i bilen jeg :eek: :p
Ikke verst å kunne bære en 4 åring på ryggen i manducaen da, det ble ikke tungt? :)

Han var ikke bilsyk, men dårlig før vi dro, og egentlig litt shabby hele helgen.
Vet desverre ikke hva som feiler han, og vi er litt bekymret.
Blir hjemmedag uten hundre unger og mye farting i morgen, så får vi se om han kommer seg (vi har kost oss, altså, men det var full fart hele helgen!)
JO, klart det var tungt :p
Men det var også utrolig koselig, og "heldigvis" bare 5 minutter.
Vi testet endel bæretøy med de vi besøkte i går, og han ville ikke ned fra det vevde sjalet og ville bare kose på mamman sin <3

Han var ikke bilsyk, men dårlig før vi dro, og egentlig litt shabby hele helgen.
Vet desverre ikke hva som feiler han, og vi er litt bekymret.
Blir hjemmedag uten hundre unger og mye farting i morgen, så får vi se om han kommer seg (vi har kost oss, altså, men det var full fart hele helgen!)
JO, klart det var tungt :p
Men det var også utrolig koselig, og "heldigvis" bare 5 minutter.
Vi testet endel bæretøy med de vi besøkte i går, og han ville ikke ned fra det vevde sjalet og ville bare kose på mamman sin <3
Hadde du 4-åringen i det vevde sjalet??? Eller misforstår jeg nå? :p
Hmmm, ikke helt bra om han ikke er 100% over lang tid nei o_O Får håpe det bare er "hangover" etter forkjølelsen og at han kommer seg snart da ;)

Hadde du 4-åringen i det vevde sjalet??? Eller misforstår jeg nå? :p
Hmmm, ikke helt bra om han ikke er 100% over lang tid nei o_O Får håpe det bare er "hangover" etter forkjølelsen og at han kommer seg snart da ;)
Ja jeg hadde han på rygg i et vevd sjal ;)

Vi har aldri hatt behov for meis med de bæretøyene vi har brukt :)
Jeg er spent på om ergosela holder til sommeren eller om vi må ha meis når vi skal på toppturer! :) Ulempen med ergosela er jo at armer og hodet kommer over kanten når de blir litt større, så om hun skulle sovne vil hun ikke få spesielt god støtte for nakke og hodet o_O

Jeg er spent på om ergosela holder til sommeren eller om vi må ha meis når vi skal på toppturer! :) Ulempen med ergosela er jo at armer og hodet kommer over kanten når de blir litt større, så om hun skulle sovne vil hun ikke få spesielt god støtte for nakke og hodet o_O

Så rart, jeg tenker helt motsatt av deg :-p
I en meis dingler ungene mye mer, og de kommer langt ut fra kroppen til bæreren = tyngre å bære.
Vi har båret T med god støtte hele veien, han kunne fint sove i Manduca til han var 2,5 år :-p

Så rart, jeg tenker helt motsatt av deg :p
I en meis dingler ungene mye mer, og de kommer langt ut fra kroppen til bæreren = tyngre å bære.
Vi har båret T med god støtte hele veien, han kunne fint sove i Manduca til han var 2,5 år :p
vi får jo se når sommeren kommer, har jo ikke prøvd å bære stor baby i sela enda ;) Bæremeis har jo også tak om det regner, så i ergosela vil hun jo få mer "vær" på seg...

Back
Topp