God mandag!

almara

Forumet er livet
VIP
Har dere hatt en fin helg?

Jeg har hatt en super helg! Lørdag formiddag hadde vi besøk av ei venninne og henens to jenter. På kvelden hadde mannen min og jeg avtalt å lage tre retters middag her hjemme, siden vi aldri kommer oss ut på noe (vanskelig å ha barnevakt når Luna bare skriker). Han hadde kjøpt vin, blåskjell, jeg hadde kjøpt biff, og så hadde vi litt marsipankake igjen fra bursdagen til Alma (som hadde vært fryst). Han ordnet alt så jeg kom til dekket bord da jentene var lagt!
For en gangs skyld sov de begge to rolig gjennom hele kvelden, og vi satt oppe til kl 01 og pratet! Det var så koselig!! Søndag morgen byttet vi på å sove så det ble nok søvn. Alma og pappaen var i bursdagsselskap, og etterpå skrev Alma og jeg julekort. 
Jeg er så glad i denne tida! Og Alma liker pompøs og storslagen julemusikk akkurat som jeg. O helga natt i operaversjon synes hun er veldig fint. "Jeg liker så godt denne musikken, den gir meg så god stemning", sa jeg til Alma "og meg og", svarte hun da:)

Nå er det i gang med doktorgradssøknaden igjen, huff som jeg gleder meg til å bli ferdig. Møysommelig jobb, for jeg må lese så mye i tillegg til å skrive. Luna sover på ryggen min og jeg tror det blir en super dag! Ha en fin dag dere andre også!

Ps dette ble forferdelig langt.. men ville bare dele en ting til: nå har jeg bare 0,5 kg igjen til såkalt "normalvekt". BMI i dag er 25, så nå må jeg bare stå på videre! Gått ned 6 kg siden jeg startet dette prosjektet, kan ikke annet enn å være hoppende fornøyd med meg selv. 

God mandag og ny uke. Neste uke er uka med julaften i :) tida går så fort....

Her er jeg fortsatt syk og sitter innpakket i et pledd med en kopp te :)
Har blitt helt utslått av denne forkjølelsen jeg!

Almara: Høres ut som en god ide og ta middagen hjemme, og ikke la mangel på barnevakt stoppe dere fra å ha litt alenetid :)

Og så er du kjempeflink som snart har nådd målene dine ang. vekten :) stå på!

Du er superflink almara!!!

Vi har vært masse ute i helgen, aket til byen og handlet julegaver!
Herlig med snø altså!
Alt går så mye lettere om dagen, vi er helt sikkert preget av husbondens hjemkomst om noen få dager. 
I dag måtte jeg til nabobyen (der jobben min er) på nok en samtale med sjefen. 
Jeg skal ikke tilbake på jobb på en stund, så det er godt med litt oppfølging. 
Samtidig fikk jeg handlet enda flere gaver som skal pakkes inn i kveld =) 

Hoppetussa skrev:

Hallo damer!

Da sliter vi med det samme, Trinemor! Vært av og på dårlig i 2 uker nå, men nå tar det heelt av med hosting døgnet rundt..synes det er ekkelt med baby i magen:/ Håper vi finner formen snart…kanskje det er pga graviditet at det tar så lang tid å bli bedre? Tenk at du bare har 8 uker igjen…klar for fødsel?

Kvelden deres hørtes veldig koselig ut Almara! Det er så viktig å klare å lage en hyggelig ramme hjemme også, for det er jo der man er mest med små barn! Er imponert over vektnedgangen din!! Jeg må si jeg gleder meg til å finne min trivselsvekt når jeg er ferdig med graviditeten….føler meg som en hval nå, og det er ok for sånn må det jo være, men fant aldri helt tilbake til megselv mellom svangerskapene heller…

Har ellers hatt en super helg…var på julemarked på en gård i Maridalen, og det var kjempekoselig. Hadde også bursdagsfeiring for O, og det var veldig koselig. Han satt sånn pris på gavene og det var veldig gøy å se!

Synes dette svangerskapet går utrolig fort, og med julen midt oppi flyr vel de siste ukene også :)

Håper bare jeg får gå til termin denne gangen. Fikk jo Amelia tre uker før, og kunne tenkt meg de tre ukene permisjon før babyen kommer denne gangen :)

Vet ikke helt om jeg er klar for fødsel, men egentlig bare gleder jeg meg til hele den opplevelsen :) selvfølgelig er det smerter involvert, men synes den tiden på sykehuset med babyen er så koselig :)

Jeg synes også det er veldig slitsomt med hosting og sånn som gravid, så nå håper jeg det gir seg snart....

Back
Topp