God lørdagsmorgen, godtfolk!

lenemor

Forumet er livet
Tenk, det er 10. desember i dag - det betyr at det er to uker igjen til jul... på tide å få unnagjort julegaver kanskje?

I dag reiste G hjemmefra før åtte, han er nå på vei til Kaupanger i S&F for å se på/kjøpe bil. Spennende å se hva han kommer hjem med. Det er ca 3 timers kjøring, så han ville av gårde tidlig for å få litt av dagen med ungene

Vi har nettopp kommet ned fra badet - og har benket oss foran tv'n. Skal snart lage frokost, men disse ungene mine er ikke så veldig begeistret for mat med en gang de står opp, så vi drøyer det litt.. men jeg kan jo koke meg litt kaffe da.

I dag er det sjokoladefondue i kalenderen, så vi må ut og handle ingredienser. Høres litt råflott ut med slik gave, men den var ganske billig på Kremmerhuset (da vi var i Oslo, og den blir jo litt til oss også)

Hva gjør dere i dag da?

åå.. sjokoladefondue er godt.. det ønsker jeg meg og.. kanskje jeg må ut å handle det i julegave til meg selv.. :) lurt!!

i dag var det egentlig min sovedag.. men.. jeg våknet totalt da jentene stod opp.. så da lot jeg mannen sove allikevel.. så kan jeg helr sove i morgen.. om behovet melder seg. M er i karamelllagingsmodus i dag.. så han har laget et brett med sjokoladekarameller.. kjempegode.. så  nå har jeg snart pakket inn alle smmen. fant ikke cellofan.. så det ble alufolie.. men det funker nok. nå lager han seigmenn.. mens j og jeg spiser rundstykker. storesøster er i bursdag. deilig egentlig.

blir spennende med bil da lenemor. hva slags bil skal han se på?
lykke til med bilkjøp iallfall!

Nå trodde jeg at jeg måtte snakke med meg selv, men jammen har Trillemor svart siden sist jeg sjekka... ikke at jeg får se svaret, men kanskje om jeg skriver et nytt innlegg=?

Der så jeg svaret ditt, ja, Trillemor

Hva slags bil? Nei, det husker jeg ikke, men det kan jeg svare på når han er hjemme igjen - for han er på vei hjem i nygammal bil

Jeg og ungene har vært på butikken, jeg har bakt baci di dama, mandelkjeks som skal ha sjokoladefyll, vi har vært ute i snøen en time (det var slitsomt å gå tur, for det er bare blåisen, men på plattingen ligger det tykt med snø som det går fint å grave og leke i). Nå har jeg satt pizzadeig, og ungene sitter og ser Polarekspressen - kjempefin julefilm som de fikk i julekalenderen i fjor

Når G kommer hjem blir det pizza, og så skal vi ha sjokoladefondue. Har kjøpt epler, pærer, banan og druer, og så har vi hermetisk frukt i kjøleskapet om det trengs, og så har vi et par usunne alternativer også selvsagt; marshmallows og marsipankuler. Spennende å se om ungene får det til - og om de liker det.

Back
Topp