God lørdagsmiddag uten melk

Wok er jo kjempe godt! Kan variere i det uendelige[:)]

Kylling og pommes, burger [:)] ble veldig sulten her jeg. Lever på laktosefri kost selv, så ikke så mange melkemiddager her i huset heller!

stakkar deg.. men du, er ikke soyamelk laktosefri? mener å ha hørt det! ? isåfall, lasagne med en god frisk salat!

Focaccia-brød med masse godt tilbehør.. Kylling/skinke, salat, agurk, ananas, mais, ++++ og pesto da. Kjempegodt![:D][:D]

Gå på www.utenmelk.no der skal det være litt oppskrifter tror jeg.

ORIGINAL: teena

stakkar deg.. men du, er ikke soyamelk laktosefri? mener å ha hørt det! ? isåfall, lasagne med en god frisk salat!

Soyamelk er både melkefri og laktosefri [:)]

Når eg prøvde heilt melkefritt så kjøpe eg rømme laget på soya ( fant den iallefall på spar og ica ) Den fungerer veldig bra sammen med taco, og feks tacosaus. Da klarte eg meg uten osten, selv om eg skal innrømme at osten var det vanskligste å klare seg uten..  

Litt utenom tema, men håper du har blitt anbefalt å ta kalsium tabletter?

Løvstek med pommes...

Pastaskruer (eller hva slags pasta du vil egentlig) med kjøttdeig og pastasaus..

Kyllingsalat

Pita med kjøttdeig/kylling, med salat, dressing, og makaroni...

ORIGINAL: Curlyyysue

ååh pitabrød med kyllingbiter, og salat og en gooood dressing:) namnam :)

jaaa.. Nydelig

Jepp var mitt forslag også![8D]
ORIGINAL: Sparkebukse

Wok er jo kjempe godt! Kan variere i det uendelige[:)]

Biff med ovnsgratinerte grønnsaker <3 man får laktose fri matfløte så du kan jo lage fløtegratinerte poteter?[:D] 

ORIGINAL: hoppsideisi1

I den fullkornslasagnen skal det ikke være melk : )

ikke ost en gang..??
Hmm.. trodde du ikke fikk lasagne uten ost jeg...

ORIGINAL: Cecilie90

Biff med ovnsgratinerte grønnsaker <3 man får laktose fri matfløte så du kan jo lage fløtegratinerte poteter?[:D] 

Ja hvis man har melkeinntoleranse så kan man bruke laktosefrie produkter, men er det melkeallergi kan man ikke det... da må man heller bruke soya eller ris melk produkter...

ORIGINAL: KatrineH

Ja hvis man har melkeinntoleranse så kan man bruke laktosefrie produkter, men er det melkeallergi kan man ikke det... da må man heller bruke soya eller ris melk produkter...

bruke soyamelk da[:)] kan jo bruke vanlig melk til å lage det å.. aner ikke jeg.. bare prøver å hjelpe...

ORIGINAL: KatrineH

bruke soyamelk da[:)] kan jo bruke vanlig melk til å lage det å.. aner ikke jeg.. bare prøver å hjelpe...

Back
Topp