God lørdag, damer!

lenemor

Forumet er livet
For en fantastisk lørdag!! Sto opp med ungene i sjutida i dag, og vi kosa oss med barne-tv, bøker, litt eple og pepperkaker helt til pappa sto opp klokka ti. Så var det felles frokost. Ungene var kjempeflinke å hjelpe meg å lage pannekakerøre, så de fikk bananpannekaker til frokost - det er tydelig at de er litt brødleie om dagen så da er det greit å ha et alternativ i helgen. Pappa'n og jeg spiste brød.

Så har vi vært ute i herlig vær (men litt kald vind) - prøvd sparken en tur, aka, lekt. Nå er G og August og handler, og Johanna fikk nettopp besøk av kusina og fetteren sin. Kusina skal være på overnattingsbesøk til i morgen, og Johanna er veldig spent - første overnatting her hjemme. De leker fint på rommet, og så blir det vel pizza før jentene skal få lage dessert til alle sammen - vi skal bake sjokolademuffins, og så har vi hermetiske pærer, bananer, sjokoladesaus, iskrem og marshmallows - vi får se hva de får ut av det

Frykter det kan bli sent i kveld, for selv om kusina er bare ett år eldre har de et litt annet forhold til rutiner i det hjemmet, så hun er nok vant til å legge seg i ti-elleve tiden i helgene... mens Johanna har leggetid klokka åtte hele uka (vel, det blir ofte halv ni før hun er i seng i helgene, men ikke noe senere enn det)
 
Her har vi vært ute i isbitende vind da Felix endelig skjønte at det var påminnet med en dupp. Vet ikke hva som skjer men gutten finnes ikke trøtt for tiden. Men han ga seg og sov 2 timer kl 12 etter å ha vært våken siden 7. Var litt kaldt i vinden, men jeg tok meg en liten halvtime på ski. Det var så herlig.msiden koste vinnes med vafler inne. Alle unger har blitt badet og vi har spist pizza. Nå barnetv og så legging. Her legger alle seg kl 19. Eller Felix 18.30 da. Han sitter nå som vanlig i en bunke blade han har tatt ned.....
 
jeg har vraltet meg tilbake til sofaen etter en overdose med pizza etterfulgt av iskrem med banan, pære, muffins og sjokoladesaus

Ungene hadde visst ikke fått dosa si, for de har gått videre med lørdagsrotteri (som lillebror sier)

Nå er det pelle politibil og ganske så stille - og så får vi se hvor lenge det varer. Jentene er lovet film etter at lillebror er lagt, så får vi se om vi får dem i seng før ni... soving blir det vel uansett ikke før senere, men kanskje de sovner før oss i alle fall.
 
Her har vi også hatt en knallfin dag!

Barna og jeg sto opp nærmere halv ni, koste oss med havregrynsgrøt til frokost, og kledde på oss og gikk ut. For her snør det! Endelig! Rasmus er så glad i å være ute, det er så utrolig deilig! Han er flink til å bevege seg og gir ikke opp selv om det kan være vanskelig med de korte og litt ustø bena.. Bertine er en racer på ski og finnes ikke redd i bakkene, så vi koser oss skikkelig ute!

I ettermiddag dro vi på svømming i varmtvannsbasseng, det er godt! Bertine har plutselig blitt veldig tøff i vannet igjen, og Rasmus er bare gal.. han vil helst svømme selv, og bryr seg ikke så mye om at han havner under vann innimellom..

Nå baker mannen scones til kveldsmat, og vi skal nok sette på en film.. Knallfin dag med andre ord!!!
 
høres ut som en super dag, superberta!

Her er det fremdeles liv og røre - jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har vært oppe og snakket til disse to fnisejentene på rommet til Johanna - nå var jeg der og fortalte at dette var siste gang - blir det ikke stille nå må Johanna flytte ut av rommet for natten... og så får vi se hvordan vi skal løse en slik logistisk utfordring...
 
Back
Topp