God jul alle sammen. Hva skal dere gjøre i jula?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Jeg vil ønske dere alle flotte mars gravide og de dyrebare mageboerne en en riktig jul
:santa Tenk, i år er vi alle «to i en» eller «tre i en» (hos dere som har tvillinger)

Hvor langt er dere på vei?Hva er deres planer for julaften?hvilke tradisjoner har dere Har dere reist bort for å feire jul eller skal dere feire hjemme? Hva skal dere spise?

Våre planer for julaften:
Jeg er yngst i en stor søskenflokk og stor familie. Så julene jeg er vant til er det alltid fult hus og storfamilien hjemme. Samboeren min er enebarn og «skilsmissebarn» . Vi reiser til svigermor i kveld så i morgen tidlig er det bare oss tre. Noe helt annet enn det jeg er vant til. Men tradisjon min om å stå opp tidlig å se juletv julefilm og spise julegodteri skal jeg holde meg til :D så lager vi sikkert en god julefrokost selvom det er en roligere variant enn jeg er vant til med minst 12 stk og full pådekking.
Ellers må jeg se tre nøtter til askepott og Disney showet som går på NRK. I år blir det gravid kjole istedenfor bunad, som e tradisjon for meg å ha på julaften. Senere på dagen reiser vi alle til samboers tante dere vi har julaften med dem og deres tennåring barn. Der blir det vegetarmat av nøtter og pinnekjøtt. Så juleribba og julepølsa må jeg klare meg uten hehe. Jeg må innrømme at jeg ikke liker pinnekjøtt :smiley-ashamed008 flaut å innrømme å ikke like noe så julete. Så blir nok mest saus og potet og grønnsaker, men det gjør ikke noe altså. Samholdet og menneskene er viktigere enn maten:happy:

Det er koselig med jul:happy: men den viktigste gaven har jeg i magen min:love7 babyen er den jeg det jeg gleder meg mest til. Men skal ikke «pakke han opp» før mars da:laughing002

God jul til alle sammen.

Vi har ikke så mange tradisjoner. Og siden sambo er melkebonde blir det bare oss 4(5). Orker ikke å stelle til besøk i år. Blir frokost når pappaen i huset kommer fra fjøsen. Han og ungene skal være nisser for svigersene til noen naboer og tanten hans. Mens jeg ordner pinnekjøttet med tilbehør. Så blir det tidlig middag og riskrem til desert. Før 3 åringen mest sannsynlig åpner alle gavene våre [emoji12] Om 1 åringen er heldig får han åpne sine. Før sambo går i fjøsen for å melke kyrene. Når han kommer igjen blir det litt tv tid, og litt godt i kopp og glass, og kanskje litt godteri på oss voksne. Da er forholdsvis ungene sovnet.

Her er det også fjøs og jeg kan ikke tenke meg en bedre julemorgen enn å gå i fjøset med nisselua på... Så er det Tre nøtter til Askepott før vi skal til svigers. Vi har bonusbarnet i jula så passer det fint med annenhver jul hos hans foreldre og mine... Blir rart til neste jul med en liten egen [emoji170] Ønsker alle en riktig fin jul og forhåpentligvis noen litt rolige dager. Kjenner det at juleforberedelsene har vært ekstra tunge i år så gleder meg til litt ro [emoji5]☃️[emoji319][emoji1335]

God jul til alle:)
I år blir vi hjemme på julaften,bare oss og moren min er på besøk!Vi tenker å gå en tur i dyreparken med sønnen også kose oss med litt barnetv/godteri før vi lager kalkun middag:)Vi får se litt hvordan tradisjonen kan bli med nissen på besøk....kanskje mannen «må gå ut med søppel» eller noe etter maten:p Blir deilig med en jul hvor jeg kan gå med pysj:p

Vi er reist «hjem» til Sørlandet denne julen! Det er litt spesielt i år, siden pappaen min gikk bort den 4.12. Han var på sykehjem fra oktober, så planen var hele tiden å reise hit i jula i år, for også å være sammen med han så mye som mulig. Slik ble det dog ikke. Men vi har hatt en mye roligere julaften enn vi pleier - og det har vært
Godt i år. Kun mamma, min storebror, sambo og barna. Bonusen feirer med sin mamma i år.

Vanligvis inviterer vi søsken (med barn, som to av dem har) og foreldre på begge sidene hjem til oss, så vi er vanligvis rundt 20 stk [emoji28] Sambo og jeg var enige i at det var litt deilig å slippe stresset i år.

Meeeen, jeg er hormonell og i skikkelig dårlig humør idag, fordi huset er fullt av ALT jeg ikke kan spise... Kan ikke ha sukker pga glukoseintoleransen som just ble påvist, og i tillegg bugner det av spekemat (som jeg ELSKER!) og ingenting godt pålegg til meg.. Jeg er pottesur [emoji28]

3b14bd39896d01c786a4ddba9b3fb568.jpg

Håper alle har hatt det fint med baby sin første jul i magen. Fikk denne t-skjorta fra Wish rett før jul, syns den var søt [emoji173] Fortsatt god jul alle sammen. [emoji319]

Back
Topp