God helg til alle sammen!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Ikke så mye forumtid på meg den siste uken, mest tid til å lese innimellom ammingene :-p
Men her er alt bra og vi koser oss hjemme nå som mannen har litt fri!
I morgen er det ny film i filmklubben på kino og jeg har et lite håp om at det passer med mating slik at jeg kan ta med meg Teodor alene denne gangen. MEn det vet man jo aldri... 
Ellers har vi lite planer i helgen. 
Formen min har kommet seg veldig, så jeg håper vi kan være endel ute og gå tur osv.
Lillebror spiser, sover, vokser og trives, bortset fra litt magevondt innimellom. Men puppen gjør underverker, så vi kommer oss fint gjennom det også

Håper alle får en finfin helg!
 
Så bra at formen er bedre, og at lillebror har det bra:) 

Deilig med helg.. Er alltid veldig sliten når fredagen kommer. I dag har vi bare vært inne, det har regnet så fælt. Hatt besøk av søstera mi og tantebarnet mitt, det var stas for Alma og Luna.

I går fikk jeg forresten en bitteliten, kortvarig blødning. Går på cerazette, men har ikke hatt mensen eller noe som helst av blødninger. Gikk på det både etter at Alma ble født og nå etter at Luna ble født. Nå begynner jeg å bli paranoid, går det an at det har vært en festeblødning? Jeg tar pillene hver dag, men det har skjedd at jeg har glemt den om morgenen og tatt den om kvelden i stedet.
I dag har jeg følt at jeg har hatt hetetokter innimellom og at jeg har vært øm i korsryggen. Sikkert bare hormoner, eller hva tror dere? 
Jeg ville bli kjempeglad om jeg ble gravid, men mannen min har sagt klart stopp etter to barn og mener det er akkurat passe. Han ville ta i mot et barn til med glede, men det er ikke noe han i utgangspunktet ønsker. 
 
Cerazette skal vel kunne taes med noen timer slingringsmonn?
Det mener jeg å huske fra jeg gikk på de hvertfall, at det ikke er som med andre minipiller som MÅ tas til samme tid hver dag. 
Men skjønner at du blir litt usikker, og jeg hadde nok kanskje håpet litt selv, om jeg var i din situasjon :-p
 
Så fint at formen er bedre, og at dere koser dere som en familie på 4, Fru H :)

Almara: Cerazette kan taes innen 12 timer etter uten at det skal være mindre virkning, så tror ikke sjansen er så stor for at du kan være gravid :)

Jeg går også på Cerazette og ang. blødninger har jeg heller ikke fått igjen mensen etter jeg fikk Eveline. Men jeg har hatt mini-blødninger et par ganger, og litt menssmerter, men mensen kommer liksom ikke ordentlig.....

Her har vi hatt barnebursdag idag, for Amelia ble     år igår :)

Tenk at jeg har vært mamma i fire år allerede :)

Det har vært en dag med full fart, men først og fremst en fin dag med fornøyde barn, kaker og gaver. Og en trøtt jente som var sliten og fornøyd med å komme seg i seng ikveld :)

 
Åh!! Ingen som husket å gratulere...! Gratulere så mye med 4-åring!!! :-) stor stas tenker jeg!!
 
Gratulerer så masse med 4-åring!!

Dere har nok rett, det er nok bare en vanlig liten blødning man kan få når man går på cerazette. Jeg er god på ønsketenkning...:)
 
Gratulerer så masse til Amelia!  Tenk, 4 år allerede, som tiden flyr. 

Jeg skulle liksom ta igjen litt husarbeid i dag mens mannen min var ute med ungene, men nå har jeg gitt opp selv om jeg bare er halvveis. :P Jeg går rundt og tror at lillesøster skal få vannkopper i dag og Felix i morgen, 10 dager etter at de ble utsatt for smitte. Har aldri før lagt merke til hvor mange prikker og flekker barna egentlig har, men hittil har ingen av de små merkene jeg oppdager vært vannkopper. Kommer sikkert til å føle meg litt dum dersom jeg paranoid venter på prikker i flere uker, og så får de det ikke likevel. :P 
 
Takk for gratulasjoner på vegne av Amelia:)

Idag har vi vært i bursdag til venninnen som også ble 4 (de fyller med 4 dagers mellomrom :))

Den var på et lekeland. Har aldi vært i en sånn bursdag, men synes det ble litt stressende og upersonlig. Men barna hadde det jo gøy da :) Til og med Eveline har vært i ballbingen...

Sukkertopp: Blir spennende å se om det dukker opp prikker da. Her går det brennkopper og begge søskenbarna har hatt det, så her holder vi øynene oppe for det :)


 
Så bra du sier det om lekeland-bursdagen. Vi teller på fingrene på om vi skal ha barnebursdag i lekeland, eller om vi skal prøve å få leie barnehagen. Tror vi heller mot barnehagen, selv om det blir bittelitt mer arbeid. (Hjemme her har vi ikke plass til barnehagevennene.) 

Hvordan er reglene for å dele ut bursdagsinvitasjoner i deres barnehager? Det var mannen min som var på foreldremøtet og fikk informasjon, og han mener at vi må invitere alle på avdelingen hvis vi skal invitere i barnehagen. Jeg hadde egentlig tenkt å heller invitere 2008-barna fra begge storbarnsavdelingen. Han er på gruppe med dem 3 dager i uken, og leker mer med dem enn 2009- og 2007-barna fra sin avdeling. Er det vanlig at jeg må lete opp alle adressene og levere invitasjoner privat da, eller får dere levere invitasjoner i barnehagen? 
 
I Amelias bhg er det vanlig å be de som begynner på skolen sammen, så da kan vi henge på plassene. Men har hørt at i andre bhg må de be alle av samme kjønn ellers må de levere de privat, så er nok litt forskjellige regler :)
 
Jeg har fått nok en blødning, så da har jeg slått meg til ro med at jeg (dessverre) ikke er gravid! Det er nok cerazette-en som forårsaker det, ja.
 
Back
Topp