god helg-skravletråd :O)

Tutta

Elsker forumet
ønsker alle en god helg :) jeg og snuppa har tatt helg nå... var igrunn ganske deilig, for var surrete i hodet og sliten etter jobb i dag. jobber bare 80% og har hatt fri fredager helt til nå. men så blir det en annen dag fra neste uke, eller uka etter, tror jeg. i morgen stikker vi på hytta, skal bli deilig. elsker å være der, frisk fjeluft og masse turgåing :O) drar så fort sambo er ferdig på jobb. svigers blir med og (er jo deres hytte da), så det skal bli kos.

kos dere masse på tur :) Teo skal egentlig i bhg i morgen, jeg jobber natt. Men jeg tror han er i ferd med å få vannkopper, er noen rare prikker på gang hvertfall, då vi får se! Har tatt på meg ekstravakt i natt, så er det fri i helgen og full uke neste uke. Mannens avreise nærmer seg så vi prøver å få så mye tid sammen som overhodet mulig :) Goood helg!

Her er det en arbeidsdag til igjen før helga :)

Har gått opp til 100 % nå (fra 80) så da skal helga nytes :)

Slutter 15 da, så blir jo litt kveld igjen i morra....

Snuppa ble hentet av mormoren i bhg og sover der i natt, så vi har hatt hele kvelden for oss selv. Begge var så slitne så det ble sofakos og tv-titting og en liten lur på meg :)

Deilig med en sånn kveld.....

God hyttetur *Babytutta*! :)

Jeg skal jobbe hele helgen, så mannen min får kose seg alene med barna . Det blir de siste tre dagene av sommerjobben min, og de siste tre dagene av jobben min her i Tønsberg. Etterpå blir det permisjon ut året tenker jeg, så jeg får prøve meg videre som hjemmeværende husmor.  

jeg regner med at prikkene som kom i går hadde utviklet seg mye ila natten om de var vannkopper, så eg aner ikke hva de kommer av. Men jeg sov litt i natt, så det blir fridag på oss. Er hos foreldrene mine enda siden T sov her, mulig vi tar med kusina på bytur i finværet etterhvert :)

Her nyter vi siste ferieuken, kom hjem fra en fin fin tur til Køben i dag. På mandag begynner lillemann på stor avdeling i bhg og på torsdag begynner storebror på skolen!!! Tiden flyr altså, kommer nok til å felle noen tårer da emoticon
God helg alle sammen

Her skal Alma sove borte for første gang uten mamma og pappa. Høres kanskje utrolig ut, men det er faktisk første gangen. Den eneste gangen hun ellers har sovet uten en av oss, var da mamma passet henne den kvelden Luna ble født og natta etter. Men da var hun hjemme hos seg selv i vante omgivelser.
Hun skal til kusina si, onkelen og tanta, tror det blir bra. Tror helt sikkert det kommer til å gå fint. Hun gleder seg i hvert fall:) Og vi skal ha middagsgjester. 

Sukkertopp: Ser du kan jobbe, altså være utenfor hjemmet, hvordan går det med lillejenta di når du er borte? Her er det umulig for meg å være uten Luna i mer enn en times tid. Hun har fått separasjonsangst allerede. Kan være helt desperat til og med hos pappaen, og når hun kommer til meg, roer hun seg omtrent på sekundet. Alma var akkurat likedan på samme tid. Littebitt frustrerende, men jeg sier til meg selv at det bare er en fase...

almara skrev:
 Sukkertopp: Ser du kan jobbe, altså være utenfor hjemmet, hvordan går det med lillejenta di når du er borte? Her er det umulig for meg å være uten Luna i mer enn en times tid. Hun har fått separasjonsangst allerede. Kan være helt desperat til og med hos pappaen, og når hun kommer til meg, roer hun seg omtrent på sekundet. Alma var akkurat likedan på samme tid. Littebitt frustrerende, men jeg sier til meg selv at det bare er en fase...

Helt ærlig så går det forferdelig dårlig med lille Anna når jeg jobber. Hun er blid og fornøyd hjemme med pappa og storebror, men når jeg kommer hjem blir hun desperat kosete. Når jeg jobber på dagtid vil hun ikke leke seg på flere timer etter at jeg er kommet hjem, kun kose på fanget eller i meitai. Når jeg jobber om kvelden er hun urolig hele natten etter, og ammer sikkert 8-10 ganger på en natt. Tror et par timer med pappa om morgenen før jeg står opp er akkurat passe for henne, mer tåler hun tydeligvis ikke uten meg.

Jeg jobbet 25% fra Felix var 3 mnd, og det gikk helt supert. Han koste seg hjemme med pappa, og hadde ingen reaksjoner. Tror noe av forskjellen var at han var mye bedre knyttet til pappan sin. Anna er skikkelig mammajente, har vært det hele tiden. Så glemte jeg at barn har så forskjellig personlighet, og trodde at dette skulle gå like fint som sist.

Nå angrer jeg selvfølgelig på hele sommerjobben. Dessverre var det lite å gjøre med det når jeg først hadde avtalt med arbeidsgiver og nav. Heldigvis var det bare 15 dager fordelt på hele sommeren, og nå er det bare i morgen igjen. Som du sier er det bare en fase, og nå skal jeg være hjemme med henne til hun får det lettere. Når jeg får neste baby skal jeg helgardere meg, og planlegge å bli hjemme de første 18 mnd.

Sukkertopp skrev:

almara skrev:

Helt ærlig så går det forferdelig dårlig med lille Anna når jeg jobber. Hun er blid og fornøyd hjemme med pappa og storebror, men når jeg kommer hjem blir hun desperat kosete. Når jeg jobber på dagtid vil hun ikke leke seg på flere timer etter at jeg er kommet hjem, kun kose på fanget eller i meitai. Når jeg jobber om kvelden er hun urolig hele natten etter, og ammer sikkert 8-10 ganger på en natt. Tror et par timer med pappa om morgenen før jeg står opp er akkurat passe for henne, mer tåler hun tydeligvis ikke uten meg.

Jeg jobbet 25% fra Felix var 3 mnd, og det gikk helt supert. Han koste seg hjemme med pappa, og hadde ingen reaksjoner. Tror noe av forskjellen var at han var mye bedre knyttet til pappan sin. Anna er skikkelig mammajente, har vært det hele tiden. Så glemte jeg at barn har så forskjellig personlighet, og trodde at dette skulle gå like fint som sist.

Nå angrer jeg selvfølgelig på hele sommerjobben. Dessverre var det lite å gjøre med det når jeg først hadde avtalt med arbeidsgiver og nav. Heldigvis var det bare 15 dager fordelt på hele sommeren, og nå er det bare i morgen igjen. Som du sier er det bare en fase, og nå skal jeg være hjemme med henne til hun får det lettere. Når jeg får neste baby skal jeg helgardere meg, og planlegge å bli hjemme de første 18 mnd.

Huffda, godt du bare har en dag igjen. Sant at barn er forskjellige- og ikke så lett å gjette seg til hvordan ting vil bli før man er oppe i det. Det er noe med mamma-tilknytningen det første året... jeg husker Alma først var klar for å slippe meg litt mer og inngå tette relasjoner til andre da hun var rundt ett år. Da kunne jeg f.eks. fint forlate henne hos bestemora uten protester. Og NÅ er hun jo den pappajenta, ofte roper hun "pappa" når hun våkner, også fordi hun er vant til at han er den første som er på pletten fordi jeg kanskje ammer eller er opptatt med Luna på andre måter. Nå er det han som hører henne først når hun våkner også. Tviler ikke på at Luna også blir pappa-jente, må bare få denne første, trygge tida med meg først. Vi er jammen heldige som har muligheten til lang permisjon. 

Beklager at jeg sporet av tråden her litt..! Det har forresten gått supert med Almas overnatting borte, hun ville ikke ringe oss og si god natt i går kveld en gang.. Måtte le litt da jeg hørte det. Skikkelig selvstendig frøken, syntes nok det var stort og veldig spennende å få sove borte for første gang. 

Back
Topp