God helg alle sammen!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Ferdig med nattevakter i denne omgang og har nå to hele uker fri! Det gikk fint å jobbe igjen, jobber i tillegg til en annen mann en stund fremover (vi er egentlig alene på avd på natten) så det er veldig betryggende! I dag skal vi dra og bade før Teodor skal i bursdag til en kompis i barnehagen! Ellers i helgen får vi se hva vi gjør, det er nesten bart utenfor her så kanskje vi finner frem sykkelen :-) Ha en fin helg!!

Så fint at det føles bra å jobbe igjen :)

Her sitter jeg og koser meg med en kopp te imens jeg gjør noen forberedelser til dåpen om 2 uker :)

Amelia er levert i bhg. og Eveline sover lur i vogna si. Har masse husarbeid da, så det er bare å sette igang :)

Ikveld blir det avslapping foran tv-en, kanskje se på The voice, og spise noe god mat. Har vært litt lite søv, og mye program om dagen så det blir godt :)

jeg sitter her å venter på min kjære, og mine elskede små. de er ikek kommet hjem fra bhg enda. merker det blir utrulig liten tid sammen med dem når samboer har senvakt spesielt. da er han ikke ferdi før 16.30, og er ikke hjemme før rundt 18. Jeg selv går på skole, men pleier være hjemme rundt 15.30 (har en veldig snill mann i klassen som bor rett oppfor meg så han kjører meg hjem hver dag :) )
Jeg har stekt kjøttdeig og skal sette en deig nå. Ikveld blir det den vanlige fredagspizzaen og the voice. Er så utrulig deilig med fredager :) 

Godt med helg, ja..

Denne uka har det vært tilvenning for Luna i bhg. Det går ikke så bra.. Hun har vært mye lei seg og ikke villet spise før jeg kommer. Ped.leder foreslo at vi tok en lenger tilvenning med henne, så jeg kommer nok til å tilbringe tid med henne i bhg neste uke og. Det føles betryggende. Jeg er SÅ uendelig glad for at jeg har denne tida til rådighet. Begynner å jobbe igjen mandag den 26. Hadde vært grusomt å gå på jobb etter de tre dagene, egentlig er det jo litt hjerterått. Men med Alma gikk det jo supert, så barn er forskjellige..

Ellers er alt bare bra. I dag da vi kom inn i bhg smilte personalet godt da Luna, Alma og jeg stilte opp i helt like kjoler. He, he, vi må ha vært litt av et syn.

I går var jeg forresten på foredrag med Jesper Juul sammen med sjefen min og en kollega. Sjefen min spurte om jeg vil lede en mødregruppe med unge enslige mødre som tidligere har vært utsatt for æresrelatert vold/trusler om tvangsekteskap. Jeg ble veldig gira på ideen, 40 % av jobben min ville da gå ut på det. Tror det kunne bli veldig lærerikt! Nå begynner jeg i grunnen å glede meg til å begynne på jobb igjen. Og kjenner at jeg setter enormt pris på lederen min og kollegene mine...:) Heldig sånn. 

God helg! :)

Jeg sitter her og gruer meg til å stå opp i morgen, så kanskje jeg heller burde gå og legge meg? :P I et anfall av galskap har jeg tatt på meg arbeid 5 dager på rad framover. Det høres sikkert ut som noe alle burde klare, men når jeg ikke er hjemme før midnatt, og blir vekt kl 06, så blir det for mye for meg. Håper jeg lærer nok denne gangen til å si nei neste gang. 

Felix er litt lei seg i dag, for bestevennen har fått barnehageplass. Det er kjempefint for familien hans, for foreldrene har vært ganske desperate. Felix derimot forstår selvfølgelig ikke hvorfor de ikke skal leke så mye mer, og hvorfor vennen får leke i barnehagen og ikke han. :S De søkte om plass 3 mnd før oss, så det er lite håp om at det skal dukke opp plass til Felix før august. Regner med at han blir fornøyd med å leke mer med andre barn, men akkurat nå er det ikke så greit. 

Fru H: Finne fram sykkelen var en god ide. :) Det hadde jeg ikke tenkt på, tror vi også får gjøre det i morgen. :)

2x 24November: Det var lange dager for barn og samboer. :S 

almara: Fin kjole. :) Hvor i alle verden har du fått tak i kjoler i så forskjellige størrelser? Den jobben hørtes veldig spennende ut. Lykke til! :)

Så bra at du har mulighet for en lengre tilvenning når Luna trenger det. :) Egentlig ikke så rart at noen barn trenger litt mer enn 3 dager for å bli trygg på nye omsorgspersoner. Krysser fingrene for at hun vil trives når hun blir ordentlig kjent med de som jobber der. 

Kjolene kjøpte jeg her: http://www.purglede.no
Fargen var litt mer rosa enn de ser ut på bildet, og jeg er i utgangspunktet ikke SÅ glad i rosa. Men de var fine likevel! Alma ville ikke ta den av seg i går kveld, og fikk lov til å sove i den.

Så trist for Felix med vennen som skal i bhg. Får håpe det ikke drøyer så lenge før han får plass han og- eller at han finner andre, like populære lekekamerater! 

*trinemor*, så koselig med dåpsforberedelser! 
Fru H: så godt du er ferdig med nattevaktene og kan se fram til å ha fri så pass lenge!
2x24november: Så kjedelig at dere ses så lite. Her lager jeg også alltid pizza på fredager og elsker fredagsfølelsen:) 

håper alle har kost seg veldig! 
vi har vært ute omtrent hele dagen i dag! Gått tur med noen venner og grillet i solveggen etterpå. 
Så var vi inne og spiste middag etter at de hadde reist, før vi måtte ut en tur med sykkelen. 
Teodor og den ene nabogutten, som han også går i bhg med, ville ut på sykkeltur, så da tok vi oss en liten tur, begge to med løpesykkel og full fart!!
Etterpå ble det vafler inne hos gutten og mora, alt i alt en veldig fin søndag!!

Høres ut som en deilig søndag, Fru H :)

Vi har også vær ute mye idag, deilig vårvær ute her også :) Amelia har vært på sparkesykkeltur.... Vi stekte grove vafler ute til lunsj, og det smaker ekstra godt ute :)

Back
Topp