God håndkrem for ekstremt tørre hender..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Noen som kan anbefale en håndkrem for ekstremt tørre hender, helst minst mulig parfymerert?
 
Jeg smøret i perioder ungenes hender med locobase... Ikke akkurat håndkrem. Men ekstremt tørre (eksem) hender smøres med seter i tykt lag ubder hvite hansker på natta.

Må det være håndkrem eller kan du tenke miniderm, (Blå) apobase eller noen sånn? Ikke helt så fet som locobase Men parfymeri og god på fukt
 
Jeg bruker Decubal. På guttene med atopisk eksem, bruker vi Sophie la Girafe body lotion, den er helt fantastisk. :)
 
Jeg smøret i perioder ungenes hender med locobase... Ikke akkurat håndkrem. Men ekstremt tørre (eksem) hender smøres med seter i tykt lag ubder hvite hansker på natta.

Må det være håndkrem eller kan du tenke miniderm, (Blå) apobase eller noen sånn? Ikke helt så fet som locobase Men parfymeri og god på fukt
Trenger ikke være håndkrem, trenger bare noe som kan hjelpe min hende som sprekker opp
 
La roche-posay cicaplast har virkelig hjulpet for meg :) Er veldig fornøyd med den!
 
Er fornøyd med Locobase og Glycinello :) Jeg blir veldig tørr og sprekker opp... Er en plage da jeg jobber i barnehage og vasker hendene en del.
 
Trenger ikke være håndkrem, trenger bare noe som kan hjelpe min hende som sprekker opp

Davilel jeg tenkt i retning "fuktighetskrem for atopikere" sånn altså skikkelig fete greier fra apoteket. meget mulig blå apobase eller miniderm funker, om ikke må på rød apobase eller locobase, evt noen av disse andre som er nevnt. Snakk med apoteket
 
La roche-posay cicaplast har virkelig hjulpet for meg :) Er veldig fornøyd med den!
Men er det ikke avene som har den?

Mulig jeg husker feil, er så lenge siden jeg har hatt behov for det.

Edit: jeg blandet med avene cicalfate. Var den jeg brukte. Men helt genial den og.
Smurte på sprukne hender på kvelden, på med hvite bomullshansker og flotte hender dagen etter.
 
Hver eneste vinter får jeg så tørre hender at de sprekker opp og blør. Spiser derfor av logiske grunner lite sitrusfrukter om vinteren :hilarious:

Men i alle fall;
Nå bruker jeg Canoderm om natta (har eksemhansker utenpå) og en håndkrem jeg kjøpte på nett på dagtid. "Argan oil hand and nail creme" står det på den. Den lukter helt nydelig, er drøy i bruk, trekker raskt inn og er generelt veldig god.
Helt ærlig tror jeg henda mine blir bra fordi de ligger og marineres i Canoderm om natta, ikke pga håndkremen om dagen :hilarious:

Ellers, ikke vask henda i for varmt vann, klapp de tørre og sleng på en håndkrem etter hver vask :)
 
Noen som kan anbefale en håndkrem for ekstremt tørre hender, helst minst mulig parfymerert?
Clinique sin håndkrem er min redning. Den er helt fantastisk! Også trekker den så fint inn i huden og legger seg ikke som et tjukt fettlag slik som noen håndkremer gjør. Alle Clinique sine produkter er 100% parfymefri, så jeg bruker det meste fra det merket pga det, alt fra deodorant til hudpleie og sminke. Er så deilig å slippe en haug av forskjellige lukter.
 
Det eneste som funker her er pattesalve. Jobber som renholder, og har hender i kontakt med vann store deler av dagen.
 
Går det bra med litt fetere kremer eller vil du ha noe som trekker fort inn i huden?
LRP cicaplast eller Avene cicalfate er to kjempe gode håndkremer men de går ikke like raskt inn i huden som neutrogena fast absorbing som er min favoritt
 
Jeg har stor tro på å "marinere" på natta, tykke lag som ligger hvitt på huden under hvite hansker, kombinert med noe som trekker inn på dagen. Når det blir for ille får mine også kortison der det trengs før marineringen.
 
Back
Topp