God FREDAG!! :)

Lilla-87

Forumet er livet
Etter å ha hengt opp mørke laken over de lyse gardinene våre i går, sov vesla hele natta og ville opp 06.30. Nå tar hun første dubben sin og jeg har trakta kaffe. Skal se på "Hele Norge baker" nå. :)
I dag skal vi slappe av og kun pusle med småtteri her hjemme. En trilletur i sola blir det nok, men noe mer anstrengende enn det styrer vi unna.;)

Hvs skal dere i dag a'?

God morgen :D
Hermine er blitt så flink og legge seg på kvelden. I går la jeg henne bare i senga, ga melkeflaska, smokk og koseklut og gikk ut...og hun sovna uten å lage en lyd :rolleyes: :D Samme i vogna på dagtid, legger henne bare ut på trappa og hun sovner, helt uten bevegelse :)
Har drevet og plagdes med å få henne til å gape når hun skal få mat o_O Men idag tok hun først 150ml mm på flaska og så 1/2 porsjon grøt og noen skjeer sviskemos uten problemer, så håper det snur seg nå! Driver og roser og klapper i hendene hver gang hun gaper, enten funker det eller så blir hun så paff av oppstyret den syke mora driver med at hun bare måper...:eek: :p ;) Jajja, hun gaper iallfall :p ;)

Idag skal vi ut å kjøpe nr 3 flaskesmokker, har et par og testa de nå. Hun drikker mer melk og er myyyye roligere mens hun spiser når vi har større smokker! :) Skal også gjøre et forsøk på å koke noe mer spennende barnemat, må bare vri hodet litt og finne på en god kombinasjon! Har blandt annet kjøpt squash, kylling, frisk oregano, glutenfri pasta og hvitløk så må nå bare finne ut hvor store mengder jeg skal ha av hver ;)

Vi skal til fotografen kl 12. Typisk at jeg nå har en smågretten baby som Ikkje vil ha blunden sin. Håper bare han får sovet før vi skal avgårde.

Ellers er det husvask og melkepumping på programmet for i dag. Svigermor skal sitte barnevakt i morgen, så hybelkaninene må omplasseres. Jeg skal ikke ha noe alkohol, men vil ha nok melk tilgjengelig sånn at hun har mye å tilby om han er sutrete

Vi skal til fotografen kl 12. Typisk at jeg nå har en smågretten baby som Ikkje vil ha blunden sin. Håper bare han får sovet før vi skal avgårde.

Ellers er det husvask og melkepumping på programmet for i dag. Svigermor skal sitte barnevakt i morgen, så hybelkaninene må omplasseres. Jeg skal ikke ha noe alkohol, men vil ha nok melk tilgjengelig sånn at hun har mye å tilby om han er sutrete
hehe, du kan få en dose mm av meg, har et sinnsykt overskudd og Hermine vil nesten ikke ha melk o_O :p ;)
Kutter nå ned fra 4 til 3 pumpinger for dag, orker ikke alt styret bare for å fryse ned en hel porsjon om dagen ;)

Kjenner til den der med at man helst vil ha huset noenlunde på stell når svigermor kommer ja...lurer på om jeg skal ta det som et hint da hun ga meg penger til en håndstøvsuger :eek: :p

God morgen!
Jeg sov til klokka 08.00 i dag og pappan sto opp i natt og ga vann og smokk. Har vært med legen og tatt blodprøver og tatt noen sting. Måtte møte fastende så nå koser jeg meg med salat og en latte :-). Klokka 13.00 skal vi på hs og gå gjennom noen spørreskjemaer vi fulgte ut om utvikling og slikt, så skal vi på nav og ordne opp i rotet vi laga til med søknadene så lønna vår blir riktig :-) får besøk så skal vaske hus som jeg skulle gjøre i går. Simone er veldig forkjøla fortsatt, og er sliten og slapp. Vi må også begynne å se oss om etter en bilstol nr to, for det er ikke lenge hun kan bruke den vi har. Stor jente :-)

God morgen :D
Hermine er blitt så flink og legge seg på kvelden. I går la jeg henne bare i senga, ga melkeflaska, smokk og koseklut og gikk ut...og hun sovna uten å lage en lyd :rolleyes: :D Samme i vogna på dagtid, legger henne bare ut på trappa og hun sovner, helt uten bevegelse :)
Har drevet og plagdes med å få henne til å gape når hun skal få mat o_O Men idag tok hun først 150ml mm på flaska og så 1/2 porsjon grøt og noen skjeer sviskemos uten problemer, så håper det snur seg nå! Driver og roser og klapper i hendene hver gang hun gaper, enten funker det eller så blir hun så paff av oppstyret den syke mora driver med at hun bare måper...:eek: :p ;) Jajja, hun gaper iallfall :p ;)

Idag skal vi ut å kjøpe nr 3 flaskesmokker, har et par og testa de nå. Hun drikker mer melk og er myyyye roligere mens hun spiser når vi har større smokker! :) Skal også gjøre et forsøk på å koke noe mer spennende barnemat, må bare vri hodet litt og finne på en god kombinasjon! Har blandt annet kjøpt squash, kylling, frisk oregano, glutenfri pasta og hvitløk så må nå bare finne ut hvor store mengder jeg skal ha av hver ;)

Så flink Hermine er blitt til å legge seg :-) Her går legginga greit nå. Pappan steller hun hver kveld og gir flaske i sofaen på rommet hennes før han legger hun. Så makker hun litt og sovner.
Vi bruker fortsatt str 2 smokker. Hun gulper mye mer med nr 3. Men skal teste snart igjen, for synst det kommer lite ut i gangen på nr 2.
Spennende å se om hun liker maten du skal lage. Her er alt mamma laget bare fælt. Munnen klistres igjen og lydene er ikke positive. Kun kjøpemat som går ned. Merkelig jente ;-)

Så flink Hermine er blitt til å legge seg :) Her går legginga greit nå. Pappan steller hun hver kveld og gir flaske i sofaen på rommet hennes før han legger hun. Så makker hun litt og sovner.
Vi bruker fortsatt str 2 smokker. Hun gulper mye mer med nr 3. Men skal teste snart igjen, for synst det kommer lite ut i gangen på nr 2.
Spennende å se om hun liker maten du skal lage. Her er alt mamma laget bare fælt. Munnen klistres igjen og lydene er ikke positive. Kun kjøpemat som går ned. Merkelig jente ;-)
hehe, de vet hva de vil ha disse små ;) Jeg synes kjøpematen er så dyr, 15kr for et glass :eek: o_O Møtte på ei dame med en baby på magen og en i bilstol på butikken (yikes!!!) og hun lasta på med så og si alle sortene med glassmat. Regna meg fram til at å gi tvillinger middagsmat på glass hver dag i en måned kommer på ca 1000kr i måneden :eek: DET er myyyye penger i babymat! ;) I tillegg er det vanskelig å finne babymat uten både melk, gluten OG løk o_O Er derfor pent nødt til å koke selv, og hun MÅ like hjemmekoket mitt ;) :P

Hermine er så utålmodig av seg med str 2 smokker, makker og kaver og vil ikke spise. Tar bittelitt melk bare og så er hun lei. Med str 3 smokker tømte hun 150ml på et øyeblikk helt uten å kave :D

God morgen!
Jeg sov til klokka 08.00 i dag og pappan sto opp i natt og ga vann og smokk. Har vært med legen og tatt blodprøver og tatt noen sting. Måtte møte fastende så nå koser jeg meg med salat og en latte :). Klokka 13.00 skal vi på hs og gå gjennom noen spørreskjemaer vi fulgte ut om utvikling og slikt, så skal vi på nav og ordne opp i rotet vi laga til med søknadene så lønna vår blir riktig :) får besøk så skal vaske hus som jeg skulle gjøre i går. Simone er veldig forkjøla fortsatt, og er sliten og slapp. Vi må også begynne å se oss om etter en bilstol nr to, for det er ikke lenge hun kan bruke den vi har. Stor jente :)
hvorfor måtte du møte fastende??? :confused:
Hvor mange kg går Britaxen til??? Håper babystolen vår holder til sommeren, for har ikke råd til å kjøpe ny før skattepengene kommer :p ;) Hvilke stol tenker dere på? Tror vi går enten for Britax Highway eller Besafe her! :)

hehe, de vet hva de vil ha disse små ;) Jeg synes kjøpematen er så dyr, 15kr for et glass :eek: o_O Møtte på ei dame med en baby på magen og en i bilstol på butikken (yikes!!!) og hun lasta på med så og si alle sortene med glassmat. Regna meg fram til at å gi tvillinger middagsmat på glass hver dag i en måned kommer på ca 1000kr i måneden :eek: DET er myyyye penger i babymat! ;) I tillegg er det vanskelig å finne babymat uten både melk, gluten OG løk o_O Er derfor pent nødt til å koke selv, og hun MÅ like hjemmekoket mitt ;) :P

Hermine er så utålmodig av seg med str 2 smokker, makker og kaver og vil ikke spise. Tar bittelitt melk bare og så er hun lei. Med str 3 smokker tømte hun 150ml på et øyeblikk helt uten å kave :D

Så bra at hun drakk bedre med nr 3 smokk sa! Må prøve her også for vi testa sikkert for tidlig.
Snakka med hs ang at simone ikke vil ha maten jeg lager til hun. Hun sa at hun kan få litt av vår middag. F.eks kjøttkaker med brun saus der jeg knekker en halv kkøttkake med gaffelen og potet og grønnsaker med litt saus. Så det skal vi teste ut, men i helga blir det nok ikke babyvennlig middag så vi får vente til mandag :-) skal også kutte ut melk en uke for å se om det er derfor hun får utslett, men hs trodde ikke det hadde noe å si.
Dyrt å kjøpe ferdigmat ja, men samtidig tenker jeg at 1000kr bruker vi glatt på div unødvendige ting som brus, godteri, tyggis, klær, sminke, takeaway osv så vi kommer nok til å ta oss råd til å kjøpe litt selv om hun liker noe av vår mat. Men synst hjemmelaget alltid er best og det er mest økonomisk så kjempebra at du og mange andre lager det! Tror visst jeg skal ha flere barn at de ikke skal få smake ferdigmat før jeg har fått de til å like hjemmelaget.

Hei og hopp, sukkersnusken har sovet hele natta igjennom igjen, så ingen amminger før hun stod opp klokka 7.30. Vi skulle til manuellterapi dag, så var ikke noen vits i å få henne til å sove lenger. Der gikk det strålende, nakken hennes er helt fin nå:-) Tok en kaffe med ei venninne før vi dro hjem. Nå sover vesla en etterlengtet lur, og jeg lurer på om jeg skal ta fatt på husarbeidet:-)

hvorfor måtte du møte fastende??? :confused:
Hvor mange kg går Britaxen til??? Håper babystolen vår holder til sommeren, for har ikke råd til å kjøpe ny før skattepengene kommer :p ;) Hvilke stol tenker dere på? Tror vi går enten for Britax Highway eller Besafe her! :)

Jeg skulle måle jern og folsyre så måtte møte fastende sa de (aldri måttet det før men...)
Britaxen går til 13kg :-) Snuppa var 9050 for 2,5 uker siden. Det som er problemet er at ryggen hennes er ganske lang så selene begynner å komme litt langt ned under skuldernivå. Da er det enklere å brekke kragebeina ved en evt kollisjon. Så vi tenkte at vi kan bare kjøpe ny nå snart. Tror det blir besafe izi kid x3 isofix. Må sjekke litt rundt på tester og slikt, men vet at den kom bra ut i 2012. Britax highway er også et alternativ. Skal kjøpe ny bil så kanskje vi venter til da så vi får teste setet i den nye bilen..er jo litt forskjell på hvordan baksetene står og plass i de forskjellige bilene. Dere kan sikkert vente til sommeren :-) det er vel rundt ett år det er vanlig å bytte tror jeg. Simone er jo ganske lang og tung, men de fleste ligger nok litt under hennes vekt tror jeg. F.eks er en baby lang i beina i stedenfor ryggen så varer stolen lenger :-)

Jeg skulle måle jern og folsyre så måtte møte fastende sa de (aldri måttet det før men...)
Britaxen går til 13kg :-) Snuppa var 9050 for 2,5 uker siden. Det som er problemet er at ryggen hennes er ganske lang så selene begynner å komme litt langt ned under skuldernivå. Da er det enklere å brekke kragebeina ved en evt kollisjon. Så vi tenkte at vi kan bare kjøpe ny nå snart. Tror det blir besafe izi kid x3 isofix. Må sjekke litt rundt på tester og slikt, men vet at den kom bra ut i 2012. Britax highway er også et alternativ. Skal kjøpe ny bil så kanskje vi venter til da så vi får teste setet i den nye bilen..er jo litt forskjell på hvordan baksetene står og plass i de forskjellige bilene. Dere kan sikkert vente til sommeren :-) det er vel rundt ett år det er vanlig å bytte tror jeg. Simone er jo ganske lang og tung, men de fleste ligger nok litt under hennes vekt tror jeg. F.eks er en baby lang i beina i stedenfor ryggen så varer stolen lenger :-)
Hermine er også lang i ryggen, har justert selene max opp nå, så er spent på hvor lenge stolen varer! ;)

Har kjøpt tøfler til vesla idag, hun vil jo gjerne opp på alle fire, opp å stå etc og merker at hun får til mye mer når hun får skikkelig fotfeste! :D
1365168131696.jpg

Ooog heldekkende smekke i plast fra Babybjørn, så slipper jeg å vaske smekker i maskinen daglig, er bare å tørke av med en klut! :)
1365168195471.jpg

Har kjøpt tøfler til vesla idag, hun vil jo gjerne opp på alle fire, opp å stå etc og merker at hun får til mye mer når hun får skikkelig fotfeste! :D
Vis vedlegget 10364

Ooog heldekkende smekke i plast fra Babybjørn, så slipper jeg å vaske smekker i maskinen daglig, er bare å tørke av med en klut! :)
Vis vedlegget 10365

Så fine tøfler:-)

Hvor fikk du kjøpt heldekkende smekka av plast? Jeg har av tøy og det er ikke like praktisk:-=

Hermine er også lang i ryggen, har justert selene max opp nå, så er spent på hvor lenge stolen varer! ;)

Håper den varer lenge da :-) de sitter jo så godt beskyttet i de stolene. Var jammen bra vi fant ut at selene kunne justeres..haha! Hva skulle jeg gjort uten babyverden? ;-) men de vokser sikkert ikke like fort hele tiden så kanskje det stagnerer litt :-)

Så fine tøfler:-)

Hvor fikk du kjøpt heldekkende smekka av plast? Jeg har av tøy og det er ikke like praktisk:-=
Har 3 av tøy og det går jo en om dagen, vasker de jo i stykker snart;):p
Fant denne på babycare, men kan jo hende at barnas hus også har de! :)

Har 3 av tøy og det går jo en om dagen, vasker de jo i stykker snart;):p
Fant denne på babycare, men kan jo hende at barnas hus også har de! :)

Ja, smekkene er blitt ganske slitt her også, skal sjekke om ikea kan ha:-)

Back
Topp