God fødselsopplevelse med nr 2?

mamma_til_to

Blir kjent med forumet
Jeg hadde en veldig kjapp 1. fødsel med rier som avløste hverandre.
Noen som har opplevd det samme som synes fødsel nr 2 var lettere? Eller med rier som i alle fall ikke var sterkere enn i første fødsel?

det lurer jeg å på, så dytter litt.

jeg hadde tvillingrier som det heter, og 4 timer fødsel fra vannet gikk, akkurat 3 og en halv time med rier til barnet var ute.

å huff, dette har også jeg tenkt på. hadde jo ikke pause med nr 1, så lurer på om det kan bli verre.....

gikk med konstante rier i 24timer før det virkelig skjedde noe så håper inderlig det går raskere denne gangen. Fra 3cm til fødsel tok det 5.5t men før det altså 24timer med konstante rier[:'(]

Ja, jeg håper på en litt mindre intens fødsel denne gang.

Men dere som sier dere syntes nr 2 var mer intens, hvordan var overgangsfasen ift nr 1 og nr 2?

Noen som har hatt epidural en gang og ikke en annen, som kan fortelle hvordan dere opplevde overgangsfasen med og uten?

Med Marius brukte jeg 4 timer fra vannet gikk (det var første tegn på at fødselen startet)
Med Adrian brukte jeg også  timer da startet veene først.. Syntes det var vondere med nr 2 men  det se sikkert fordi jeg fortsatt husker smertene

Mye bedre fødselsopplevelse med nr 2 enn nr 1[:)]

Gikk mye fortere, og var mye sprekere etterpå[:D]

ORIGINAL: Lucky78

Mye bedre fødselsopplevelse med nr 2 enn nr 1[:)]

Gikk mye fortere, og var mye sprekere etterpå[:D]

Klamrer meg til denne! [:D]

Jeg hadde ks med første...
Med nr2 hadde jeg rier i 2 døgn av og på...Uten søvn i det hele tatt.
Fra 4 cm til hun var ute gikk det 4 timer ca.....

Men synes jeg hadde en okei fødsel...

Bare et spm til. Hvordan synes dere overgangsfasen fra åpningsrier til pressrier var fra nr 1 til nr 2? Noen av dere som følte for å kaste opp under nr 1 som det gikk bedre for med nr 2?

Min første fødsel varte 2,5 time fra jeg begynte å lure på om det var kynnere eller rier og til han var ute. Fødte 15 min etter jeg hadde gått inn på sykehuset.[8|]  Før nummer to skulle komme var alles bekymring om vi skulle rekke frem til sykehuset.... Det tok 4 timer fra det begynte med at vannet gikk, og til han var ute. Med nr 1 hadde jeg ikke vonde rier i det hele tatt og visste egentlig ikke hva det var å føde, tror jeg [:)] Nr to hadde jeg vonde rier, og han ble tatt med tang for hjertelyden forsvant. Uten noen som helst smertelindring. Jeg trodde hele meg ble ødelagt og det var ubeskrivelige smerter. Men jeg revnet ikke, og det gikk jo bra[8|] Må legge til at han var en halvkilo større, og 38 rundt hodet....

Back
Topp