God ettermiddag :)

*trinemor*

Gift med forumet
Idag leverte jeg Amelia i barnehagen til frokost, og dro til sykehuset og tok en glukosebelastningstest. Var nytt at gravide med høy BMI må ta det for å utelukke sv.diabetes....

Ikke deilig å drikke den søte drikken på tom mage, og det smakte utrolig godt med frokost etter de to timene jeg måtte vente :)

Nå sitter jeg foran ovnen med smultringer og kakao, og har endelig blitt varm igjen :) bare 10 grader inne da jeg kom hjem, brrrr....

Så er det tid for å hente Snuppa, og dra på nissefest ikveld :)

Brrrr, 10 grader inne er frysekaldt. Du har vedovn ja? Du sitter ikke hutrende foran en panelovn? Kos dere på nissefest!

Hver gang jeg har vært gravid og kvalm har jeg lurt på hvordan det er mulig å få ned det ekle klisset uten å kaste opp. Føler virkelig med deg som måtte, håper det gikk greit og at resultatet er bra. (Forresten kom retningslinjene i 2005, så det burde ikke være så nytt...) 

I dag har barna og jeg handlet julegaver, nå har jeg bare 2 stk igjen. (Noen forslag til hva en jente på 10 og en gutt på 11 vil ha?) Jeg vet ikke om jeg har sett ut som en vandrende katastrofe i dag, eller om det bare er at alle er fantastisk hjelpsomme med fremmede i førjulstiden. I alle fall har tre forskjellige ukjente tilbudt seg å hjelpe meg med posene. Sannsynligvis har det vært en kombinasjon der jeg trålet et helt kjøpesenter med lillesøster i meitai, og Felix og 8-10 handleposer i hendene. Neste år skal jeg ta med vognen hennes...

Sukkertopp skrev:
Brrrr, 10 grader inne er frysekaldt. Du har vedovn ja? Du sitter ikke hutrende foran en panelovn? Kos dere på nissefest!

Hver gang jeg har vært gravid og kvalm har jeg lurt på hvordan det er mulig å få ned det ekle klisset uten å kaste opp. Føler virkelig med deg som måtte, håper det gikk greit og at resultatet er bra. (Forresten kom retningslinjene i 2005, så det burde ikke være så nytt...) 

I dag har barna og jeg handlet julegaver, nå har jeg bare 2 stk igjen. (Noen forslag til hva en jente på 10 og en gutt på 11 vil ha?) Jeg vet ikke om jeg har sett ut som en vandrende katastrofe i dag, eller om det bare er at alle er fantastisk hjelpsomme med fremmede i førjulstiden. I alle fall har tre forskjellige ukjente tilbudt seg å hjelpe meg med posene. Sannsynligvis har det vært en kombinasjon der jeg trålet et helt kjøpesenter med lillesøster i meitai, og Felix og 8-10 handleposer i hendene. Neste år skal jeg ta med vognen hennes...

Vi har vedovn ja, og den varmer utrolig bra :) så med reclineren foran den har man det ikke vondt. Bare synd at det er så kaldt når man begynner å fyre.....

Rart jeg ikke ble bedt om å ta den testen sist jeg var gravid da, hørte ingenting om det da og har samme jordmor.....

Gikk overraskende bra med den melis-guffa, var ikke noe godt men jeg klarte meg uten å bli så sinnsyk kvalm. Hadde vært verre tidligere i svangerskapet, da jeg var mere kvalm.

Spiste kveldsmat kl 24 igår da, etter råd fra jordmor, og det hjalp nok på at jeg ikke var så sulten på morgenen.

Hørtes ut som en slitsom handletur. Hadde nok heller hatt med vogna slik at det hadde gått an å lagt fra seg noen poser :)

Ang. julegaver til 10-11 åringer, så tror jeg toysrus har filter på hjemmesiden sin der du kan velge alder og kjønn på den gaven er til :)

God ettermiddag/ kveld i dag og! Teodor og jeg har sovet borte i natt og var hos søs i ettermiddag og bakte pepperkaker :) Nå sløver vi i sofaen før leggetid og har store planer om å ake masse i helgen! Håper vi kan ake til byen og få litt julestemning :) God helg!!!

God kveld i dag også :)

Fru H : Høres ut som en koselig dag :)

Har dere mye snø hos dere?

Vi fikk snø på tirsdagen her, men mye av den regnet bort idag :(

Meldt endel plussgrader og regn fremover, så vi må nok vente på julesnøen.....

Her har jeg vært syk idag, og mannen kjørte Amelia i barnehagen så jeg fikk sove videre. Sov til 11 og det var deilig :)

Ja det kom endel snø i går/ natt og i formiddag. 
Var 0 grader en stund på dagen i dag men nå er det minus, så jeg håååper det holder. 
Det er skikkelig koselig =) 

*trinemor* skrev:

Vi har vedovn ja, og den varmer utrolig bra :) så med reclineren foran den har man det ikke vondt. Bare synd at det er så kaldt når man begynner å fyre.....

Rart jeg ikke ble bedt om å ta den testen sist jeg var gravid da, hørte ingenting om det da og har samme jordmor.....

Gikk overraskende bra med den melis-guffa, var ikke noe godt men jeg klarte meg uten å bli så sinnsyk kvalm. Hadde vært verre tidligere i svangerskapet, da jeg var mere kvalm.

Spiste kveldsmat kl 24 igår da, etter råd fra jordmor, og det hjalp nok på at jeg ikke var så sulten på morgenen.

Hørtes ut som en slitsom handletur. Hadde nok heller hatt med vogna slik at det hadde gått an å lagt fra seg noen poser :)

Ang. julegaver til 10-11 åringer, så tror jeg toysrus har filter på hjemmesiden sin der du kan velge alder og kjønn på den gaven er til :)

Takk, da skal jeg sjekke toysrus, det er så greit med litt hjelp. :)

Det var ikke egentlig en slitsom handletur altså, bare litt posekaos. Jeg er så heldig at begge barna liker butikker bedre enn jeg gjør, og Felix er veldig hjelpsom når vi handler. Sånn bortsett fra at jeg forbanner butikker som ikke gir meg store nok poser, (det blir alltid rot å bære etter en hank), så var det en koselig handletur.

Back
Topp