God barnevogn for snøføre

Bkno5039230

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er på utkikk etter en barnevogn som er egnet for snøføre og tenkte å høre andre erfaringer :) Vesla er 13 mnd'er og vil helst ha en lett vogn for noen korte vinterturer. Vi bor i innlandet og det blir fort mye snø, så det er et must med god fremkommelighet på snø.

De jeg har sett på og vurdert så langt er:


De to første virker som solide alternativer da de er lette og har store hjul, den siste er jeg litt usikker på da jeg aldri har sett en slik slede før, men hadde vært gøy om, noen på forumet her har prøvd en slik før og kunne ha delt erfaringer.

Ser også at det er mulig å skaffe universal ski til barnevogner, noen som har erfaring med en slik løsning? :)

Blir nok til at jeg kjøper på Finn da det er litt tøft økonomisk nå, så tips om vogner til salgs der tas imot med glede! :)

Setter pris på all hjelp da jeg helst vil unngå bomkjøp igjen!
 
Jeg har tfk joggster Adventure og fungerer godt på snø, likner på den første du linker til, fronthjulet er samme dimensjon som jeg tenker et av betydning. Det bør også kunne låses for å»pløye» best igjennom snøennår det er behov. Tfk finnes ofte billig på Finn så verdt å sjekke, vi har brukt vår i 4 år og er solid og god. Håndbremsen må strammes og vedlikeholdes (som en sykkelbremse) mer enn vanlige vognbremser, men ikke stor sak.

Nr 2 har litt små hjul som kanskje ikke fungerer like godt i løs snø? Jeg synes i hvert fall at små fronthjul på 4-hjulinger ikke fungerer så godt, men mulig annerledes med 3 hjul? Ville uansett sett etter litt større hjul.

Så tfk eller den du linker til fungerer sikkert :) ellers er thule urban glide og babyjogger i samme stil.

Sånn slede har ikke jeg sett før heller, men stilig! Jeg tenker det ikke er så praktisk da man ofte bruker vogna inne også så må parkere utenfor og for tiden når det er delvis bart eller mye strødd så blir det vanskelig med slede. Kan også være kaldt så nær bakken og ser ikke ut som gode muligheter til å regulere rygg og hvilestilling.

Ikke prøvd skisett men interessant å høre fra noen som har prøvd det :)
 
Tfk (og thule urban?) er vel ikke de letteste forresten, 13,3 kg på tfk tror jeg. Men oppleves ikke som tung pga gode kjøreegenskaper. Babyjogger har noen lette og kompakte vogner, men vet ikke om hjulene er store nok til å være godt egnet på snø
 
De beste vognene på snø:
Thule urban glide
Tfk (både nye og eldre modeller)
Mountain buggy urban jungle
Britax GoBig2

Så ja, flere av de du linker til der er gode på snøføre :)
 
Jeg har tfk joggster Adventure og fungerer godt på snø, likner på den første du linker til, fronthjulet er samme dimensjon som jeg tenker et av betydning. Det bør også kunne låses for å»pløye» best igjennom snøennår det er behov. Tfk finnes ofte billig på Finn så verdt å sjekke, vi har brukt vår i 4 år og er solid og god. Håndbremsen må strammes og vedlikeholdes (som en sykkelbremse) mer enn vanlige vognbremser, men ikke stor sak.

Nr 2 har litt små hjul som kanskje ikke fungerer like godt i løs snø? Jeg synes i hvert fall at små fronthjul på 4-hjulinger ikke fungerer så godt, men mulig annerledes med 3 hjul? Ville uansett sett etter litt større hjul.

Så tfk eller den du linker til fungerer sikkert :) ellers er thule urban glide og babyjogger i samme stil.

Sånn slede har ikke jeg sett før heller, men stilig! Jeg tenker det ikke er så praktisk da man ofte bruker vogna inne også så må parkere utenfor og for tiden når det er delvis bart eller mye strødd så blir det vanskelig med slede. Kan også være kaldt så nær bakken og ser ikke ut som gode muligheter til å regulere rygg og hvilestilling.

Ikke prøvd skisett men interessant å høre fra noen som har prøvd det :)
Takk for at du tok deg tid til å gi et så utdypende svar :)
TFK'en vurderes virkelig nå, den ser ut til å ha alt jeg trenger og er ikke så stiv priset på Finn, tusen takk for tipset!

Ja når du nevner det så er nok ikke den sleden et så godt alternativ da frøkna er såpass liten enda. Kanskje det kan vurderes når hun er litt større, da det hadde vært gøy å gå noen turer med en slik en :)
 
De beste vognene på snø:
Thule urban glide
Tfk (både nye og eldre modeller)
Mountain buggy urban jungle
Britax GoBig2

Så ja, flere av de du linker til der er gode på snøføre :)
Takk! Har mange flotte vogner å vurdere nå :)
Har du prøvd alle disse vognene selv?
 
Takk! Har mange flotte vogner å vurdere nå :)
Har du prøvd alle disse vognene selv?

Prøvd Mountain Buggy, Thule Urban Glide og Tfk Mono. Alle er bra på snøføre. Så har jeg prøvd Britax GoNext som er veldig lik GoBig2 den har bare mindre forhjul, men ellers er trillekomforten lik. Så GoBig2 kommer du å funke kjempebra, der får du også vendbar sittedelz
Nå har jeg selv Tfk Mono (vil bli Tfk twist eller Tfk Lite som er eldre modeller) og liker veldig godt trillekomforten og elsker at det er håndbrems. Den har også veldig romslig sittedel og justerbar fotstøtte!
 
etter å ha prøvd en del vogner er jeg enig med veivalsa i at tfk er en super vogn på snø føre. Et stort pluss er håndbrems i bratte bakker.

vogn med ski og slede ser veldig kule ut, men veldig upraktisk her jeg bor hvor utenom langt oppi skogen vil det alltid strøs og ikke lett å krysse bilveier. Pulk på skiturer derimot er både barna og jeg glad i.
 
Back
Topp