gnagsår/såre ribben

Tulla

Andre møte med forumet
[8|]

Den vesle jenta mi ligger godt inne i magen. Vel, hun syntes sikkert hun ligger godt men det er ikke moren like enig i. Hun ligger med hodet helt oppunder høyre pupp og legger seg helt inntil ribbena. Magen står ut som en kule på toppen på høyre side men s på den venstre er det ingen ting. Det er litt slitsomt, for hun presser sånn oppover - om hun bare kunne skjønt at hun ikke kom høyere !?! Noen som sliter med det samme ? Noen ganger prøver jeg å dytte litt på henne nedover men hvis pappaen ser det sier han at jeg ikke må dytte så hardt på hodet hennes. Gleder med til hun snur seg og legger hodet nedoover i bekkenet - det kan ikke være værre enn det er nå ...........
 
He,he...disse barna,disse barna![;)]
Mer glede er det jo når de endelig kommer ut...
Hadde selv ei lita tulle som lå lignende det du sier,og ja det ble en del bedre når hun la seg andre veien. Men det ble også en god del mer sparking oppover da!
Satse på at du slipper det...Var ikke så ille godt det heller.
Uansett så får du ha lykke til![:D]
 
HUFF det hørtes ikke godt ut![8D]

Når jeg gikk gravid med jenten min, lå hun konstant å sparka eller gnaget seg inn i venstre ribbein. Jeg følte at jeg hadde det blåmerket, hadde ikke det da, men vondt var det .[8D]

Det er vell ikke lenge før hun snur seg.

Hilsen Cissi[;)]
 
Ja ja ja....
Mitt barn ligger med hode ned og sparker med bena på den høyre siden... jeg kjenner skikkkelig vondt der på ribbbeina og noen ganger er det vondt uten at jeg anstrenger muskler der. jodmor sier at jeg må tåle det en måned til fordi da han skal synke litt lavere ned (før fødselsen) og kanskje ikke skal rekke mine ribbein.
 
Har også såre ribbein på høyre side, om det er hodet som ligger der eller om nurket har snudd seg enda vet jeg ikke, men det kjennes av og til ut som ribbeinet er på vei ut av kroppen... Hørte et sted at man kunne finne ut kjønnet på babyen etter hvilken side av magen den ligger på, så hvis min ligger på høyre, blir det...? Noen som har hørt det samme?
 
Har ikke hørt man kan vite kjønnet på babyen ettersom hvilken side den ligger på ?[8|] Jeg får ihvertfall 98% jente har sett det tydelig på UL to ganger , ikke noe snabel men to kjønnslepper og en strek i midten. Er vel ganske sikker , men man skal aldri si aldri .......
Hvis det er noe i det hvilken side babyen ligger på så kanskje du får jente du også ........[:)]
 
hei har selv mye vondt i ribbbeina oppe på høyre side er vondt og bevege seg når småen ligger med hode der .
 
Hei.

Hadde en liten periode hvor babyen lå og presset oppover mot ribbeina på høyre side, godt var det ikke. Men sist jeg var på kontroll så fant legen ut at ungen min har lagt seg sidelengs. Det er nok sikker thelt riktig for det er lenge siden det har pressa mot ribbeina, men jeg vet ikek vha som er verst; at ungen presset ubehagelig mot ribbeina eller tanken på at jeg aknskje trenger hjelp til å få snudd ungen riktig. Jeg er klar over at ungen fremdeles kan snu seg mange ganger, men tankene er der... Om det har noe å si hvilken vei ungen ligger i forhold til høyre og venstre så er det mulig at jenter presser mot høyre¨, da jeg gikk med førstemann, eller dame som hun jo strengt tatt er, så lå hun å presset mot høyre, og det sp ille i perioder at hadde utgangen vært under høyre pupp så hadde hun kommet alt for tidlig [:D].
Men uansett smerter eller ikke jeg gleder meg kjempe masse.

Gravide hilsener fra egbsmurf
 
Back
Topp