Glutenfri middag....tips?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Jeg skal få besøk av min bror på onsdag,og han har cøliaki og laktoseintoleranse.

Hva kan jeg lage???

Kyllingwok
Biff med bakt potet
Laksekotelettar med potet agurksalat

han er ikke så gla i potet,og jeg bør ikke spise så mye potet pga sykdom.

ORIGINAL: Danderfluffy

vet du, du kan lage helt normal middag.. Bare bytt evt mel med glutenfritt...
Lammekorma er kjempegodt, lasagne+++[:D]

tenkte på lasagne,men da må jeg kjøpe laktoseredusert melk.
er det gluten i ferdigsausene fra dolmio?

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: Danderfluffy

vet du, du kan lage helt normal middag.. Bare bytt evt mel med glutenfritt...
Lammekorma er kjempegodt, lasagne+++[:D]

tenkte på lasagne,men da må jeg kjøpe laktoseredusert melk.
er det gluten i ferdigsausene fra dolmio?
lasagneplatene r gluten holdige

så da må du lage fra bånn av, med glutenfri pasta[;)]

Ja hadde jo tenkt å lage fra bunn av,derfor jeg lurte på om dolmiosausene var glutenfrie....

det finnes glutenfrie lasangeplater og..Dolmioglassene er det ikke gluten i nei..hilsen ei med cøliaki[:)]

ORIGINAL: Labambie

Taco er glutenfritt.. [:D]

Ja vet det....men det er jo onsdag.... Og syns alltid vi spiser taco når vi er med han....

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

det finnes glutenfrie lasangeplater og..Dolmioglassene er det ikke gluten i nei..hilsen ei med cøliaki[:)]

Oki. Kanskje jeg skal prøve dette da. Åssen lager du hvitsaus? med maizenna?

På ica maxi(iallefall den som er her) har de Dolmio lasangesaus..Den hvite sausen..Så har du et glass av det, og et med vanlig pastasausglass..Kjempegodt:)

På ica maxi(iallefall den som er her) har de Dolmio lasangesaus..Den hvite sausen..Så har du et glass av det, og et med vanlig pastasausglass..Kjempegodt:)

Men er det ikke hvetemel i det da? tror ikke jeg kan bruke det uansett. for han har laktoseintoleranse....

Men er det ikke hvetemel i det da? tror ikke jeg kan bruke det uansett. for han har laktoseintoleranse....

nei ikke i DOLMIO lasangesausen.men toro sine er det det..Er usikker på om det er laktose i den..

Jeg har selv cøliaki. Alt av rent kjøtt og fisk kan brukes. Og alt av grønnsaker. Ris og glutenfri pasta går bra. Flere gryteretter er fri for både gluten og melk, f.eks spansk gryte med svinekjøtt eller kylling og rondane viltgryte. Godt med ris og salat til. Lykke til [;)]

Fins glutenfri lasagneplater [:)] Og om han er som meg, så tåler han laktosered. melk selv om han har intol. mot melk... [:)] Og vips har du lasagne [:)]

Og forresten så tåler jo de fleste med intol. litt melk da.. jeg tåler feks endel gryteretter som innholder litt melk... Ser alltid på innholdet, en huskeregel er jo at innholdet står i rekkefølge etter mengde, og står melk langt ned på lista, så kan i allefall jeg ha det i meg [:)]

ORIGINAL: MOVED*Snuppo og Snei

Ja vet det....men det er jo onsdag.... Og syns alltid vi spiser taco når vi er med han....

Har du ikke sett reklamen da?????[:D][:D]
Neida, syns du burde ta noe annet enn taco! Jeg syns ihvertfall det er litt gørr mat[;)] Men det er kanskje for jeg syns det smaker dårlig.

ORIGINAL: Lillingen

ORIGINAL: MOVED*Snuppo og Snei

Har du ikke sett reklamen da?????[:D][:D]
Neida, syns du burde ta noe annet enn taco! Jeg syns ihvertfall det er litt gørr mat[;)] Men det er kanskje for jeg syns det smaker dårlig.

er jo en stund siden han var her å spiste nå da....
Det ble tikka masala for allergikere....

Back
Topp