gluten/lactosefri kaker

Litago2småtroll

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har noen gode glutenfri/lactosefrie kaker?? Skal ha barneselskap og må lage et par slike kaker:-) håper det er noen av dere som har noen kjempe gode oppskrifter!!:-) (blir også veldig glad om det er noen som har gode matretter også)

Stor sett kan du bruke de oppskriftene du har fra før. Bare bytter ut hvetemelet med glutenfritt mel. Får du på alle matbutikker nå. Er det melk i oppskriften så er det stort sett bare å bytte det ut med vann eller en god juice, så får du en spennende ny smak :-)
Når jeg får familiebesøk som har gluten og melkeproteinallergi bruker jeg bare min vanlige langpannesjokoladeoppskrift, bytter ut hvetemel med mais/rismel og melka med appelsinjuice. Blir kjempegod og saftlig!

Bytter ut hvetemel i alle kakeoppskrifter med toro glutenfri kakemiks.
Synes resultatene blir myyye bedre enn med hvetemel.

Er eneste gjærbakst som ikke er like lett og erstatte med lik mengde glutenfritt mel

tindra skrev:
Bytter ut hvetemel i alle kakeoppskrifter med toro glutenfri kakemiks.
Synes resultatene blir myyye bedre enn med hvetemel.

Er eneste gjærbakst som ikke er like lett og erstatte med lik mengde glutenfritt mel

Så bra!! Da skal jeg prøve meg litt utbmed kakemiksene!!:-) tusen takk for svar...har googlet og googlet,men er jo et hav der ute. Føler ikke jeg blir helt klok på all infoen.

Sykt god brownie :)

6.stk egg
8 dl sukker 
3 ts Vaniljesukker
4,5 dl toro fin kakemiks
300 gr smeltet margarin (evt uten melk)
9 ss kakao
100 gr Hakkede mandler / nøtter (kan sløyfes)

FREMGANGSMÅTE: 1 porsjon gir ca 20 kakestykker

-Egg og sukker røres sammen for hånd. Ha i de øvrige ingrediensene. Dryss mandler/nøtter på toppen. 

Stekes 20 min i en storlangpanne ved 180°C på nest nederste rille.

Back
Topp