Glupsk baby som overspiser

Freja78

Elsker forumet
Vi har en liten gutt på tre uker som virkelig elsker mat. Og han eier ikke magemål. Jeg delammer, så han får endel på flaske og endel pupp. Vi prøver å stoppe han med flaska når han har nådd den dosen han teoretisk skal ha, men han blir fullstendig krakilsk og vræler, spiser på alt han ser og viser han vil ha mer. Og vi får ikke roet han ned før han faktisk får mer. Problemet er at han ofte rundt 30-40 minutter etter mat får en ny vrælerunde etterfulgt av massiv gulping og gjerne hikking en periode og. I følge vekta hans skal han ha ca 412 ml om dagen nå, men han ligger gjerne på 100-150 ml mer per døgn. (mat hver tredje time siden han er så liten). Han legger på seg godt da, rundt 200 gram i uka. Men er dette farlig? Noe vi kan gjøre? Vil ikke ende opp med å sette babyen min på slankekur om 6 mnd heller.
 
Hei!
Friske, nyfødte barn er flinke til å regulere måltidene sine selv. Opplysningen dine tilsier også det. Han har lagt på seg som en forventer,- hvilket tyder på at han ha fått i seg akkurat passe mengde melk. Barn er forskjellige, og det er ikke alltid mulig å følge" oppskriften" slavisk. barnet selv er den beste regulator. Gir gutten din uttrykk for at han ikke er helt fornøyd, er det viktig at han får drikke seg mett. Det gjør ham trygg og tilfreds. Hvor mye han drikker, vil også variere fra måltid til måltid, og mengden vil hele tiden endre seg i takt med kroppsvekten. Mitt råd er at dere som foreldre må stole på barnets signaler. Lykke til! Beste hilsen Elin
 
Back
Topp