glukosetoleransetest

Jeg tok det tidlig i svangerskapet og skal ta igjen i uke 28.

Det var ikke noe godt da det er rekt sukker, men det gikk greit. Kjedelig å sitte i to timer etterpå :p

Jeg har tatt glukosebelastning, blodsukkeret før jeg drakk det skvipet var 4,5 og etter to timer var det 5,5.

Jupp. 4.5 før og 12 etter.

Svangerskaps diabetes for 3 gang.

Sent from my GT-I9100

jeg må ta glukosetoleransetest nå på tirsdag, vet ikke helt hva jeg kan forvente.
må man sitte og vente på legekontoret eller får man gå hjem? :)

Du må møte fastende (ikke drikke vann engang). Tar blofsukkeret ditt, Får sukkervannet og må sitte i ro på venterommet i 2 timer, så ny blodsukkertest. Så er det inn igjen til legen for å få dommen.

Sent from my GT-I9100

Må møte fastende (jeg fikk lov å drikke litt vann). Ser over her at det kan hende dei har forskjellige regler på å drikke vann.
Så som ho sir: ta blodsukker ditt, drikke sukkervannet (som ikke er så gale ;) ) og må sitte å vente i 2 timer, så må du inn å ta ny blodsukkertest. (jeg hadde 5,6 etter sukker, som er innenfor grensen), men må ta ny kontroll i uke 28 for sikkerhets skyld)

Når det gjelder den laaaange ventetiden, fikk jeg lov til å gå ned igjen i bilen. Ville heller sitte der med min venninne (da jeg hadde tatt med meg selskap), å prate å ta en blund, da jeg blir veldig trøtt å suuuulten av å ikke få spist frokost. hihi :)
Da gikk tiden FORT! Også fikk jeg sitte/ligge behagelig, istedenfor disse ekle ventestolene på venterommet ;)

Back
Topp