Glukosetest!

bjork

Betatt av forumet
Jordmor kunne fortelle på tirsdag at PCO innebærer tre glukosetester gjennom svangerskapet... Uavhengig av BMI så er man viss ekstra utsatt for svangerskapsdiabets. Så her sitter jeg og blomstrer i glassgata på A-hus. Må vente her i to timer mens sukkerlaka gjør jobben sin. Skulle gjerne hatt et litt bedre ventetom :S Men men, noen andre som har erfaring med glukosetest?

ÅÅ det har eg ikkje hørt før. Har også PCO,men har kun tatt 1 gang pga høg bmi(ved forrige svangeskap) Skal ta denne gang og ser det utsom

Det hadde ikke jeg hørt heller. Men jordmor viste meg et skriv fra myndighetenes helse greier :P Der står det at gravide med PCO skal ha tre tester, en med en gang de tester positivt, så i uke 20 og 32... Legen min sa ingenting om dette. Så jeg tar min første nå i uke 15. Jordmor ønsket å se an resultatet litt da jeg egentlig skal teste igjen om en måned.

Jeg tok glukosebelastning sist gang, ikke fordi de egentlig mistenkte svangerskapsdiabetes, men bare for å utelukke det. Ikke akkurat den beste drinken jeg har fått servert, også er det ganske så kjedelig å vente. Hadde heldigvis med meg strikketøyet, så jeg hadde noe å gjøre. Håper jeg slipper unna denne gangen.

Jeg tok det en gang forrige svangerskap, også tok jeg rett før jul nå, og skal ta igjen en gang lenger ut i svangerskapet. :)
kjedelige greier, og smaker litt guggent.... Men går jo greit. :)

Jeg må ta det denne gang pga litt for høy bmi. Har ikke hørt at de med pco må ta det..

JM sa at jeg burde ta en glucosetest ila 24 uker, men jeg tror jeg kommer til å nekte. Har rett og slett ikke mulighet til å sitte 2 timer på legekontoret med guttungen!!! :S

Åsøren,er det 2 timer??? Aiaiai hvordan skal eg få det til med lille snupp... Hmm,får prøve å smiske med svigers eller håbe at eg slipper å ta den ekkle testen....

Jeg tok glucose test forrige svangerskap, men heldigvis så kan jeg gjøre det hos fastlegen. Tok med meg musikk og hekletøy og kom i kontakt med masse hyggelige folk som synes det var trasig at jeg skulle sitte så lenge å vente mens de fikk komme inn før. De viste jo ikke at jeg skulle sitter der i 2 timer.

Back
Topp