Glukosetest

Ja jeg tok glukosebelastning for ca 1 mnd siden.Kom fastende til legen og fikk en blodprøve for å sjekke blodsukkeret,så måtte jeg drikke 3 dl med sukkervann
.Deretter vente 2 timer så ny blodprøve for å sjekke blodsukkeret.
En helt grei test.
Kan være litt kjedelig å vente 2 t men med litt håndarbeide gikk det fort :)

Jeg tok for en uke siden, gikk fint. Det smakte jo ikke godt, men jeg fikk det nå ned til slutt.

Jeg tok for en uke siden, gikk fint. Det smakte jo ikke godt, men jeg fikk det nå ned til slutt.

Har hørt den gugga ikke smaker særlig godt. Kan jeg ta med sitron og ha i selv slik at det ikke smaker så kvalmende?

Har ikke noe håndarbeid nå, men må nok ordne meg med noe så jeg har å holde på med ellers blir jeg vel rastløs.

krepsen_85 skrev:
Har hørt den gugga ikke smaker særlig godt. Kan jeg ta med sitron og ha i selv slik at det ikke smaker så kvalmende?

Har ikke noe håndarbeid nå, men må nok ordne meg med noe så jeg har å holde på med ellers blir jeg vel rastløs.

Ja jeg fikk tilbud om det, men det gikk fint å drikke det helt til jeg kom til siste koppen, da begynte jeg å brekke meg. Første slurkene var ikke ille, men du blir jo kvalm av å drikke sukkerlake, og 3 dl virket VELDIG mye heheemoticon

Ok, skal ikke ta den før til uka, har ikke mulighet før. Og har ikke noe lyst til å ta den før jeg skal på jobb i tilfelle jeg blir dårlig av det. 

Hold pusten og bøtt nedpå, så kjenner du ikke smaken og får det fort ned. Jeg regner med at jeg må ta en slik test nå og, siden jeg hadde svangerskapsdiabetes i første svangerskapet. Hadde flaks at jeg ikke fikk det andre gangen, så håper jeg slipper det nå igjen.

Jeg må ta testen fordi de er andre gangen jordmor fant sukker i urinen min:(Håper ikke jeg har fått svangerskapsdiabetes. 

Jeg har tatt den. Det var helt okei, men såklart litt kvalmt å drikke så mye sukkerlake på tom mage.. Jeg hadde med strikking, så ventetiden gikk forsåvidt fort. :)

For meg var den helt J****G,jeg fikk den så vidt i meg ved tvang.Er faktisk det verste jeg har vært borti med tanke på sånne helseting,og jeg har hatt min gode andel opp igjennom årene.

Jeg skal ta i morgen , kan ikke påstå jeg gleder meg no spesielt akkurat men ... Må man så må man vel ? Blæ !

Back
Topp