Glukosebelastningtest

Fompen

Glad i forumet
Hei alle sammen! :)

Jeg skal ta glukosebelastningstest i morgen, man skal jo være fastende, er det fra etter midnatt tro? :)

Oki :) Kan drikke vann veit jeg, men hva med sukkerfri tyggis? Sliter litt med kvalme og slimete i halsen så kommer till og slite uten tyggis såpass lenge, time kl 09.50 i morgen tidlig. Oki, du har tatt den alt, hvordan var det og få det ned? Jeg sliter med alt slik :P haha

Oki :) Kan drikke vann veit jeg, men hva med sukkerfri tyggis? Sliter litt med kvalme og slimete i halsen så kommer till og slite uten tyggis såpass lenge, time kl 09.50 i morgen tidlig. Oki, du har tatt den alt, hvordan var det og få det ned? Jeg sliter med alt slik :P haha

Tok ikke noe jeg, da jeg var usikker. Men vann drakk jeg, det vil ikke påvirke blodsukkeret ditt :) ja den har jeg tatt 3 ganger og snart den fjerde:) hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap:) Altså det er jo ikke stas for å si det sånn, værst var det nå forrige gang da jeg hadde så voldsom morgenkvalme:) Men dette fikser du, veldig søtt, men overkommelig:) kjæreste er ventetiden :p skal du tidlig eller?

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Tok ikke noe jeg, da jeg var usikker. Men vann drakk jeg, det vil ikke påvirke blodsukkeret ditt :) ja den har jeg tatt 3 ganger og snart den fjerde:) hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap:) Altså det er jo ikke stas for å si det sånn, værst var det nå forrige gang da jeg hadde så voldsom morgenkvalme:) Men dette fikser du, veldig søtt, men overkommelig:) kjæreste er ventetiden :p skal du tidlig eller?

Værste er ventetiden...:p

Jeg skal dit 09.50 :) Hadde ikke tidligre :( Skal pøve og holde ut, men mulig jeg må jukse til meg en tyggis om det blir for ille :) Oki ja får det vel i meg på et vis ;) hehe...

Da jeg har tatt de, har det vært total fasting fra kl 12. Ingen drikking eller spising/tygging av noe som helst. Var så vidt jeg fikk lov å svelge vann når jeg pussa tenna :p

Da jeg har tatt de, har det vært total fasting fra kl 12. Ingen drikking eller spising/tygging av noe som helst. Var så vidt jeg fikk lov å svelge vann når jeg pussa tenna :p
Såpass ;) Vann kan jeg drikke har de sagt, ellers hadde det bare ikke gått ;) får prøve alt jeg kan og holde meg unna tyggis :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Såpass ;) Vann kan jeg drikke har de sagt, ellers hadde det bare ikke gått ;) får prøve alt jeg kan og holde meg unna tyggis :)

Nå er det jo faktisk 4-5 år siden jeg har tatt de :p Dessuten har jeg hørt at det er en del ting som er forskjellig fra sted til sted. Men, det er jo tross alt forksjell på å drikke litt vann og å helle nedpå 20 liter etter midnatt :p

Siden jeg hadde det sist, vil de jeg skal ta det etterhvert nå også. Jeg gruer meg ihjel :p Jeg klarer jo ikke gå 2 timer uten å spise eller drikke fra før av :p Ikke kan jeg drikke den glukosen heller, så jeg må vel inn på sykehuset, så da går det sikkert enda flere timer. Hurrahurra :P

Lykke til i morgen , forresten :D

Nå er det jo faktisk 4-5 år siden jeg har tatt de :p Dessuten har jeg hørt at det er en del ting som er forskjellig fra sted til sted. Men, det er jo tross alt forksjell på å drikke litt vann og å helle nedpå 20 liter etter midnatt :p

Siden jeg hadde det sist, vil de jeg skal ta det etterhvert nå også. Jeg gruer meg ihjel :p Jeg klarer jo ikke gå 2 timer uten å spise eller drikke fra før av :p Ikke kan jeg drikke den glukosen heller, så jeg må vel inn på sykehuset, så da går det sikkert enda flere timer. Hurrahurra :p

Lykke til i morgen , forresten :D

Okey, hehe ;) Ja litt forskjell, hehe, men er jeg tøst så drikker jeg, vann er jo vann, påirker jo ikke noe blodsukker :D Ja jeg og gruer meg til det sukkervannet, for alt som jeg IKKE liker, det kommer sjelden noe lengre enn kjeften, slit veldig med å få ned ting som smaker dritt, spess nå om dagen :P haha.. men vi får nå se hvordan det går :) Jo tusen takk for det :)

Til deg også når den dagen kommer :D

Jeg tok i begynnelsen av denne graviditeten pga sukker i urinen (ingenting galt, heldigvis, bare frokost før urinprøve), da kunne jeg ikke spise/drikke etter midnatt. Heller ikke vann.. Fikk lov å pusse tennene etter jeg hadde drukket, for å få bort smaken, men de sa at tyggis ikke var lov.. Men tror de sier litt forskjellig rundt forbi..

Vil ønske deg/dere lykke til med glukosebelastning når dere skal ta det. :)
Samtidig må jeg bare kommentere kommentarene deres ang at vann ikke påvirker blodsukkeret. For det kan det nemlig gjøre ;)
Helt riktig at det ikke finnes energi i vann, så det øker ikke blodsukkeret, men har du drukket mye vann kan du senke blodsukkeret fordi blodet "tynnes ut". Blodvolum påvirkes av hvor godt hydrert vi er ;)
Jeg drikker ikke på morgenen før jeg skal ta blodprøver fastende hvertfall

Nå har jeg tatt den og det gikk helt fint :) Fikk beskjed at vann kunne jeg drikke, heldigvis :)

Ikke spis eller drikk etter midnatt. Ikke tygg tyggis eller drikk noe som helst etter du har drukket druesukkeret. Og sitt i ro di to timene du må vente. Lykke til :)

Ikke spis eller drikk etter midnatt. Ikke tygg tyggis eller drikk noe som helst etter du har drukket druesukkeret. Og sitt i ro di to timene du må vente. Lykke til :)
Jeg kunne drikke vann :)

Såpass. De gangene jeg har tatt den har det vært fy fy og drikke vann. Heldig du :)

Vil ønske deg/dere lykke til med glukosebelastning når dere skal ta det. :)
Samtidig må jeg bare kommentere kommentarene deres ang at vann ikke påvirker blodsukkeret. For det kan det nemlig gjøre ;)
Helt riktig at det ikke finnes energi i vann, så det øker ikke blodsukkeret, men har du drukket mye vann kan du senke blodsukkeret fordi blodet "tynnes ut". Blodvolum påvirkes av hvor godt hydrert vi er ;)
Jeg drikker ikke på morgenen før jeg skal ta blodprøver fastende hvertfall

Det skal jeg huske på til neste gang!!! Det er jo litt viktig å vite da! Tror ikke jeg drakk noe særlig forrige gang , var så trett :-)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Back
Topp