Glukosebelastningstest

anemor

Flørter med forumet
Jeg skal ta glukosebelastningstest i morgen tidlig. Jeg vet at jeg skal komme fastende, drikke en sukkeroppløsning og ta to blodprøver med to timers mellomrom, og at jeg må sitte i ro på venterommet hele tida. Men mener jordmor sa noe om å ta med matpakke, betyr det at jeg kan spise i løpet av de to timene? Eller må jeg vente med å spise til jeg har tatt siste blodprøve?

Må vente til du er ferdig, men greit å ta med matpakke så man kan hive i seg rett etter siste prøve er tatt. Fastibg og 2t uten mat er ikke bare bare ;p

Er greit å ha noe i veska du kan spise med en gang du er ferdig med blodprøve nr 2 :)

Ta et godt råd fra ei som tok testen i dag; ta med ei skive grovbrød med pålegg som ikke er søtt (eventuelt uten pålegg) :)
Du vil for eksempel ikke ha spesielt lyst på banan eller noe annet som smaker søtt, for å si det sånn!

Takk for svar! Gruer meg litt, for hater å spise søtt på tom mage, føler meg så uggen etterpå ... Men høres ut som brød med spekepølse hadde vært perfekt å ta med ;-p

Takk for svar! Gruer meg litt, for hater å spise søtt på tom mage, føler meg så uggen etterpå ... Men høres ut som brød med spekepølse hadde vært perfekt å ta med ;-p

Åh, skal storkose meg med spekemat når ungen er ute :D

Jeg dro rett på kiosken å kjøpte meg pølse i brød etter jeg var ferdig! Beste pølsa jeg har spist :p

Lure meg tok IKKE med mat i veska da jeg tok glukosebelastningstest. Dro på kjøpesenter etter testen for å kjøpe noe å spise der. Så skulle jeg bare innom en butikk først, før jeg gikk for å kjøpe mat... Og én til..... Og én til....
Da jeg omsider fikk dratt meg inn i matbutikken, kjøpt mat, og skulle finne å sted å sitte og spise, begynte jeg å svette, fikk hjertebank, ble sjanglete og så uklart........
Så - ta med mat!!!!'

Lure meg tok IKKE med mat i veska da jeg tok glukosebelastningstest. Dro på kjøpesenter etter testen for å kjøpe noe å spise der. Så skulle jeg bare innom en butikk først, før jeg gikk for å kjøpe mat... Og én til..... Og én til....
Da jeg omsider fikk dratt meg inn i matbutikken, kjøpt mat, og skulle finne å sted å sitte og spise, begynte jeg å svette, fikk hjertebank, ble sjanglete og så uklart........
Så - ta med mat!!!!'

Uff da ... :-s Tror jeg tar med en liten rest etter middagen i dag, og så ligger det en baker Hansen 100 m unna - uten andre fristende butikker imellom ☺

Jeg har klart meg fint etter testen uten matpakke. Men dro rett i butikken etterpå å kjøpte litt mat og spiste i bilen før jeg dro på jobb :) lykke til! :)

Back
Topp