Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du skal faste i forkant, så tar de en prøve av deg før du skal drikke et glass med vann og sukker.. Så må du sitte i to timer på legekontoret å vente før de tar en ny prøve av deg.. Det er helt forjævlig.Hvilke prøvetype er dette?:O hva gjør de for å ta den?
Du tar blodprøve deretter skal du drikke 3dl vann blandet med 75gr sukker. Så må du vente i 2 timer før du skal ta en ny prøve for å sjekke om du har sv.skaps diabetes. Det er overvektige som skal ta denne prøven.Hvilke prøvetype er dette?:O hva gjør de for å ta den?
Jeg veit. Forferdelig.Allerede? Tok den sist, og kastet opp. Syns de kunne funnet en bedre metode å teste det på
Sist tok et den vel rundt uke 20. Når eg spurte legen fikk eg beskjed om at det ikke er vanlig å ta før 24.
Ja denne gangen drakk jeg ferdigblandet med appelsin smak. Hjalp ikke stort da..Er veldig glad jeg slipper den testen kjenner jeg Har diabetes fra før...
Men som bioingeniør så vet jeg at de noen steder har ferdig utblandet sukkervann med smak ( kan velge mellom appelsin eller sitron) Av de jeg har gitt slike flasker, har vel nesten samtlige sagt det er mye bedre enn den vanlige sukkerblandingen. På Riksen (har jobbet der oxo), brukte vi glukosepulver og blandet det med bittelitt varmt vann for å løse opp pulveret, for så å fylle på med iskaldt vann og sitrondråper. Det var mange som syntes det var friskere å drikke
Så dumt... Men det er nok ingen bedre løsning for å få tatt den belastninga, dessverre... Var den kald da du drakk den?Ja denne gangen drakk jeg ferdigblandet med appelsin smak. Hjalp ikke stort da..
Tja. Sånn passe. Ikke varm hvertfall.Så dumt... Men det er nok ingen bedre løsning for å få tatt den belastninga, dessverre... Var den kald da du drakk den?
Satt 1 time så måtte jeg løpe på do å kaste opp. Æsj altså. Må ta testen igjen når jeg føler meg bedre...
Den er nok best iskald. Skjønner deg godt, ikke moro å gjøre det i utgangspunktet og når man klarer det halvveis igjennom men må kaste inn håndkleet...Tja. Sånn passe. Ikke varm hvertfall.
Venter til kvalmen er overstått og håper på det beste da. Sååå kjedelig og måtte ta den igjen..