Glukosebelastningstest

•Ellibelli•

Gift med forumet
Nå ligger jeg her og syns såååå synd på meg sjøl faktisk :p
Sovna tidlig i går, så ikke spist på 13 timer, og ikke drikki noe siden kl 21... De hadde ikke noe smak på den jævla glukosedriten, så det smakte jo rett og slett hæggel.. :(
I tillegg stakk hu dama meg feil ved blodprøvene i går, og i dag stakk hu selvfølgelig samme armen - så tårene spruta :p

Så - har dere noe trøst, gode klemmer, morsomme vitser eller annet for å få opp humøret her jeg ligger? :p (fikk krangla meg til å få lov til å ligge, og ikke sitte 2 timer ute på venterommet med alle de andre 200 menneskene som skal ut og inn i løpet av en time :p

Nei, er veldig dårlig på vitser og sånn :p Men jeg syns du er en tøff liten trampepus som biter tennene sammen! Bra at du fikk ligge også. Snart er det over, og jeg krysser for stabile tester :)

Ingen gode vitser her heller, eller dårlige for den del...:p
Men skam på folk som skal ta blodprøve og ikkje kan stikke. :( hos fastlegen der eg vaks opp kunne dei heller ikkje stikke, endte opp som ei blå nålepute kvar gang.. Var ikkje før eg var til spesialist ein gang at eg fant ut at blodprøver ikkje skulle være smertefulle.
Men uansett, sikkert heilt fryktelig med den testen. Men snart ferdig og satser på gode resultat :) og det er jo for å passe på mageboeren <3

Hang on be strong! Snaaaaart ferdig kanskje? :)

Åååh, det der er skikkelig dritt. Hater den testen. Har måttet ta den to ganger i dette svangerskapet. Full medfølelse!! Gled deg til etterpå når du skal spise. Kjøp deg noe ekstra godt ;)

Har du lenge igjen nå? De klarte å glemme meg da jeg tok den den første gang. Sa fra et kvarter over tida, og da kom det to stressa sykepleiere som om hverandre prøvde å finne ut hvorfor jeg var glemt og hvor alvorlig det var . :happy:

Dere er så utrolig søte! :D takk for alle gode ord! jeg var helt ferdig rett før kl 11, heldigvis! Hu ene sa at jeg fikk svar tidligst på fredag, så da får vi bare krysse fingrene for fine svar!
Jeg sovna mens jeg lå der inne, så de hadde ikke hjerte til å vekke meg, Hahaha! :p

Jeg ble stikki 3 ganger i samme arm, men hu siste som stakk gjorde det så forsiktig og hensynsfullt at det var bare bittelitt vondt.. (Da pga det vanvittige blåmerket etter de to forrige stikkene)

Dun-dun: glemt igjen?? :o ikke bra!

Kålormen: veldig søt hund :D

Mat inntatt, og formen er fortsatt uggen : p

Dere er så utrolig søte! :D takk for alle gode ord! jeg var helt ferdig rett før kl 11, heldigvis! Hu ene sa at jeg fikk svar tidligst på fredag, så da får vi bare krysse fingrene for fine svar!
Jeg sovna mens jeg lå der inne, så de hadde ikke hjerte til å vekke meg, Hahaha! :p

Jeg ble stikki 3 ganger i samme arm, men hu siste som stakk gjorde det så forsiktig og hensynsfullt at det var bare bittelitt vondt.. (Da pga det vanvittige blåmerket etter de to forrige stikkene)

Hææ? Fikk du ikke vite resultatet med en gang? På meg så stakk de bare i fingeren og klemte ut en dråpe blod :)

Så rart du ikke fikk svar! På meg tok de en haug med prøveglass i armen før og en haug etter. De tok minitest av blodet samtidig, både før og etter. Og fikk svaret innen 1 minutt!

Deilig å være ferdig - smaker jo helt herk!! :) Du var også heldig som fikk ligge på eget rom... her satt jg på venterom med gud og hvermannsen som fløy ut og inn, og den dagen var det mye "ekle" sykdommer ute og gikk! :P hehe..

Huff, det der er ikke noe artig nei.
Sist jeg var gravid bodde vi i utlandet og ALLE måtte ta i uke 25.
ÆSJ...

Hææ? Fikk du ikke vite resultatet med en gang? På meg så stakk de bare i fingeren og klemte ut en dråpe blod :)
Nei, de tok bare glass fra armen :o sender det inn til analyse hos furst(?)
Så rart du ikke fikk svar! På meg tok de en haug med prøveglass i armen før og en haug etter. De tok minitest av blodet samtidig, både før og etter. Og fikk svaret innen 1 minutt!

Deilig å være ferdig - smaker jo helt herk!! :) Du var også heldig som fikk ligge på eget rom... her satt jg på venterom med gud og hvermannsen som fløy ut og inn, og den dagen var det mye "ekle" sykdommer ute og gikk! :P hehe..
Fikk ikke i fingeren jeg :o merkelig! Hadde egentlig forventa bare i fingeren..

Veldig heldig! Men det var litt fordi jeg halv-svimer av så mye nå om dagen, så jeg hadde havna på gulvet etter ikke lange stunda om jeg måtte sitti på stol :p

Usj! Ikke gøy å sitte så lenge på venterommet heller :/
Huff, det der er ikke noe artig nei.
Sist jeg var gravid bodde vi i utlandet og ALLE måtte ta i uke 25.
ÆSJ...
Æsj! :/ ekkel test!

Nei, de tok bare glass fra armen :o sender det inn til analyse hos furst(?)

Fikk ikke i fingeren jeg :o merkelig! Hadde egentlig forventa bare i fingeren..

Veldig heldig! Men det var litt fordi jeg halv-svimer av så mye nå om dagen, så jeg hadde havna på gulvet etter ikke lange stunda om jeg måtte sitti på stol :p

Usj! Ikke gøy å sitte så lenge på venterommet heller :/

Æsj! :/ ekkel test!
Her tar de blod fra armen og sender inn.

Ja ok. Så forskjellig de gjør det. Jeg fikk vite blodsukkeret før og etter melisdrinken rett etter hvert stikk i fingeren :)

Back
Topp