Glukosebelastningstest

FrøkenAngst

Glad i forumet
Noen flere som har tatt eller skal ta det? Jeg sitter nå på sykehuset og har tatt blodprøve og drukket sukkervann. De var litt usikre på å gi meg sukkervannet fordi jeg hadde visstnok 6,8 på fastende blodprøve! Ser for meg at jeg har svangerskapsdiabetes jeg! Uff! Nå skal jeg sitte her i 2 timer å vente på å ta ny blodprøve. Trøtt, litt vondt i hodet og småkvalm + sinnsykt sulten! :-p

Jeg tok det forige gang.må nok ta det denne gangen å pga bmi men godt å få det sjekket

Tok det forrige gang, kun pga at min mor og farfar har diabetes. Hørte aldri noe mer etter testen, så jeg regner med jeg slipper denne gangen.

Æ måtte egentli ta den to gang pga litt for høyt, 1over eller no sånn, men målte blodsukker å holdt d i sjakk me maten, så slapp heldigvis unna me en gang, e så stygt, å ikkje få drikke vann en gang, huff:(

Æ måtte egentli ta den to gang pga litt for høyt, 1over eller no sånn, men målte blodsukker å holdt d i sjakk me maten, så slapp heldigvis unna me en gang, e så stygt, å ikkje få drikke vann en gang, huff:(
Ja, jeg forbereder meg på det verste. Hadde jo 6,8 fastende og er det ikke over 7 som er for høyt? Ja, det var ille å ikke drikke noe og etter 2 timer, så måtte hun stikke 3 steder før hun fikk ut noe blod! :-p fikk et glass vann og da fikk hun ut en liten slant blod :-p

Tok det sist pga bmi, har litt høyere bmi denne gangen, men håper virkelig jeg slipper. Værste jeg har vært med på!! :( Resultatene mine var helt supre sist hvertfall, så håper jeg kan snakke meg fra det med mindre urinprøven viser noen annen grunn til det :P

Tok det sist pga bmi, har litt høyere bmi denne gangen, men håper virkelig jeg slipper. Værste jeg har vært med på!! :( Resultatene mine var helt supre sist hvertfall, så håper jeg kan snakke meg fra det med mindre urinprøven viser noen annen grunn til det :P
Hvorfor synes du det var så ille? :-)

Jeg brakk meg av å drikke den Guffa og sleit veldig de to timene etterpå. Var helt forferdelig. Var så kvalm! Og den varte hele dagen.

Jeg blir kvalm uten mat selv som ikkegravid. Så å gjøre noe sånt, på tom mage, som gravid-er noe av det værste som kan skje meg :p

Ja, jeg forbereder meg på det verste. Hadde jo 6,8 fastende og er det ikke over 7 som er for høyt? Ja, det var ille å ikke drikke noe og etter 2 timer, så måtte hun stikke 3 steder før hun fikk ut noe blod! :-p fikk et glass vann og da fikk hun ut en liten slant blod :-p

Jo 7 e vel grensa . Æ hadde 7,1 etter testen va tatt. Håpe du slepp å ta fleir gang. Men regne me du får sånn blodsukker apparat som du måle me heime?

Jeg brakk meg av å drikke den Guffa og sleit veldig de to timene etterpå. Var helt forferdelig. Var så kvalm! Og den varte hele dagen.

Jeg blir kvalm uten mat selv som ikkegravid. Så å gjøre noe sånt, på tom mage, som gravid-er noe av det værste som kan skje meg :p
Aha!! Da skjønner jeg!! :-) jeg var litt uggen i morges, men så sovna jeg på venterommet etter den sukkerdrikken! :-p

Back
Topp